• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP voor hologram verwijderen of laten doen?

Ik kon de Bosch van iemand van het Meguiars forum voor een zacht prijsje overnemen en was praktisch naast m'n werk dus dat kwam mooi uit :)
Anders had ik wellicht de DAP gekocht.
 
Vraagje: gaat de combinatie Black Hole + Gold Class Wax + NXT Tech Wax (en in die volgorde) helemaal goed?
Ik zou de Gold Class na de NXT verwachten. En hoeveel haalt de NXT weg van de Black Hole of is dit te verwaarlozen?
 
Daar de NXT iets in zich heeft van reinigen/polijsten zal het effect van de Black Hole (fillers) wat minder worden, beter is een carnauba ! (maar denk wel dat het te verwaarlozen is)
 
Soepergrover zei:
Vraagje: gaat de combinatie Black Hole + Gold Class Wax + NXT Tech Wax (en in die volgorde) helemaal goed?
Ik zou de Gold Class na de NXT verwachten. En hoeveel haalt de NXT weg van de Black Hole of is dit te verwaarlozen?

Het kan wel, meermalen is getest om de NXT over een Carnauba heen te doen. Maar andersom wordt meer gedaan.

Maar zowel de NXT als de Gold Class zijn alles in 1 producten. Ze hebben beiden een milde cleaner (erg mild hoor), en een glaze erin. Dus de combinatie met Black Hole is niet optimaal op deze manier. :no


En goed om te horen dat je hem voordelig kon overnemen! :ja
 
Ik had ergens gelezen dat de NXT langer blijft zitten, vandaar dat ik die er nog bovenop gedaan heb :)

@Markprinsen: hij werkt super, bedankt! :)

Nu wil ik eigenlijk de auto van m'n ouders nog 'even' (mijn auto was ik 8 uur mee bezig!!) polijsten, wat voor spullen kan ik het beste gebruiken om een Volvo S80 uit 2002 met. blauw te polijsten (swirls en lichte krasjes verwijderen) PB SSR2.5 ?? Kan ik ook de final finish gebruiken op het laatst?
 
Heel lullig, maar nog steeds waar: dit kun je alleen bepalen wanneer je een testspot doet :-"

;)

Final Finish, de naam zegt het al, een product om mee te finishen, dus ja, dat kun je gebruiken op de volvo
 
Het probleem is dat ik naast de Menzerna nog geen andere spullen heb, dus die zal ik eerst aan moeten schaffen :p

Verder moet ik er eigenlijk nog bij vertellen dat ik een jaar geleden nog bij m'n oude auto in de wasbox met de wasborstel stond te schrobben om deze vervolgens met een katoenen poetslap droog te maken en in te smeren met NXT en uit te wrijven met katoenen poetslap :|~*
Mijn werkwijze is dus al aardig wat verbeterd :), staat wel tegenover dat het ook VEEEEL duurder is geworden....
 
Nee, het LIJKT duurder! :ja Je ziet het verkeerd, al de spullen die je nu koopt moet je zien als een investering, je verkoopt ze niet als je de auto verkoopt, je kunt ze op iedere auto gebruiken. Reken even uit wat je voorheen kwijt was per schrobbeurt en hoeveel keer je dat per jaar deed.... tel dat even bij elkaar op.