• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 Kit

Misschien nog even uitstellen. Je zult je klanten tenslotte ook iets van kwaliteit en vakmanschap moeten kunnen bieden. Dus eerst ervaring opdoen op je eigen auto.

jah probeer eerst op me eigen auto of ik haal iets op van de sloop om de machine uit te proberen.. ;)

moet ik de 5,5 hebben of de 6,5 van de pad??

Wat ook een (veelzijdige) optie is:
6.5" voor de grote vlakken. En 4" voor de moelijkere plekjes.
Je kunt dan sneller werken op de grote vlakken met 6.5" en en meer plekken bereiken met de 4".

Ik persoonlijk ga ook voor de 5.5'' pads. Met de 6.5'' zou je theoretisch inderdaad sneller werken maar ik vind dat je met de 5.5'' toch meer geconcentreerd bezig bent op 1 plek en het resultaat dus ook beter is. Bij de 6.5'' had ik toch nog vaak stukjes die ik nog een keer een hit moest geven. Bij de 5.5'' nu heb ik dat stukken minder!

Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Heavy Polishing Pad 1x
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad 2x
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad 1x

nog een keer voor de duidelijkheid! :schaam :schaam
als ik dit bestel wat hier boven staat..
dan kan ik de eerste tijd wel mee veder als beginner!

jeffrey rallye zei:
dan kan ik de eerste tijd wel mee veder als beginner!
Was ook mijn eerste gedacht toen ik de G220 en drie pads erbij aankocht, je moet mijn tupperwarebak na amper 5 maanden inmiddels eens zien uitpuilen van de pads! :lol

Xizer zei:
Met de gele zou ik erg oppassen Pascal, ik persoonlijk heb hem nog niet gebruikt na slechte ervaringen van gebruikers gelezen te hebben. De pad is echt erg hard. Wil je echt grof gaan zou ik eerder voor een woolpad kiezen.

Ik ga hem ook eerst uitproberen op mijn auto. Moet toch eens zelf testen he :lol

Van welk type zijn de pads die op de foto's van de kit getoond worden. Dus met witte terugliggende velcro en blauw steun (?) schuim?

Is dat het type dat aangeduid wordt met rotary?

ai ik zie het nu ook, even een PM naar Tim sturen .

ik zag niet dat er aparte pads voor de rotary waren

Dat is de blauwe finishingpad net zoals de anderen, met een rotary kan je ook glaze/wax aanbrengen als je dat zou willen.
De rotarypads hebben geen velcro over het gehele oppervlak en schuine randen om te voorkomen dat je met de zijkant gelijk in de zou snijden bij bv deurgrepen e.d.

Dibbuz zei:
Dat is de blauwe finishingpad net zoals de anderen, met een rotary kan je ook glaze/wax aanbrengen als je dat zou willen.
De rotarypads hebben geen velcro over het gehele oppervlak en schuine randen om te voorkomen dat je met de zijkant gelijk in de zou snijden bij bv deurgrepen e.d.

Nee nee, dat is niet wat ik bedoel. De pad is opgebouw uit 2 lagen schuim => Velcro, blauwe schuimlaag, 2e schuimlaag met de bekende kleurstelling (rood, blauw, zwart, wit enz).

Ik vraag me dus af waar de blauwe schuimlaag tussen velcro en de 2e schuimlaag voor dient.