• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

`cutting and buffing` de 68er camaro

Korte nacht en een lange dag te gaan nog :| De camaro is weer helemaal gewassen zodat alle losse blanke lak niet gaat krassen bij verdere stappen. Al dat wittige is de blank die eraf geschuurd is.

Verder zijn we nu bezig met het machinaal schuren op de centrisch roterende (DA) machine in combinatie met de p3000 schuurvellen. Dit is zo verfijnd dat er al min of meer een lichte glans ontstaat maar het is perfect om de 2000 schuurkrassen te verminderen en om over randen en hoeken te gaan zonder er meteen doorheen te branden.

ri4rk4.jpg


aucklf.jpg


2uepvsi.jpg
 
Jullie gaan echt in een sneltreinvaart over die auto heen hè? :grinning:
Gaaf dat je alles zo goed stap voor stap op de foto zet, heel leuk om te volgen
 
Iemand omschreef SSR3 + gele pad weleens als 'vloeibaar schuren'. Dat zul je bij een doorsnee detailbeurt niet snel gaan gebruiken denk ik.
Ik ben benieuwd wat voor resultaat dat oplevert.

Goed bezig man!
 
Soepergrover zei:
Iemand omschreef SSR3 + gele pad weleens als 'vloeibaar schuren'. Dat zul je bij een doorsnee detailbeurt niet snel gaan gebruiken denk ik.
Ik ben benieuwd wat voor resultaat dat oplevert.

Goed bezig man!

Dat is ook vloeibaar schuren :-b
 
Erg leuk project mannen!

SSR3 i.c.m. met een gele pad heeft zeker ook niet mijn voorkeur. Ik zou roterend gaan voor een woolpad i.c.m. #105 om de glans terug te halen.
 
Er kwam vandaag even wat tussendoor dus eigenlijk ben ik nog niet echt aan het poetsen toe gekomen. Wel heb ik een stuk al gedaan en de resulaten met de gele pad zijn zeker niet verkeerd, een wolpad heb ik ook nog die zal ik eens proberen straks zien of die een beter resultaat geeft
 
Leuk mannen! Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de Curved pad vinden (zie foto's de Oranje) met deze auto heb je wellicht daar wat voordeel mee. :ja
 
Wat is het toch ontzettend leuk om een professional aan het werk te zien:party:

En al helemaal aan zo' n super-gave muscle car.

Het is net of ik naar een aflevering van American Hotrod of Overhaulin' zit te kijken, maar dan één waarbij het hele proces van spuiten tot en met het glanzende showcar-eindresultaat nu wel eens langdurig in beeld gebracht wordt.
Hulde :glaasje
 
Wat een mooi compliment thypoon, we zijn echter niet veel anders als jullie wbt het poetsen we doen het alleen met een ander uitgangspunt :)

Review met de curved orange pad komt eraan tim :rules
 
Het T1 busje hebben we hier ook helemaal strak gemaakt en gespoten in witte parelmoer met candy apple rood, maar die mag ik niet posten want die was alleen in een laagje ex gezet :D
 
Ok sinds vanmorgen ben ik weer verder gegaan, gisteren kwam de RX7 die we gedaan hebben ertussen door want die moest naar de show last minute ,^^ Hier en daar een stofje die eruit gepolijst zijn met carbon blokjes en daarna gepoetst met ssr1, black hole en EX-P, banden met tire gel van mequiars en op alle rubbers/kunstofdelen trim restorer (echt fantastisch spul)

5aiaa1.jpg




Terug naar de camaro, ik wou dat inderdaad eens proberen met de wolpad die we nog hadden tov de gele lake country pad. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de gele helemaal top vind, maar wol gaat sneller op ssr3. Kan ik die gele naar jullie terug sturen carclean? :D

Van compleet mat zijn we naar dit gegaan enkel op de ssr3, ik ben echt overtuigd!

x52z9y.jpg



Daarna de curved orange pad, hij is goed Tim! Het voordeel van deze pad tov van een vlakke is dat deze minder snel wil gaan dansen bij teveel grip (hebben jullie dap-mensen volgens mij zowieso geen last van) en hij is heel goed bij randen, door m schuin te houden kun je veel nauwkeuriger op de randen waardoor tape plakken onnodig wordt (vind ik dan)

14nig5l.jpg


3176pnq.jpg


Nog wel wat swirling maar dat is te verwachten met een rotary op de hoge stand, ben ervan overtuigd dat dat met de ssr1 op een wat langzamere stand compleet verholpen kan worden, anders gaan we over op poetsen met de DA