• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP als schuurmachine?

Starck

Detailing rookie
17 mei 2010
188
0
Ik lees hier overal dat de DAP (500 en 900) speciaal gemaakt zijn voor het polishen. Maar is het ook mogelijk om deze te gebruiken als schuurmachine voor bijvoorbeeld hout(met van die schuurpapier op velcro)?

Heb namelijk wel belang bij een DAP, alleen als ik er ook wat meubeltjes mee kan schuren dan heb ik mijn vriendin ook sneller om o:-)

Kan wel, maar het is zeker niet aan te raden.
De dap heeft namelijk geen goede stofafvoer, waardoor het zaagsel in de koelsleuven kan komen en zo in de motor.
Wetsanden daarentegen is wel zeer goed mogelijk, maar hout schuren is een nono :no

Het kan wel, maar daarna absoluut goed schoonmaken, desnoods gedeeltelijk demonteren en doorblazen met perslucht.

Wetsanden kan er perfect mee, aangezien er nat mee wordt geschuurd en er geen stof vrij komt.

Weet iemand een excenter die wel beide kan? Ik maak mijn gereedschap altijd schoon na gebruik. Maar als het er niet voor bedoeld is dan vind ik het ook zonde...

Het probleem met een schuurmachine is dat het stof echt overal gaat zitten.

In plaats van 1 dure excenter machine, koop er gewoon 2.

1 DAP500 en 1 DAP900.

Gebruik je de 500 voor het schuurwerk. Probleem opgelost, jij blij, vriendin blij :-d

Zijn andere excenters zo duur dan? In het sticky excenter topic staan ook (oude?) prijzen rond de 150 ~ 200 euro. Dat is nog altijd goedkoper dan 2 DAPs kopen.