• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP VS Monello

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
880
158
25
Muntendam
Beste leden,

Ik zit te orienteren naar een nieuwe Polijstmachine,
Nu Zit ik te twijfelen tussen de DAP Evo en de monello LDA1000

De Dap heeft zich bewezen de afgelopen jaren,
Monello (CC) verkoopt geen rotzooi.

dap zou 400 toeren meer kunnen draaien, verder zie ik geen verschil.

Heeft er iemand ervaring met beide machine's?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alle 3 de DAP Evo machines. En gebruik meestal de 8mm en de mini. Over beide ben ik prima te spreken. Doen goed hun werk. Niks mis mee voor de hobby detailer.
Er zijn ook gewoon bedrijven die de DAP vaak gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Is beide het huismerk van CC, wellicht hun even bellen en/of mailen om je te laten adviseren.

- Bij de Polishing Power DAP krijg je ook een kleinere steunplaat.
- De Monello heeft De kabel van soepel PVC heeft en een lengte van 6 meter. Bij de Polishing Power DAP is de kabel (volgens mij) van meer rubber achtig materiaal en ook 6m.
- Bij de Polishing Power DAP krijg je een tas.

Misschien dat er nog verschil zit in het gewicht?

@nicknameless heeft er destijds een uitgebreide review over geschreven.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Ik gebruik ook de dap evo 8 mm . werkt voor mij prima. Nu ook een dap evo mini aangeschaft voor de kleine hoekjes en bumper etc. Deze heb ik nog niet gebruikt.
Een tas is wel handig want zo berg je meteen je pads en doeken netjes op.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Bedankt Heren!

Na de Review's gelezen te hebben en er een nachtje over geslapen te hebben besloten om voor de monello LDA1000 + een monello Borsa duo (als deze weer op voorraad is)

Dit omdat bijna er eigenlijk nihil verschil in zit en bijna al mijn flesjes zwart en/of een monello logo hebben, dus het staat ook mooi bij de verzameling.