• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP voor hologram verwijderen of laten doen?

Volvorijdertje

Detailing chief
7 jun 2009
218
85
45
Ik heb een aantal lichte hologrammen op mijn auto welke te zien zijn in de zon.
Waarschijnlijk door het poetsen van het autobedrijf.

Nu wil ik deze weg (laten) halen, ik twijfel tussen het volgende:

1)Zelf doen, een DAP 500 aanschaffen met een pad om hologrammen te verwijderen

2)Laten doen door een poetsbedrijf.

Mijn voorkeur gaat uit naar zelf doen maar ik heb totaal geen ervaring met poetsen met machines. Is dit wel 'veilig' te doen zelf of heb je hier echt ervaring voor nodig?
Zo ja, welke pads en poetsspullen heb ik naast de DAP nodig om de hologrammen te verwijderen?

Ik zou dus niet meer terug gaan naar het 'poetsbedrijf' en lekker zelf aan de gang gaan.

Hologrammen zijn zelf makkelijk te verwijderen met de goede spullen.
Om wat voor auto gaat het?

Benodigdheden:

- DAP500
- Witte pad
- Groene (light) pad
- Oranje pad (indien nodig)
- Zwarte pad
- Poorboys SSR1, SSR2, SSR2,5

of

- Menzerna Intensive Polish - PO85RD 3.02 - Cut 3.5 - Gloss 3
- Menzerna Final Finish

Hiermee kom je al een heel eind.

Poetsen met de Dap is in principe "veilig" omdat je heel goed je best moet gaan doen om blijvende schades te kunnen veroorzaken..
Enige probleem is als je er eenmaal aan begonnen bent raak je gewoon verslaafd :lol

nicknameless zei:
Ik zou dus niet meer terug gaan naar het 'poetsbedrijf' en lekker zelf aan de gang gaan.

Hologrammen zijn zelf makkelijk te verwijderen met de goede spullen.
Om wat voor auto gaat het?

Benodigdheden:

- DAP500
- Witte pad
- Groene (light) pad
- Oranje pad (indien nodig)
- Zwarte pad
- Poorboys SSR1, SSR2, SSR2,5

of

- Menzerna Intensive Polish - PO85RD 3.02 - Cut 3.5 - Gloss 3
- Menzerna Final Finish

Hiermee kom je al een heel eind.

Bedankt, het gaat een met. zwarte A4(b7) avant uit 2006.
Heb ik alle 3 de Poorboys SSR producten nodig of kan ik ook met alleen bijv. SSR2 aan de slag?

Een Audi heeft een relatief harde lak. Je zou dus "grof" geschut moeten inzetten.

Het is wel zo dat als je een relatief grof produkt zoals SSR2 moet nabewerken met een minder grof produkt zoals SSR1 (op een nog fijnere pad).

Er zijn geen standaard procedures welk produkt op welke pad te gebruiken. Het is een beetje experimenteren welke combinatie het beste is.

Een bekend forummer zegt altijd: Altijd eerst een testspot maken :ja ;)

Audi lak..... :ja

Erg fijn :weetniet maar ik werk de hologrammen altijd weg met een zwarte LC pad en daarop Final Finish (Menzerna) en dan voor de wax een keer met de Lime Prime erachter aan.
De Lime prime kun je overslaan maar ik doe het altijd ;)

Maar hoe is de staat van de lak verder?? of heb ik daar overheen gelezen? :schaam

sjoerdnijhuis zei:
Audi lak..... :ja

Erg fijn :weetniet maar ik werk de hologrammen altijd weg met een zwarte LC pad en daarop Final Finish (Menzerna) en dan voor de wax een keer met de Lime Prime erachter aan.
De Lime prime kun je overslaan maar ik doe het altijd ;)

Maar hoe is de staat van de lak verder?? of heb ik daar overheen gelezen? :schaam

Op het oog ziet de lak er goed uit op wat kleine steenslag op de motorkap na, wbt lakmetingen ed heb ik helaas geen verstand :)
Ik zie geen tot weinig swirls, alleen die paar hologrammen storen mij enorm...!

Ik twijfel of ik mijn auto niet naar een swissvax center moet brengen, want alle producten bij elkaar is misschien wel een stuk duurder dan een behandeling daar?

Foto (helaas de hologrammen niet te zien door het ontbreken van zonnestralen :) :
2qi76lz.webp

Als ik de auto zo zie heb je aan een DAP500 + Zwarte Pad + Professional Polish of Final Finish van Menzerna voldoende om de hologrammen netjes te verwijderen.

Zo dacht ik er ook over :cool
Ook lekker snel klaar ;) enige nadeel is dat je wel een goede locatie het liefst binnen (:!) en anders niet te warm buiten.

Ik neem aan dat een behandeling bij zo'n Swissvax Centre duurder is als hetgeen Tim opnoemde ;)

Ok, bedankt voor het advies.

Ik zal volgende week een offerte laten maken door een Swissvax bedrijf (mobielpoetsen.nl) en afhankelijk van de prijs zal ik wel of geen DAP kopen :)

Ik neig wel erg naar een DAP omdat ik redelijk vaak aan het poetsen ben en dit toch wel veel voordelen brengt,
nadeel is dat ik mijzelf ken en straks voor honderden euro's aan poetsmiddelen heb....
en dat vind ik eigenlijk weer zonde...., lastig :P

lievens zei:
Ik neig wel erg naar een DAP omdat ik redelijk vaak aan het poetsen ben en dit toch wel veel voordelen brengt,
nadeel is dat ik mijzelf ken en straks voor honderden euro's aan poetsmiddelen heb....
en dat vind ik eigenlijk weer zonde...., lastig :P

Mag ik je een tip geven? Koop een DAP!
Je probeert denk ik toch minstens (de meeste hier veeeeeel vaker) 1 keer per jaar je auto te detailen. Als je je auto nu naar het swissvax poetsbedrijf brengt moet je afwachten wat je ervoor terug krijgt, en over een jaar (misschien wel eerder) moet je hem er dan weer heen brengen. Dan ben je in verhouding dus veel meer kwijt. Je weet als je het zelf doet wat er met je auto gebeurt en dat het goed gebeurt en het is zeer goed voor je zelfvertrouwen :ja
Maar natuurlijk helemaal zelf weten ;)

voor het bedrag dat je bij een poetsbedrijf moet neerleggen kan je denk ik makkelijk een dap500 en een aardige collectie LC pads kopen....
ik heb zelf ook eens overwogen om mijn auto een keer naar een poetsbedrijf te brengen maar heb besloten dat toch maar niet te doen, hij is mij tè dierbaar, heb ook een dap 500 gekocht, heb hem pas 2 keer gebruikt, op mijn eigen auto en die van mijn vrouw.
ook al gebruik je hem misschien maar 1 keer per jaar, het is een fantastisch dingetje en wil hem niet meer missen, een goeie koop gewoon.....

Ik ben het met Angelique en DapperDodo eens: de DAP met aanverwante detailingartikelen zijn hun geld meer dan waard. Je geeft zelf aan geregeld de auto schoon te maken. De DAP maakt het leven er alleen maar makkelijker op wat dat betreft. De investering heb je er zo uit, vergeleken met poetsbedrijven als je daar je auto een (paar) keer per jaar naar toe brengt

Goed, het wordt dus een DAP :) in 1e instantie met Zwarte Pad + Pro Polish
en daarna zie ik wel.

Zal hem denk ik volgende week bestellen en zal de eerste resultaten hier posten.

Wat je ook kan doen is naar CC HQ rijden en kijken welke pad+ Product je nodig hebt.
Zij weten perfect wat en hoe.

Naar CC rijden, dap kopen, de rest van je leven profijt hebben van dat besluit en de kennis die je daar op hebt gedaan.......

Ik heb eenzelfde Audi, en krijg nagenoeg alles eruit (in ieder geval tot mijn grote tevredenheid!) met SSR2.5 + oranje pad en daarna de menzerna op een lightgreen pad.
Met alleen de menzerna kom je ook al een heel eind...: Menzerna - Super Finish (Nano) - PO106FA

Zie ook hier: https://forum.Carclean.com/cc_postst3166/Audi-A4.aspx ...:)

Is dit een goede volgorde en juist gebruik van producten?

- afspoelen
- wassen met NXT Car Wash
- kleien met Quick Clay Detailing System
- wassen met NXT Car Wash
- Deep Crystal Paint Cleaner

- Machinaal Menzerna Final Finish op Lightgreen of zwarte pad (om de hologrammen te verwijderen)
- Black hole op zwarte pad
- Gold Class Clear Coat Liquid Wax

Daarna nog een laagje NXT Tech wax?

Heb gisteren m'n auto eens onder handen genomen met een Bosch Exe 460 om de hologrammen te verwijderen..

- afspoelen
- wassen met NXT Car Wash en Mothers Wash Mitt, 2 emmers en 1 grid guard
- kleien met Quick Clay Detailing System
- Afspoelen
- Deep Crystal Paint Cleaner

- Afplakken met 3m tape
- Menzerna Final Finish op Lightgreen
- Black hole op zwarte pad
- Gold Class Clear Coat Liquid Wax
- NXT Tech wax

verder nog
- Banden: Meguiars Endurance High Gloss Tire Protection Gel
- Rubbers:Meguiars Trim Detailer

Dit is het ( hologram vrije ) resultaat na zo'n 8 uur... :)

70964k.webp

8ygpc7.webp