Dit weekend een exterieur detail mogen doen aan een Cupra Leon.. deze auto stond al eens eerder op de planning, echter gooide toen het weer roet in het eten. We hadden de auto voor dit weekend gepland, maar de weersverwachting was niet heel veel beter overwogen om de afspraak te verzetten, maar toen zei mijn vrouw; ken je niet iemand met een loods of garage? Uhm nee.. waarom vraag je het niet via FB? Zo gezegd, zo gedaan en slechts enkele minuten later kreeg ik een bericht van iemand die zijn loods wel beschikbaar wou stellen !
De loods was helaas niet verwarmd, maar er was een toilet en stroom
Vrijdag de auto opgehaald en naar de wasbox gereden om hem daar te wassen met mijn middelen, maar de eerste wasbox was afgesloten vanwege de temperatuur.. de volgend was gelukkig wel geopend en daar kon ik lekker in alle rust de auto wassen. Ik had twee jerrycans met heet water meegenomen, shampoo en verdere toebehoren. Ook de auto gedroogd in de wasbox met een aantal doeken en bij thuiskomst alles nog even goed nagelopen.
Zaterdagochtend ben ik rond 7:45 uur naar de loods gereden, de weg was gelukkig droog waardoor de auto schoon was gebleven. Voor de zekerheid maar een rondje met Meguiars Last Touch gedaan als soort van rinseless wash.
Omdat ik goede ervaringen heb met Meguiars Ultimate Compound, heb ik daar maar eens een testspot mee gedaan. Op de DA met een light cutting pad gaf dit al een heel mooi resultaat, daarna nog een keer met een polishing pad eroverheen en dat was voor mij goed genoeg.
Na alles te hebben behandeld op deze manier, de auto afgenomen met Nanolex EX om de lak voor te bereiden op de Fusso coat.
De eigenaar wou het liefst een coating, maar dat gaat simpelweg niet met deze temperaturen. De Fusso coat vind ik een heel mooi alternatief en is een stuk gebruiksvriendelijker in mijn beleving.
De Fusso aangebracht met de DA en een 3,5 inch finishing pad, deze combi past perfect in de pot en is op deze manier ook heel goed en egaal aan te brengen. De velgen heb ik beschermd middels de PB wheel sealant, maar wat een pain in the *ss zijn deze wielen zeg
Al met al ben ik van 8 uur tot 17 uur bezig geweest met de auto en het resultaat is voor mij prima, vandaag nog even met een stofzuiger door het interieur en nog even de banden een keer behandelen met Gummi en dan wordt hij vanmiddag weer opgehaald.
Tot slot nog een paar foto's gemaakt buiten de loods..
De loods was helaas niet verwarmd, maar er was een toilet en stroom
Vrijdag de auto opgehaald en naar de wasbox gereden om hem daar te wassen met mijn middelen, maar de eerste wasbox was afgesloten vanwege de temperatuur.. de volgend was gelukkig wel geopend en daar kon ik lekker in alle rust de auto wassen. Ik had twee jerrycans met heet water meegenomen, shampoo en verdere toebehoren. Ook de auto gedroogd in de wasbox met een aantal doeken en bij thuiskomst alles nog even goed nagelopen.
Zaterdagochtend ben ik rond 7:45 uur naar de loods gereden, de weg was gelukkig droog waardoor de auto schoon was gebleven. Voor de zekerheid maar een rondje met Meguiars Last Touch gedaan als soort van rinseless wash.
Omdat ik goede ervaringen heb met Meguiars Ultimate Compound, heb ik daar maar eens een testspot mee gedaan. Op de DA met een light cutting pad gaf dit al een heel mooi resultaat, daarna nog een keer met een polishing pad eroverheen en dat was voor mij goed genoeg.
Na alles te hebben behandeld op deze manier, de auto afgenomen met Nanolex EX om de lak voor te bereiden op de Fusso coat.
De eigenaar wou het liefst een coating, maar dat gaat simpelweg niet met deze temperaturen. De Fusso coat vind ik een heel mooi alternatief en is een stuk gebruiksvriendelijker in mijn beleving.
De Fusso aangebracht met de DA en een 3,5 inch finishing pad, deze combi past perfect in de pot en is op deze manier ook heel goed en egaal aan te brengen. De velgen heb ik beschermd middels de PB wheel sealant, maar wat een pain in the *ss zijn deze wielen zeg
Al met al ben ik van 8 uur tot 17 uur bezig geweest met de auto en het resultaat is voor mij prima, vandaag nog even met een stofzuiger door het interieur en nog even de banden een keer behandelen met Gummi en dan wordt hij vanmiddag weer opgehaald.
Tot slot nog een paar foto's gemaakt buiten de loods..
Laatst bewerkt: