• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt jullie LSP voor de winterprep?

Zo werkt het met veel coatings is mijn ervaring.
CarPro Reload deed dat bijvoorbeeld ook ERG goed (kleur ophalen van trims/rubbers).
 
Ik kon het filmpje niet goed bekijken omdat ik hier in de drukte zit, maar wat is dit een dondersmooi spul, zeg! Wat een sheeting en een bolle beading.

En als het op kunststof een beetje voed en dan ook zo goed beschermd, dan is het wonderspul.

Hoelang doe je eigenlijk met een flesje PNS?


Greetz
 
Poeh, ik kan de laatste tijd niet zoveel tijd besteden aan het detailen, ook al wil ik dat. Klote weer steeds...

Ik ga hier nu dan ook gewoon de vraag stellen; Een sealant gebruik je hoofdzakelijk omdat de standtijd langer is als bij wax en de sheeting velen malen beter is. De lak is dan ook veel gladder als bij een wax. Vuil kan dus veel minder goed hechten. Een minpunt is dat je glans/warmte inlevert voor deze voordelen.

Bij een wax heb je in vergelijking vaak minder standtijd. Vuil word door de wax opgenomen en bij een wasbeurt was je dit er samen met een minuscuul laagje wax eraf.
Doordat de wax (meer) oliën bevat zal je meer glans/warmte krijgen.


Qua bescherming zou IK dan kiezen voor een sealant. Qua glans en kleur zou ik kiezen voor een wax.
Maar is het verschil (glans, etc) dan dusdanig groot tussen deze 2?

En in dit verhaal zou je voor beide kunnen kiezen. Dus een Sealant aftoppen met een wax. Maar bij de één wil je vuil NIET laten hechten en betere sheeting, bij de ander wil je juist vuil tegenhouden en opvangen en een dikke beading. De sealant ligt onder, dus de bovenliggende wax streept een beetje zijn eigenschappen weg, toch..?


Ik weet het, echt weer een kut-vraag... Haha!


Greetz
 
Quantoxx Ik heb nog geen ervaring met PNS, maar volgens YouTube wordt de lak juist niet zo glad als bij een wax. Ik heb geen idee hoe dat met andere sealants zit.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Pietaah, ik gaf expres geen voorbeeld daar er superveel hybride waxen op de markt zijn. Ibrido is idd een goed voorbeeld en toevallig heb ik em pas op mijn station aangebracht.
 
Wat ik hier dus uit haal, is dat een goede hybride wax ook de eigenschap heeft om vuil niet te laten hechten, zoals een sealant?
Dan neemt de wax dus juist geen vuil op, zoals een wax dat eigenlijk hoort te doen?

En in die link naar YouTube kun je dus zien dat links (Ibrido) behoorlijk droog trekt en rechts (476s) er water blijft liggen?


Greets
 
volgens mij zie je daar dat de sheeting van de ibrido er bijna niet meer is, itt de colli
 
StijnV;n434066 zei:
Voor de winter ga ik 2 laagjes Collinite 476S gebruiken. Moest ik wat meer tijd hebben, zou ik misschien de hele wagen in de Wolf's Chemicals Bodyguard hebben gezet.

Inmiddels heb ik besloten om de Sonax Polymer Netshield te gaan gebruiken. Ik heb nog wat samples spray sealant staan om deze af een toe een boost te geven, daar kom ik de winter wel mee door.
 
Van de week mijn Ibiza in 2 lagen Scholl W6+ gezet, eens kijken wat dit voor resultaat oplevert.
 
Ondanks dat ik mijn golf pas een winterjasje van fusso heb gegeven... Ben ik toch heel nieuwsgierig naar de net shield geworden.

Dus heb ik vandaag alleen de motorkap opnieuw gepolijst en deze afgewerkt met netshield.

Kan ik mooi het verschil zien tijdens de komende winter :)

na de applicatie staat de netshield al 1-0 voor.. Wat laat dat product zich lekker aanbrengen zeg :)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ben ook aardig nieuwsgierig geworden naar de netshield. De Seat en ford staan nu in 2 lagen hybride wax,. Volgend jaar maar eens proberen met PNS
 
De Peugeot 508SW:
conv_3182.jpg




En de Peugeot 206CC:
conv_3183.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr