• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt jullie LSP voor de winterprep?

Swissvax Shield op de Yaris. Raceglaze 55 op de Lexus CT200H. Beiden hebben zich al bewezen als duurzame waxen. En dan qua onderhoud wassen met diverse shampoos.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Erg leuk om een nieuw 2015 winter LSP topic te openen. Het is leuk om te lezen welke insteek iedereen heeft wat betreft de winter LSP's.

Voor mijn daily, Ford Fiesta, heb ik dit weekend FK1000P als sealant aangebracht die ik binnenkort aftop met Autoglym High Def. wax. Dit om reden dat de laatste zowel wax als sealant bestanddelen bevat.
Mijn hobby kermit groene Honda CRX Del Soll ga ik in de Soft 99 Fusso Light of Dark zetten, ben er nog niet uit welke van de 2 waxen het mooist staat op de kleur.
De Peug 107 van de misses staat al reeds in Soft 99 Fusso Dark.
 
Ik ga dit jaar weer voor de sonax polymer netshield, raar dat niemand anders deze sealant gebruikt... Gevolgd door af en toe sonax bsd als drooghulp.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Inderdaad, ik heb de polymer netshield vorig jaar gebruikt voor de winter. Heeft er een goede 10 maanden op gezeten(!).
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
10 maanden..?! Damn, dat klinkt goed. En ik was net blij met mijn nieuwe blikje 476s, wilde 'm gaan proberen omdat iedereen er zo enthousiast over is.


Greetz
 
Stephan;n434165 zei:
Ik ga dit jaar weer voor de sonax polymer netshield, raar dat niemand anders deze sealant gebruikt... Gevolgd door af en toe sonax bsd als drooghulp.

Die doet het momenteel ook erg goed in mijn duurtest, maar ik had geen idee of deze bestand is tegen strooizout.
 
Jazeker, ook op glas erg prettig (ik lees wel dat de voorruit afgeraden wordt) op de voorruit gebruik ik Rain-X
Het laat geen residu achter iig, je moet wel snel of iig per paneel/deel werken.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Dank Altos. Het betreft een Honda Civic waarop ik PNS ga aanbrengen (samen met de eigenaar), en die heeft nogal wat plastic delen. Kan ik mooi kijken hoe het zich daarop houdt.
 
Er wordt geadviseerd PNS op een schone, droge ondergrond te gebruiken, dus voeden zal er niet inzitten ben ik bang.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ik bedoelde het kunststof waar Jansen het op wil proberen. Ik weet niet wat er zou gebeuren met het kunststof wanneer je hier meteen de sealant over doet, dus daarom dacht ik aan eerst voeden om het dieper van kleur te krijgen en dan de sealant. Of de sealant moet gek genoeg doe kleur ook veel dieper maken... Geen idee..


Greetz
 
Ik snapte wat je bedoeld, maar als je iets voed, is het geen schone ondergrond meer...dus lijkt me niet ideaal voor de hechting, het is geen wax namelijk.
Ik denk dat je het zo moet zien...hoe ziet het kunststof eruit als het nat is? Zo zal het er ongeveer uitzien als er iets als PNS overheen zit.
Bij onze 2 jaar oude Skoda Octavia heb ik al het zwarte rubber en plastic van de deuren rond de ramen er ook mee gedaan en dat ziet er goed uit.
Zonder voeding uiteraard.