• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 kopen, welke pads erbij

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Ik ben dus van plan om een DAP500 aan te gaan schaffen maar nu zie ik dat er bij het starterspakket 3 pads geleverd worden.

Mijn vraag is dus heb ik hier genoeg aan of moet ik er nog meer verschillende bij bestellen.

alvast bedankt ;)

Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen.
Het is altijd handig van een pad 2 stuks te hebben ivm vervuiling of beschadiging ervan.

:-/
beetje rare reactie

vervuiling = regelmatig wassen tijdens het polijsten (dus met water uitspoelen of een padwasher)
beschadiging? doe al meer dan 7 polijstbeurten met de zelfde pads..

maar starterspakket moet wel voldoende zijn!

neem je wel een waxje erbij om de lak weer af te sluiten?

@I-roy: Ja en Nee; stel je bent bezig met je witte pad en blijft per ongeluk hangen achter een naargeestig hoekje .... pad wordt uit elkaar gerukt en is niet meer bruikbaar .... makkelijk als je reserve achter de hand hebt liggen.
Je hoeft doen niet meer op te schalen naar oranje bijvoorbeeld.
De andere kant van het verhaal is dat als je oplet ( moet je sowieso altijd doen maar dit ter zake ) dan kan je de pad idd veelvuldig gebruiken en is wat dat betreft een extra pad niet noodzakelijk.
In elk geval zal je toch altijd tussentijds de pad goed moeten schoonmaken, je kan immers niet je gehele auto doen met 1 pad zonder deze te ontdoen van opgehoopte polijstmiddelresidu.
Werkt gewoonweg niet en daarbij is de kans dat je de pad te zwaar maakt en daardoor om zeep helpt ook weer een aandachtspuntje.
Resume: kan gewoon met 1 pad, heb je de financiële ruimte dan is het geen overbodige luxe om een extra/2e pad aan te schaffen ( met name de oranje/witte/lichtgroene zijn de meest gebruikte / meest te verduren pads )

Wat er eventueel bij dit pakket nog meer aangeschaft kan worden: denk dat als je het machinale stappenplan ( zie mijn onderschrift voor de directe link ) goed doorneemt je op 99% van de ( vragen wat dit betreft ) antwoord hebt

Nog meer vragen / dingen waarover je twijfelt >>> schroom niet en stel ze gerust, we hebben het allemaal moeten leren ( en nog steeds hahaha )

Mk-us ik heb dat stappenplan inderdaad doorgelezen ja.

en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van wat jij allemaal weet :P hoop dat ik ook ooit zo ver mag komen :cool

maar ik denk inderdaad dat ik den gewoon met het starterspakket uit de voeten kan, en mocht er onverhoopt een pad kapot gaan dan zorg ik dan dat er een nieuwe komt.

en om de vraag van I-roy te beantwoorden:
ja ik ben van plan om er na het polijsten black hole overheen te doen en daar weer Natty's paste wax blue overheen.

is dit een beetje een goed iets ? over moet er nog een sealant bij dus dan:

black hole
b.v: EXP pure sealant
Natty's

alvast bedankt

een sealant is een optie.

komt de duur wel ten goede! m.a.w. als je "langer" wilt genieten van die diepe glans neem je eerst black hole, dan EXP en vervolgens Natty's.

ben je toch van plan de auto regelmatig in de wax te zetten dan neem je lekker black hole en dan natty's.

is en blijft een persoonlijk gevoel.

Groet

@Bjard: valt allemaal wel mee hoor, sowieso is het stappenplan gemaakt door Dibbuz en diens kennis en ervaring staat héél wat tredes hoger dan die van mij hoor.
Zit al wat langer hier rond te snuffelen en dan pak je vanzelf wat mee ;)

Wat betreft de EXP / Black Hole / Natty .... ga je veel plezier aan beleven !

Bij de kits van DAP en bijv Monello zitten wel al een aantal pads. Oranje, wit en zwart zijn denk ik goede opties, zo heb je van alles wat. Lichtgroen zou ook een goede aanvulling zijn hierbij.