Mijn nieuwe (!) aanwinst! Met recht nieuw, want deze Daf 55 Combi heeft in zijn 40 jaar nog maar 18700km gereden! Ik heb hem 2 weken geleden gekocht en tot dit weekend alleen maar genoten van het rijden. Zo soepel en stil heb ik nog nooit meegemaakt in heel mijn lange jaren Daf rijervaring, echt als nieuw!
De jongen waar ik hem van heb gekocht heeft hem vorig jaar gevonden in Frankrijk op Ebay, op de gok gekocht en bij de proefrit blijk dus dat het een super gave Daf was. Hij heeft er alleen een grote beurt en een kenteken op gezet, en door verkocht. Aan mij dus. Starten en lopen!
En hij zag er eigen ook al heel netjes uit. Hij had hem goed gewassen en in de ax gezet, maar dat kan ik beter natuurlijk. Daarom ook geen voor foto's omdat het verschil, zeker op wit, niet echt duidelijk te fotograferen was. Maar het eind resultaat mag er zeker zijn, alhoewel ik niet 100% tevreden ben. veel krasjes en swirls zijn te diep voor de DAP 500, en de polijst-middelen die ik heb gebruikt. Voor een nog beter resultaat zal het roterend moeten, en dat kan ik niet, dus als iemand zich geroepen voelt het mij te leren?
Ik heb het volgende gedaan en gebruikt:
alle lampen, wieldoppen en wat meer verwijderd
de wielkasten liggend op mijn rug (lekker koud water!) schoon gemaakt. PB APC 1op4
wassen met shampoo van Porzelack,
alle randjes, deursponningen met PB APC
kleien met shampoo van Porzelack en Bilthammer klei fijn, glijdt goed!
DAP met Monello mezzo
DAP met NXT techwax 2.0
met het handje O-wax. Dit is heerlijke ouderwets stinkende carnauba wax van Porzelack. Dit moet te vergelijken zijn met hele dure wax soorten, want ook dit blik kost iets van 40 euro. (ik heb het gekregen!)
Deursponningen ook met O-wax
banden met Meguiar's endurance tireshine (geloof ik dat het zo heet)
Alle losse chroom delen met NXT metal nog iets.
Dat was het wel zo'n beetje. Nu de foto's. Geen super fotograaf, maar er staan toch wel een paar mooie tussen:
Ik moet de motor ruimte nog doen, ben er vergeten een foto van te maken, maar ook deze is nog bijna als nieuw, daar hoef ik niet veel aan te doen. Zodra ik weer eens tijd heb doe ik die ook en zet de foto's hier bij.
Nog opmerkingen?
De jongen waar ik hem van heb gekocht heeft hem vorig jaar gevonden in Frankrijk op Ebay, op de gok gekocht en bij de proefrit blijk dus dat het een super gave Daf was. Hij heeft er alleen een grote beurt en een kenteken op gezet, en door verkocht. Aan mij dus. Starten en lopen!
En hij zag er eigen ook al heel netjes uit. Hij had hem goed gewassen en in de ax gezet, maar dat kan ik beter natuurlijk. Daarom ook geen voor foto's omdat het verschil, zeker op wit, niet echt duidelijk te fotograferen was. Maar het eind resultaat mag er zeker zijn, alhoewel ik niet 100% tevreden ben. veel krasjes en swirls zijn te diep voor de DAP 500, en de polijst-middelen die ik heb gebruikt. Voor een nog beter resultaat zal het roterend moeten, en dat kan ik niet, dus als iemand zich geroepen voelt het mij te leren?
Ik heb het volgende gedaan en gebruikt:
alle lampen, wieldoppen en wat meer verwijderd
de wielkasten liggend op mijn rug (lekker koud water!) schoon gemaakt. PB APC 1op4
wassen met shampoo van Porzelack,
alle randjes, deursponningen met PB APC
kleien met shampoo van Porzelack en Bilthammer klei fijn, glijdt goed!
DAP met Monello mezzo
DAP met NXT techwax 2.0
met het handje O-wax. Dit is heerlijke ouderwets stinkende carnauba wax van Porzelack. Dit moet te vergelijken zijn met hele dure wax soorten, want ook dit blik kost iets van 40 euro. (ik heb het gekregen!)
Deursponningen ook met O-wax
banden met Meguiar's endurance tireshine (geloof ik dat het zo heet)
Alle losse chroom delen met NXT metal nog iets.
Dat was het wel zo'n beetje. Nu de foto's. Geen super fotograaf, maar er staan toch wel een paar mooie tussen:
Ik moet de motor ruimte nog doen, ben er vergeten een foto van te maken, maar ook deze is nog bijna als nieuw, daar hoef ik niet veel aan te doen. Zodra ik weer eens tijd heb doe ik die ook en zet de foto's hier bij.
Nog opmerkingen?