• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap in Zeeuws Vlaanderen

JvG

Detailing addict
28 jun 2009
74
52
Goes
Hoi allemaal,
Ik ben eigenlijk wel van plan een DAP 500 aan te schaffen (na de aanbieding, ik weet het), maar ik zou hem eigenlijk eens willen proberen.

Woont er iemand in Zeeuws Vlaanderen (omgeving Biervliet) die in het bezit is van een DAP en mij een stukje op mijn auto wil laten proberen? o:-)

Voor mij is het 70km van Antwerpen, dat valt eigenlijk wel goed mee...
Ik wil gerust wel eens afspreken.
Heb je voor de rest al spullen?
Pics van de auto zou ook leuk zijn :ja

Oe Terneuzen is wel lekker dicht bij ja :)
De auto is een Volvo V50 Barentz blauw (pearl). Pics heb ik ff niet bij de hand.
Rondom zitten er wat kleine krasjes, ik hoob die weg te kunnen werken met een polish.
Ik heb handmatig een poging gedaan met Scratch-X, maar kwam eigenlijk al snel tot de conclusie dat dat geen doen is.

DAp wil ik dus met name gebruiken voor het verwijderen van de krasjes, daarna voor regulier onderhoud. (plat gezegd, was uitwrijven) :schaam

WaX ( niet was ) aanbrengen met een machine gaat wel, maar uitwrijven.... Dat doe je het beste met een microvezeldoek.

Groet, Peter

het kan met een microfibre bonnet (bij geleverd in de ssr of monello kit)

je kan zoveel meer dan alleen waxen / krasjes bijwerken..

denk aan volle details, het verwijderen van waskrassen (die rondjes, ook wel swirls genoemd)
hologrammen verwijderen, en gewoon de lak in tip top conditie brengen

let wel.. als je je eigen wagen park gedaan hebt.. gegarandeerd dat de buurman (mits je er een goede relatie mee hebt) ook komt vragen of je het een keer voo rhem wilt doen!!:ja

Soepergrover zei:
Volgens mij hebben we nog wel een lid in Terneuzen.
Wellicht heeft hij interesse.

Dat is ThaBird aka Roy. Aardige kerel (weet ik van de eerste DAP-workshop) met al de nodige ervaring met machinaal detailen, ook de DAP

aron147 zei:
het kan met een microfibre bonnet (bij geleverd in de ssr of monello kit)

je kan zoveel meer dan alleen waxen / krasjes bijwerken..

denk aan volle details, het verwijderen van waskrassen (die rondjes, ook wel swirls genoemd)
hologrammen verwijderen, en gewoon de lak in tip top conditie brengen

let wel.. als je je eigen wagen park gedaan hebt.. gegarandeerd dat de buurman (mits je er een goede relatie mee hebt) ook komt vragen of je het een keer voo rhem wilt doen!!:ja

:jippie
Ik ben me uiteraard bewust van de vele extra mogelijkheden van machinaal tekeer gaan. Mezelf kennende zal ik binnen no-time alle toepasbare producten aangeschaft hebben.
Voorlopig kan ik me wel amuseren met mijn eigen auto. (krassen, swirls en 'gewoon vuil')
Dan de auto van mijn vriendin en de rets van de familie zal vanzelf aanschuiven denk ik.

Nu nog een poetsplek... (langs de kant van de weg is verre van ideaal)

Nou was leuk eens het gezicht te zien achter de screen name :D

En wat is die volvo kneiterhard zeg 8-o

Zelfs met de rotery en de cutting pad van meguir's en de zwaarste menzerna kreeg ik de licht rechte krasjes niet 100% weg zeg]-0
Had de m105 nog eens kunnen proberen maar werd al laat.

Maar goed met de monnelo kit zal hij al een heel eind komen :ja

succes:-)^

Een gezicht achter een naam is altijd leuk :) Zeker als ie dan 'om de hoek woont'. :D

Bedankt voor de uitleg, raad en wijze woorden!!
Het was geweldig om het resultaat te zien, na alle verschillende pads en middeltjes.
(Alleen al het effect van het kleien...:-)^ )

Nu mijn vriendin nog overtuigen van het nut van de DAP, maar dat wordt even wachetn op zonlicht. Ik vermoed dat woorden dan niet meer nodig zijn :p

Roy, bedankt en wie weet klop ik nog eens aan voor advies!!:cool