• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

`cutting and buffing` de 68er camaro

AJs autobody zei:
Ik heb zojuist geprobeerd met ip op geel en ff op oranje en dat is net zo mooi als poorboys maar wel 5 keer zo snel bereikt. Ik ga zo ook eens kijken wat ff op wit doet al heb ik het idee dat er niet echt veel verschil zal zijn tussen oranje en wit.

De kans is groot dat je buffermarks krijgt met de cuttingpads, zeker de gele en oranje, dus nabehandeling met een finishing pad en Menzerna Final Finish is een must (in mijn ogen), het resultaat is dan zoveel beter. :heart_eyes:
 
Jeroen zei:
Oh, en dan verklaart het ook waarom ik allemaal witte vlekjes op me motorkap heb. Door de steenslag spat dat dus maar zo stuk :confused:

En ik kan hier lekker afkijken kwa combinaties merk ik al wel :D

Dat ligt niet aan de lak maar aan jouw rijstijl :-"
 
We zijn nog druk bezig, het is duidelijk dat menzerna met de ip op geel hetzelfde prachtige resultaat geeft als de ssr3 op geel echter op de dupont lak is menzerna veel sneller :ja

anj9rq.jpg


2uxw9l0.jpg





Nog 1 zijkant te gaan ]d~^

2mc6eew.jpg
 
Dat gaat lekker! :)^
Met Menzerna zal die andere zijkant ook wel lekker snel gaan :-b
Ik hou het nauwlettend in de gaten, wat een super topic dit :ja

Succes verder!
 
Ja daar zijn we weer, er kwamen de afgelopen dagen allemaal andere autos tussendoor die we moesten afleveren dus dan staan projecten zoals dit even stil. Gisteren ben ik verder gegaan met het afmaken omdat eind van de dag de auto zou opgehaald worden.

Ik ben begonnen zoals te zien was na het schuren met het poorboys systeem waarbij ssr3 op de gele pad de eerste stap was gevolgd door ssr2 op oranje en ssr1 op wit. Verder in het project ben ik overgeschakeld naar Menzerna Intensiv Polish op geel gevolgd door Menzerna Final Finish op zowel oranje als wit. Ik had het idee dat de stap van ip op geel naar ff op wit te groot was en een hogere glans bereikt kon worden. Daarom is de uiteindelijk methode ip op geel, ff op oranje, ssr1 op wit geworden waar ik erg tevreden over ben. Dit alles is afgewerkt met de black hole op zwart en ex-p op rood.

Ook onder de motorkap is alles gepoetst en afgewerkt met de ex-p:

212waj6.jpg





Het eindresultaat, echt fantastisch dat we 3 weken zon hebben en dan zet je m buiten en is het zwaar bewolkt }:)w

108a32u.jpg


2588115.jpg


2v2ywpc.jpg


140i1jt.jpg


11v5c85.jpg
 
Ik wou nog even de gelegenheid nemen iedereen te bedanken voor de positieve reacties en tips, met elkaar komen we steeds verder :party: Op naar een glimmender nederlands wagenpark :-b
 
Erg mooi resultaat hoor en wat een werk zeg! Ik heb toevallig deze week ook nog aan een Camaro gewerkt alleen de staat van deze is een stuk beter kan ik je vertellen! :)

De Final Finish van Menzerna is volgens mij trouwens niet echt een product dat je op een oranje pad moet verwerken. Normaal gesproken wordt deze op een zwarte pad verwerkt!
 
Echt zeer mooi geworden Joost (of is het nu weer Arnout :D?), vond dit 1 van de mooiere projecten samen met de MR2 en de VW bus. Hoe staat het eigenlijk met de Candy T1 bus? Zijn daar nog updates over te melden?

Greetz,

P@rick