• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dap 900 of 900plus?

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
264
100
Hey,

Ik denk eraan om voor de komende zomer een nieuwe polisher aan te kopen.

Ik heb nu al enkele jaren een DAS-6, volgens mij gelijkaardig aan de dap500.

Niet iedere lak laat zich hiermee vlot corrigeren, zelfs niet met bv microvezel pads en zware compounds.

Daarom overweeg ik een stapje omhoog.

Zijn er al mensen die de 900 versus de plus hebben vergeleken? Is de plus de meerprijs waard?

Of misschien toch een gok wagen met een paw900?

De DAS-6 is voor zover ik weet een kopie van de DAP 500.
Ik ben zelf in het bezit van een DAP 900 V3 en een PAW.
De PAW is ( zeker voor het geld ) een mooie aanvulling op de DAP.
Ik zeg bewust aanvulling omdat ik van mening ben dat de PAW door zijn grotere uitslag en pad niet geschikt is voor de gehele auto, maar het uitstekend doet op de grotere vlakken.
Als je op zoek bent naar een vervanger voor de DAS-6 dan zou ik voor een DAP 900 kiezen ( meest bruikbaar ) en als je op zoek bent naar een extra machine voor de soms benodigde extra correctiekracht dan zou ik zeker de PAW overwegen.
Mijn voorkeur voor de PAW t.o.v. de DAP 900 Plus is puur prijstechnisch ( ik heb geen ervaring met de DAP 900 Plus , maar verwacht dat het ook gewoon een goede machine is , en zeer goede ervaringen met de PAW ).

Bedenk wel dat je met een grotere uitslag (dat geldt dus zowel voor 900plus als de PAW) een machine ook minder geschikt maakt voor kleine randjes, spiegelkappen enz.

ik hou de das6 sowieso bij, maar wat betere en snellere correctie op grote vlakken zou welkom zijn

OK, als je die erbij houdt, verandert dat de zaak wel, dat is de suggestie voor de PAW nog niet zo gek. Anders misschien eens een 900plus of een PAW proberen: of bij CC op een testpaneel, of bij iemand in de buurt die zo'n machine in bezit heeft.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Hey hallo,

Houd ook rekening met het feit dat eventuele pads die je al hebt voor je huidige machine, het niet altijd leuk zullen vinden om ineens 21mm uitslag om de oren te krijgen.

Pads voor grotere uitslag-machines hebben vaak (of altijd?) een trapezevorm zodat de pad niet begint te vervormen. Als ik mij zo goed verwoord.

Greetz

• Leuk
Reacties: Soepergrover