• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CQuartz nog te gebruiken?

Rikrik

Detailing rookie
29 mrt 2016
6
2
Beste allemaal,

Ben er een tijd tussenuit geweest met detailen.

Ik heb nog een ongeopende set CQuartz UK coating liggen, echter deze was maar tot december 2014 goed. Mijn vraag is kan ik deze nog gebruiken?

Nu zie ik nog veel meer veranderingen met de komst van Scholl Concepts polijstmiddelen en pads etc.. De auto die ik wil gaan detailen is een Audi uit 2014.

Ikzelf heb nog de Monello lijn, Meguiars M205 en M105 en diverse Hex Logic pads liggen en een Flex 3401.

Dit lijkt mij wel voldoende voor een Audi metallic lak uit 2014 toch? Of hebben jullie betere suggesties?

Alvast bedankt.

De coating durf ik niets over te zeggen... Als daar een houdbaarheidsdatum op staat, zal dat mogelijk te maken hebben met de periode waarin de coating nog goed zal reageren met zuurstof. Deze reactie is nodig om de coating uit te laten harden en dus bescherming te laten bieden aan je auto...

De nieuwe polijstmiddelen zijn natuurlijk mooi. Er wordt veel gesproken over Rupes machines en Scholl heeft prachtige polijstproducten op de markt gebracht...
De middelen die jij noemt, De 3401VRG en de diverse pads en middelen zijn echter nog net zo goed als toen je er de eerste keer voor koos en worden nog steeds op veel plaatsen gebruikt. Ze zijn niet minder, maar zoals altijd zijn er veel merken en ontstaan er hypes voor nieuwere producten die soms nét iets meer of anders hebben dan de producten die al wat langer op de markt zijn. Ik zou zeggen ga lekker met je huidige producten aan de slag en maak die Audi weer als nieuw!

Als je middelen op zijn, kun je natuurlijk altijd nog overwegen voor een ander merk te gaan!

Veel detail plezier!!

Poeh, over die coating durf ik ook niks concreets te zeggen. Hetgeen wat Xsara Coupe uitlegt, klinkt mij wel logisch in de oren. Het draagmiddel zal moeten kunnen verdampen.

+1 voor Xsara Coupe

De wet bepaalt in een groot aantal gevallen dat ergens een houdbaarheid op moet staan
In geval van deze coating zou ik hem lekker gebruiken waarvoor hij bedoeld is
Ik kwam laatst ook een restje tegen (te volle kast syndroom) en dat deed het nog prima

Bedankt voor de reacties. Ik zal een test spot doen met CQuartz en kijken hoe het gaat.