Bartezzz zei:
Is er een rede waarom je met pure spray en wipe hebt gekleid?
Better safe than sorry, je kan Spray & Wipe 1:1 verdunnen, maar het blijft verdund. De glijcapaciteit is met pure Spray & Wipe allicht beter en ik wil liever aan de veilige kant zitten dan dat ik verdun en ongeveer € 3,- aan product zou kunnen besparen.
xl-polish zei:
Die kompressor die je hebt gebruikt, wekrt dat nou fijner/beter dan een Smart Pad? Ik vind de witte smartpad namelijk wat raar reageren op een rotary. Met andere kleuren heb ik geen problemen.
De Kompressors gaan makkelijker over de ronde vormen van de panelen en geven minder hologrammen dan conventionele pads, bovendien vind ik ze het polijstmiddel beter verdelen.
xl-polish zei:
Ik zet net als jij de auto altijd in een keer in de Raffini Finale. Met welke pad heb jij dit gedaan? Ik het het een keer op een Chrysler lak gedaan met lichtgroen maar zag toch nog lichte hologrammen. Toen heb ik zwart gepakt en die finish was perfect. Nu lees ik dat een hoop mensen een glaze met een zwarte pad bewerken, ik doe dit altijd met de hand en een MF applicator. Is het beter om het met de machine te doen?
Zoals je kunt zien in mijn topic heb ik dat op de DAP900 gedaan met een groene light polishing pad. Maar het luistert ook wel kritisch hoor, ik heb op mijn linkerachterpaneel ook nog wat zitten dat op hologrammen lijkt (of het is waxredisu), van de week even controleren. :schaam Als je roterend wilt finishen, dan is de zwarte pad met finale de betere keus. Ik heb daar niet voor gekozen, omdat ik alleen de Flex tot mijn beschikking had en daarmee kan je voor de finishing stap te weinig afbouwen in snelheid (en daardoor teveel kans op hologrammen).
xl-polish zei:
Tevens heb ik het idee dat een laagje natty's niet echt best hecht na het aanbrengen van een glaze en EX-P van Poorboys.. Wat kun jij hier over zeggen? Is de wax van Dodo Juice beter?
Er zal geen kwaliteitsverschil zitten in de hechting van een Poorboy's wax of een Dodo wax op een glaze. Natuurlijk kan je verwachten dat de Dodo Juice waxen weer een stapje hoger zijn, maar daar betaal je dan ook voor. Zeker de door mij gebruikte PRO versie, dat is een hybride wax.
danny zei:
Voor mijn alcantara gebruik ik slechts een schone vochtige theedoek. Werkt prima. Om eventuele pluizen te verwijderen gebruik ik wegwerp scheermesjes. Wel voorzichtigheid geboden uiteraard.
Een vochtige (thee)doek werkt inderdaad goed. Voor vlekken kan je ook een milde verhouding met lauw water en APC nemen, in veel gevallen is 1:20 of zelfs 1:30 APC voldoende om net even dat stukje meer reinigings kracht te geven, daarna met nadeppen met een vochtige doek. Nooit schrobben!
Vampire zei:
Het zit het eigenlijk met de vervuiling van de achterruit aan de binnenkant? Want de motor ligt daar toch net onder of zit daar nog enige beschermplaat tussen ofzo? :weetniet
De motor ligt inderdaad open en direct onder de ruit, maar het geeft weinig extra vervuiling. Het blijft zelfs lang schoon daar. Links en rechts van de motorkap kan het water er wel zo doorheen, dus met regen worden de carbon zijpanelen nat en dat is lastig schoonmaken. De binnenkant van de ruit gewoon met een Glass Master Pro schoonmaken en geen centje pijn.
^
Robbert zei:
Enig idee wat zo'n brug kost?
Uiteraard, maar waarom wil je dat weten?