• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi R8 Winterprep

Voor mijn alcantara gebruik ik slechts een schone vochtige theedoek. Werkt prima. Om eventuele pluizen te verwijderen gebruik ik wegwerp scheermesjes. Wel voorzichtigheid geboden uiteraard.
 
Bartezzz zei:
Is er een rede waarom je met pure spray en wipe hebt gekleid?
Better safe than sorry, je kan Spray & Wipe 1:1 verdunnen, maar het blijft verdund. De glijcapaciteit is met pure Spray & Wipe allicht beter en ik wil liever aan de veilige kant zitten dan dat ik verdun en ongeveer € 3,- aan product zou kunnen besparen.

xl-polish zei:
Die kompressor die je hebt gebruikt, wekrt dat nou fijner/beter dan een Smart Pad? Ik vind de witte smartpad namelijk wat raar reageren op een rotary. Met andere kleuren heb ik geen problemen.

De Kompressors gaan makkelijker over de ronde vormen van de panelen en geven minder hologrammen dan conventionele pads, bovendien vind ik ze het polijstmiddel beter verdelen.

xl-polish zei:
Ik zet net als jij de auto altijd in een keer in de Raffini Finale. Met welke pad heb jij dit gedaan? Ik het het een keer op een Chrysler lak gedaan met lichtgroen maar zag toch nog lichte hologrammen. Toen heb ik zwart gepakt en die finish was perfect. Nu lees ik dat een hoop mensen een glaze met een zwarte pad bewerken, ik doe dit altijd met de hand en een MF applicator. Is het beter om het met de machine te doen?

Zoals je kunt zien in mijn topic heb ik dat op de DAP900 gedaan met een groene light polishing pad. Maar het luistert ook wel kritisch hoor, ik heb op mijn linkerachterpaneel ook nog wat zitten dat op hologrammen lijkt (of het is waxredisu), van de week even controleren. :schaam Als je roterend wilt finishen, dan is de zwarte pad met finale de betere keus. Ik heb daar niet voor gekozen, omdat ik alleen de Flex tot mijn beschikking had en daarmee kan je voor de finishing stap te weinig afbouwen in snelheid (en daardoor teveel kans op hologrammen).

xl-polish zei:
Tevens heb ik het idee dat een laagje natty's niet echt best hecht na het aanbrengen van een glaze en EX-P van Poorboys.. Wat kun jij hier over zeggen? Is de wax van Dodo Juice beter?

Er zal geen kwaliteitsverschil zitten in de hechting van een Poorboy's wax of een Dodo wax op een glaze. Natuurlijk kan je verwachten dat de Dodo Juice waxen weer een stapje hoger zijn, maar daar betaal je dan ook voor. Zeker de door mij gebruikte PRO versie, dat is een hybride wax.

danny zei:
Voor mijn alcantara gebruik ik slechts een schone vochtige theedoek. Werkt prima. Om eventuele pluizen te verwijderen gebruik ik wegwerp scheermesjes. Wel voorzichtigheid geboden uiteraard.

Een vochtige (thee)doek werkt inderdaad goed. Voor vlekken kan je ook een milde verhouding met lauw water en APC nemen, in veel gevallen is 1:20 of zelfs 1:30 APC voldoende om net even dat stukje meer reinigings kracht te geven, daarna met nadeppen met een vochtige doek. Nooit schrobben!

Vampire zei:
Het zit het eigenlijk met de vervuiling van de achterruit aan de binnenkant? Want de motor ligt daar toch net onder of zit daar nog enige beschermplaat tussen ofzo? :weetniet

De motor ligt inderdaad open en direct onder de ruit, maar het geeft weinig extra vervuiling. Het blijft zelfs lang schoon daar. Links en rechts van de motorkap kan het water er wel zo doorheen, dus met regen worden de carbon zijpanelen nat en dat is lastig schoonmaken. De binnenkant van de ruit gewoon met een Glass Master Pro schoonmaken en geen centje pijn. :)^

Robbert zei:
Enig idee wat zo'n brug kost?

Uiteraard, maar waarom wil je dat weten? ;)
 
Wanneer kan ik mijn S2000 brengen?:D
Schitterende ruimte zeg en dito auto.
Ik ben het ook eens met Ome Robert, verhuren aan fotografen. Ik wil mijn nieuwe aanwinst, Ducati 916(ja Tim ik ben nu ook een Ducatist net zoals jij) wel laten fotograferen met een mooie dame:-b
 
Wat zul je genoten hebben van het werk zelf!
Altijd maar met al die producten bezig en mensen adviseren, een zaak runnen, personeel werven en allerlei andere zaken die ik hier met zekerheid vergeten ben.

Dan moet het heerlijk zijn om eens even lekker te klungelen zonder al te veel na te hoeven denken. Lijkt me gewoon ontspannen op die manier.
 
In het echie glom ie nog meer als op de foto's. Lak is zeker 99% strak!
 
Dibbuz zei:
In het echie glom ie nog meer als op de foto's. Lak is zeker 99% strak!

Die ene procent is dat linker achterscherm waar of residu op zat of toch nog een hologrammetje te bespeuren was. :weetniet :D

Gisteren in de parkeergarage zie je hier en daar een licht krasje zitten. De mensen in die garage dachten dat ik niet helemaal goed was volgens mij. Een beetje met mijn neus bovenop alle panelen van de R8 staan turen, midden in een parkeergarage. :D

In de lente pak ik hem iets uitgebreider aan, de krasjes lopen we dan na (al zijn ze op 1 hand te tellen) en hier en daar wat steenslagreparatie uitvoeren.
 
Hier nog een paar foto's van het Audiforum af, hier ziet de glans er ook weer anders uit:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
vette auto man,, :)^ hier in Overpelt rijd er ook een R8 rond , heerlijk mooi geluid als ie is op zijn staart trapt......:heart_eyes:
 
Mooi man, zo met die zon erop is die nog een stuk mooier dan dat die al was, kan je nagaan:-b

Ik stond laatst ook op onze auto te kijken voor de deur, lampje erbij....komt er een groep studenten langs:D (je had ze moeten zien kijken, 'waar is die in hemelsnaam mee bezig?') Maar goed ik was gewoon aan het kijken of ik swirls kon vinden, maar nee:-b
 
Ik sta perplex ... amaai.
Ik ben gisteren nog bij jullie samen met Focusio om een bestelling af te halen, al is dat wel een beetje ver voor ons, belgskes.
Helaas hebben we die mooie werkplaats niet bekeken, daar moeten we echt wel is tijd voor kunnen maken, houden jullie geen opendeurdagen ofzo iets ?
Groetjes Mini... nu zelf maar eens wat proberen , met m'n DAP , heb al een paar aanbiedingen ...
Mooie zaak trouwens , Gratz !
 
Vergeet die winterbanden, ik wil ook dit jaar leuke filmpjes zien :D

Knappe foto's trouwens :ja
 
Het broertje uit de regio, helemaal fantastisch! Top werk dit, schitterend resultaat! Als het broertje nog eens gedaan moet worden zal ik met een lief gezicht en een dikke fles champagne langs komen om te kijken of ie eens in de 'heaven' een beurt mag krijgen... :schaam :schaam

Elke keer weer als ik bij Carclean kom is het smakelijk om te kijken naar die ruimte... elke keer weer kwijlen... je moet wat over houden om over te kunnen dromen, haha. Wat een ruimte, echt gaaf! Oh oh oh, later misschien een keer...

Briljante wagen Tim, en echt alleen maar duimen naar je gericht als je langs rijdt (geen enkele jaloerse blik of raar weggedrag vanwege..) Echt een auto die je mag hebben en waar niemand scheef naar kijkt! Naar mijn mening de beste keuze die je hebt kunnen maken Tim!

Keep on going the good work! :-b