• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daf 55 Combi 1970

Patrick R.

Detailing addict
5 jun 2008
130
62
Mijn nieuwe (!) aanwinst! Met recht nieuw, want deze Daf 55 Combi heeft in zijn 40 jaar nog maar 18700km gereden! Ik heb hem 2 weken geleden gekocht en tot dit weekend alleen maar genoten van het rijden. Zo soepel en stil heb ik nog nooit meegemaakt in heel mijn lange jaren Daf rijervaring, echt als nieuw!

De jongen waar ik hem van heb gekocht heeft hem vorig jaar gevonden in Frankrijk op Ebay, op de gok gekocht en bij de proefrit blijk dus dat het een super gave Daf was. Hij heeft er alleen een grote beurt en een kenteken op gezet, en door verkocht. Aan mij dus. Starten en lopen!

En hij zag er eigen ook al heel netjes uit. Hij had hem goed gewassen en in de ax gezet, maar dat kan ik beter natuurlijk. Daarom ook geen voor foto's omdat het verschil, zeker op wit, niet echt duidelijk te fotograferen was. Maar het eind resultaat mag er zeker zijn, alhoewel ik niet 100% tevreden ben. veel krasjes en swirls zijn te diep voor de DAP 500, en de polijst-middelen die ik heb gebruikt. Voor een nog beter resultaat zal het roterend moeten, en dat kan ik niet, dus als iemand zich geroepen voelt het mij te leren?

Ik heb het volgende gedaan en gebruikt:

alle lampen, wieldoppen en wat meer verwijderd
de wielkasten liggend op mijn rug (lekker koud water!) schoon gemaakt. PB APC 1op4
wassen met shampoo van Porzelack,
alle randjes, deursponningen met PB APC
kleien met shampoo van Porzelack en Bilthammer klei fijn, glijdt goed!
DAP met Monello mezzo
DAP met NXT techwax 2.0
met het handje O-wax. Dit is heerlijke ouderwets stinkende carnauba wax van Porzelack. Dit moet te vergelijken zijn met hele dure wax soorten, want ook dit blik kost iets van 40 euro. (ik heb het gekregen!)
Deursponningen ook met O-wax
banden met Meguiar's endurance tireshine (geloof ik dat het zo heet)
Alle losse chroom delen met NXT metal nog iets.

Dat was het wel zo'n beetje. Nu de foto's. Geen super fotograaf, maar er staan toch wel een paar mooie tussen:

IMG_4861.webp

IMG_4862.webp

IMG_4863.webp

IMG_4864.webp

IMG_4865.webp

IMG_4866.webp

IMG_4867.webp

IMG_4847.webp

IMG_4848.webp

IMG_4849.webp

IMG_4850.webp

IMG_4851.webp

IMG_4852.webp

IMG_4853.webp

IMG_4854.webp

IMG_4855.webp

IMG_4856.webp

IMG_4857.webp

IMG_4858.webp

IMG_4859.webp

IMG_4860.webp

IMG_4846.webp

Ik moet de motor ruimte nog doen, ben er vergeten een foto van te maken, maar ook deze is nog bijna als nieuw, daar hoef ik niet veel aan te doen. Zodra ik weer eens tijd heb doe ik die ook en zet de foto's hier bij.

Nog opmerkingen?:-d

Yep, hij is helemaal origineel!

Er zit nauwelijks een deuk in, alleen merk je dat de lak toch wat geleden heeft van het 40jaar oud zijn. Niet raar natuurlijk.

Maar de rest is ook helemaal af, de skai bekleding is als nieuw, nergens gaten ingeboord. Helemaal gaaf!

Ik heb trouwens nog meer foto's, even uploaden, dan plaats ik die er wel even bij. Let op, hier heb ik dus nog niets aan gedaan, zo heb ik hem gekocht!

P1030586.webp

CIMG1027.webp

CIMG1029.webp

KopievanCIMG0493.webp

P1030549.webp

CIMG0500.webp

CIMG1024.webp

CIMG1025.webp

CIMG1026.webp

CIMG0496.webp

sign0173.webp
Prachtig zeg! Gefelicteerd met deze prachtige aanwinst. Een stukje Nederlandse autogeschiedenis. Heel veel plezier ermee. Toppie!

ziet er prachtig uit.....en een overblijvend krasje moet kunnen; het draagt bij tot de charme van haar leeftijd:-)^

Er was tijdens een controle een ontluchtingsnippel afgebroken, zodat ik niet het kachelsysteen kon ontluchten. Deze was via via nog te krijgen. Vandaag maar even gemonteerd. Poetser als ik ben, wel de koperen schroef gepolijst! Ik denk dat ik nu de mooiste glimmende ontluchtingsnippel heb van alle Dafjes!

IMG_5410.webp

IMG_5410.webp

IMG_5409.webp

Aangezien wij as weekend naar België afreizen voor een Limburgse Dafclub rit, hoort er officieel een NL sticker op, omdat er op de oldtimer kentekenplaat geen land aanduiding staat. Ik wilde hem niet vast plakken, en heb een oude truc uitgehaald, op magneetfolie geplakt! Zo ben ik legaal bezig, maar kan in Nederland hem er gewoon afhalen. Ik weet alleen nog niet of ik hem links of rechts zal plakken?

IMG_5412.webp

IMG_5413.webp

IMG_5411.webp

Ik was toch bezig met poetsen, maar had de binnenkant van de klep, en de spatborden nog niet in de wax gezet. Stout van mij hè? Dat heb ik nu goed gemaakt, het blinkt nu nog harder op de klep! Jammer dat op spierwit het niet erg opvalt, maar glimmen doet het wel!

IMG_5414.webp

Had dit topic nog niet gezien, wat een mooi ding, de DAF dan heh, je ontluchtingsnippel is ook mooi:lol

Hij ziet er wel heel strak uit en mooi zelfs onder de motorklep:-)^ Ik kies de NL sticker voor de rechterkant:o)

Prachtige DAF. Een museumstuk om trots op te zijn :-)^
Heb er in het verleden heel wat gepoetst tijdens mijn zaterdagbaantje bij een DAF verzamelaar :)

Ligt daar nou nog een nieuwe duwband in dat reservewiel??

mooie nederlands stukje geschiendenis,nice.Ben met mn broertje een 2 mnd geleden ook naar een daffie wezen kijken,was echt slecht gespoten ging om het 32 type

gaaf man krijg weer kippe vel naar mijn daf tijd 27 stuks in 8 jaar lol
maar iets zegt me dat wij elkaar kennen van de dafclub tijd kan het mis hebben

frankv6 zei:
gaaf man krijg weer kippe vel naar mijn daf tijd 27 stuks in 8 jaar lol
maar iets zegt me dat wij elkaar kennen van de dafclub tijd kan het mis hebben

Ik loop al wel een flink aantal jaartjes mee met de Dafclub, jaar of 15 zeker. Hoe kan ik je kennen?