• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corrosieherstel Audi R8

De Audi R8 in het water is in Woerden gebeurd tijdens een testrit. Op die weg liggen aardig wat bobbels. Zie de foto's.

Snelle auto + onervaren bestuurder + hobbels in de weg + snel rijden = auto in de sloot :lol
 
Zo'n idioot zouden ze beter te voet laten gaan. Die R8 is helemaal naar de overkant van de sloot gekatapulteerd! :|
 
Mijn auto is van 2009 en daar is de voorbumper en motorkap van gespoten afgelopen maart om wat steenslag weg te werken.

Hoewel het best een moeilijke kleur is (een individual metallic kleur van BMW) is het echt geweldig goed gedaan. Ik sta regelmatig met de poetsspullen vlak boven op de lak en bumper maar vakmanschap bestaat wat dat betreft echt nog wel.

Was dit trouwens oxidatie als gevolg van beschadiging van de lak of kwam het vanonder de lak uit ? (Niet goed schoongemaakt voor het spuiten oid ?) Toch wel opmerkelijk dan. Dit zijn nog de plekken die je ziet maar waar zit het nog meer zou je denken. Is deze auto overigens (deels) van aluminium ?
 
De R8 is voorzien van het ASF Audi Space Frame en dit opgebouwd uit aluminium. De A2 en A8 en nieuwe TT hebben ook het ASF chassis.
 
Er zijn nog vaklui, en ze zijn gewaarschuwd :roll maar het blijft spannend.

DKT zei:
... Die R8 is helemaal naar de overkant van de sloot gekatapulteerd! :|

Met een dichte onderkant is dat niet zo'n wonder. Planeert als een speedboat.

Hans
 
Wilbert zei:
Zal best wel weer goed komen behalve de hardheid die krijg geeneen spuiter zoals de fabriek en dat is gewoon zonde.:schaam

Die moet je toch even uitleggen... ik ga ervan uit dat de fabriek dezelfde verf/hardener/activator gebruikt als de spuiter, waarom zou de fabriek dan een hardere lak kunnen spuiten?
De hardheid wordt immers bepaalt door de eigenschappen van de verf/hardener/activator.

Sterker nog: een spuiter kan (moet eigenlijk) beter spuiten dan de fabriek want met de hand spuiten resulteert in een mooier resultaat dan een fabrieksrobot.

Ik spuit dagelijks (vliegtuig)lakken met de hand en robot en wat de robot produceert is soms om te huilen, qua glans en orangepeel (sinaasappelhuid)
Met de hand kun je veel beter sturen en variëren.

Voorbereiding van zowel de plaat als de verf is het belangrijkst: is de plaat goed geschuurd en goed ontvet? Wordt de plaat, voor het spuiten, nog even met een kleefdoekje schoongemaakt?
Is de verf goed gemengd? Heeft de verf de juiste viscositeit (je wilt niet weten hoeveel klachten wij krijgen over slechte panelen die terug te tracen zijn naar foute aanmaak van de verf)
En hopelijk is de cabine goed schoon ;)

OT:
eerste reactie: uh.. roest bij een Audi??
Wel zonde! Waar ik het meeste bang voor ben is kleurverschil... wij doen ook aan kleurontwikkeling en dat is drama! Kleuren die verlopen na 48 uur zodat ze nog bijgesteld moeten worden, klanten die een dE eis hebben van < 0.2.. :|~*
Je eind glans wordt eigenlijk bepaald door de clearcoat die erop gaat, en ook daar geldt hetzelfde vwb visco en aanmaak...

Ben benieuwd naar de na foto's :-"
 
hardheid kan te maken hebben met het droogproces, in de fabriek kun je een kale koets natuurlijk tot een hogere temp verwarmen dan een volledig gemonteerde koets met alle toebehoren eraan. Kun je zelfs kleurverschil mee krijgen, kijk maar naar kunststof bumpers, die op een lagere temperatuur gedroogd worden.

Reparatielakken zijn duidelijk verschillend dan fabriekslakken, aangezien er in een fabriek ook met meerdere verschillende lakken gespoten word, en in de reparatiebedrijfen ook verschillende lakmerken gebruikt worden, is het altijd een compromis.
Een reparatielak is gemaakt voor andere toepassingen dan een fabriekslak
 
D20VT zei:
hardheid kan te maken hebben met het droogproces, in de fabriek kun je een kale koets natuurlijk tot een hogere temp verwarmen dan een volledig gemonteerde koets met alle toebehoren eraan. Kun je zelfs kleurverschil mee krijgen, kijk maar naar kunststof bumpers, die op een lagere temperatuur gedroogd worden.

Reparatielakken zijn duidelijk verschillend dan fabriekslakken, aangezien er in een fabriek ook met meerdere verschillende lakken gespoten word, en in de reparatiebedrijfen ook verschillende lakmerken gebruikt worden, is het altijd een compromis.
Een reparatielak is gemaakt voor andere toepassingen dan een fabriekslak

Ik ga ervan uit dat ze tegenwoordig, net als bij ons op de locatie, gewoon met warmte/UV lampen drogen, dan moet de hardheid totaal geen probleem zijn.

Kleurverschil met warmte is meer dan duidelijk (vandaar mijn "na 48 uur kan er nog kleurverschil optreden" ;)) (sterker nog: als onze meetruimte 2 graden te warm is mogen we al niet meer meten...)

reparatielakken anders dan fabriekslakken? Als ze op vliegtuigen een spotrepair moeten doen is dat met exact dezelfde verf die ze besteld/gekregen hebben als de originele order.
Kan natuurlijk zijn dat "onze" industrie andere eisen stelt...
 
Zonde dat dit nou precies bij jou moet gebeuren! Of is er iets mis gegaan met wetsanding?????:-"
Zijn er toevallig nog foto's van de boosdoeners??
 
Zonde zeg! En dat bij zo'n auto. Audi onwaardig i.m.o. En ik hoop voor je dat het goed gaat, niet zoals bij mijn auto

Mijn auto is op mijn verzoek vorige week deels opnieuw gespoten: motorkap, bumper en spatschermen zijn herpsoten om de steenslagschade weg te werken. Hij stond toch bij de schadeherstel vanwege flinke hagelschade van eind juni in Alblasserdam. Maar hij gaat weer terug naar de schadehersteller, want het lakwerk is overduidelijk niet strak op een zichtplek. Ze zeggen dat ze het gaan polijsten, maar ik heb niet het idee dat dat bij mij voldoende gaat zijn. Daarvoor is de lak te ongelijkmatig op die plek. De lak moet eerst uitharden, voordat ze gaan polijsten. Maar ik denk dat ze weer opnieuw moeten gaan spuiten. De rest van de delen is overigens wel keurig strak gespoten.

Overigens heeft iemand wel de auto (met de hand....) gewassen, ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek/opdracht dat NIET te doen. Resultaat: allerhande swirls. ]-0 Nu nog mooi weer en tijd, dan maar weer Dappen.

Sterkte Tim!
 
Nee, het komt van binnenuit en voornamelijk op de hoeken. Waarschijnlijk door het omvouwen van het plaatwerk blijft er in de achterzijde vocht in staan.
 
Klinkt een beetje als het probleem van de vorige generatie Combo's,die hadden een dergelijk probleem in die "muts" heb de mijne in de tijd dat ik hem had 3 keer laten strak maken,het probleem bleef helaas iedere keer terugkomen.
Hoop dat het na het herstel netjes blijft.
 
Er is dus wel een garantie bepaling tov de bijgewerkte delen?
Nemen ze de binnenkanten ook onderhanden,dat is feitelijk het punt waar het probleem zit..
 
Het lijkt me vooral balen.
Ik bedoel, je geeft een hoop geld uit voor een speciale wagen en dan krijg je dit soort dingen.
Even los van de eventuele kwaliteit van het herstelwerk, lijkt het me gewoon balen dat het gebeurt :s
 

Vergelijkbare onderwerpen