Na 3 jaar vandaag weer eens samen met mijn oude detail maatje een hele leuke detail klus gedaan die ik graag met jullie wil delen.
Mijn maatje heeft een kennis met een auto die wat roze werd, ik had wat nieuwe spullen die ik wilde uitproberen dus besloten we deze uitdaging aan te gaan.
Vanmorgen heeft mijn maatje de auto opgehaald en kwam om 9 uur aanrijden met het volgende gevaarte :
Nou is een uitdaging leuk, maar hier slaat je detailer hart toch wel even van over, zeker omdat we maar 5 uurtjes hadden om er iets van te maken.
Als eerste de auto gefoamed met een oplossing van Iron-X soap gel & Monello Artico snow foam :
Dit even laten weken en met een kwastje de lastig bereikbare plekken aangepakt :
Hierna de auto afgespoten waarna bleek dat de vervuiling best hardnekking was :
En dus de foamgun nog een keer aangeslingerd met een hele hoge dosering Monello Artico snow foam :
Na het foamen de auto weer afgespoeld en de auto gewassen met een overgedoserde hoeveelheid Valma Wash & Shine shampoo en een Monello Washmitt :
Na het wassen de auto weer afgespoeld en direct geclayed met Spray & Wipe & Poorboys clay. Hierna konden we dan eindelijk beginnen met een testspot dus eerst even meten :
Tja... niet heel veel correctieruimte dus voorzichtig aan beginnen en na iedere hit blijven meten.
Eerst begonnen met een oranje pad op de Dap900 met daarop de Monello Veloce. De lak bleek echt zo schraal dat hij dit direct "opzoog" waardoor het erg moeilijk was af te nemen.
Daarop besloten om eerst een hit met de oranje pad op de PRO900, voorzien van Chemical Guys V36
Hierna met de oranje pad op de PRO900 met daarop de Monello Veloce. Dit werkte aanzienlijk beter :
Dit nabewerkt met een oranje pad op de Dap900 met daarop de Monello Veloce. Hierna een witte pad voorzien van Monello Mezzoen die weer nabewerkt met licht groene CCS pad.
Nadat we alles zwaar gepolijst hadden hebben we het lakwerk ontvet met Gyeon Prep
hebben we nog een rondje gedaan met een zwarte pad en Prof Polish.
Deze afgenomen en 2 rondjes met een zwarte pad en black hole gedaan om de schrale lak te voeden waarna de glans weer helemaal terug was.
En daar worden we wel vrolijk van :
Na iedere hit op een paneel de pad schoongemaakt in de padwasher, iets wat onmisbaar is bij zulke klusjes.
Nog wat actiefoto's :
En dan om 14:50 uur hebben we het volgende resultaat behaald :
Banden is niets aan gedaan omdat deze er op korte termijn onder vandaan gaan.
Bedankt voor het lezen, en mochten er vragen zijn dan zie ik die graag tegemoet !
Mijn maatje heeft een kennis met een auto die wat roze werd, ik had wat nieuwe spullen die ik wilde uitproberen dus besloten we deze uitdaging aan te gaan.
Vanmorgen heeft mijn maatje de auto opgehaald en kwam om 9 uur aanrijden met het volgende gevaarte :
Nou is een uitdaging leuk, maar hier slaat je detailer hart toch wel even van over, zeker omdat we maar 5 uurtjes hadden om er iets van te maken.
Als eerste de auto gefoamed met een oplossing van Iron-X soap gel & Monello Artico snow foam :
Dit even laten weken en met een kwastje de lastig bereikbare plekken aangepakt :
Hierna de auto afgespoten waarna bleek dat de vervuiling best hardnekking was :
En dus de foamgun nog een keer aangeslingerd met een hele hoge dosering Monello Artico snow foam :
Na het foamen de auto weer afgespoeld en de auto gewassen met een overgedoserde hoeveelheid Valma Wash & Shine shampoo en een Monello Washmitt :
Na het wassen de auto weer afgespoeld en direct geclayed met Spray & Wipe & Poorboys clay. Hierna konden we dan eindelijk beginnen met een testspot dus eerst even meten :
Tja... niet heel veel correctieruimte dus voorzichtig aan beginnen en na iedere hit blijven meten.
Eerst begonnen met een oranje pad op de Dap900 met daarop de Monello Veloce. De lak bleek echt zo schraal dat hij dit direct "opzoog" waardoor het erg moeilijk was af te nemen.
Daarop besloten om eerst een hit met de oranje pad op de PRO900, voorzien van Chemical Guys V36
Hierna met de oranje pad op de PRO900 met daarop de Monello Veloce. Dit werkte aanzienlijk beter :
Dit nabewerkt met een oranje pad op de Dap900 met daarop de Monello Veloce. Hierna een witte pad voorzien van Monello Mezzoen die weer nabewerkt met licht groene CCS pad.
Nadat we alles zwaar gepolijst hadden hebben we het lakwerk ontvet met Gyeon Prep
hebben we nog een rondje gedaan met een zwarte pad en Prof Polish.
Deze afgenomen en 2 rondjes met een zwarte pad en black hole gedaan om de schrale lak te voeden waarna de glans weer helemaal terug was.
En daar worden we wel vrolijk van :
Na iedere hit op een paneel de pad schoongemaakt in de padwasher, iets wat onmisbaar is bij zulke klusjes.
Nog wat actiefoto's :
En dan om 14:50 uur hebben we het volgende resultaat behaald :
Banden is niets aan gedaan omdat deze er op korte termijn onder vandaan gaan.
Bedankt voor het lezen, en mochten er vragen zijn dan zie ik die graag tegemoet !