• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 V2 Raffini Kopressor of CCS Lite Edition?

Rafihno

Detailing rookie
18 jun 2012
170
0
Ik ben van plan een DAP900 aan te schaffen maar er zijn 2 lite editions:

1. DAP900 V2 Raffini Kopressor Starterskit Lite Edition €200,00
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V2_Raffini_Kompressor_Starterskit_Lite_Edition__102006

2. DAP900 V2 Raffini Starterskit Lite Edition €190,00
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V2_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803

Ik weet dat het verschil de pads zijn maar ik weet niet welke set jullie aanraden, en welke pads beter zijn.

:rules

Ik heb zelf in Mei de Kompressor set gekocht.
Heb geen ervaring met de normale 5,5 inch pads.
Maar het verschil zit in het feit dat de normale set 5,5 inch pads heeft die uit een geheel bestaan
De kompressor pads zijn 6 inch dus iets groter met lamellen in de pads wat evoor zorgt dat je makkeleijker over rondingen kan polijsten.
Schijnt ook dat ze minder snel vollopen met polijst maar aangezien ik met de 5,5 inch nog niet gewerkt heb zou ik dat nog niet kunnen bevestigen.
Mij bevallen de Kompressors in ieder geval erg goed!
Enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat als je langs een scherp randje met de kompr gaat er hoekjes van de lamellen happen op de buitenrand van de pad.

Ikzelf vind de Kompressors heerlijk werken, maar ze zijn minder duurzaam dan de CCS. Simpelweg omdat daar geen lamellen opzitten die kunnen loskomen. Ook heb ik de indruk dat de velcro bij de kompressors eerder loslaat.

Is het voor iemand die niet zo bekend is met het polijsten en/of simoniseren aangeraden zo'n toestel aan te schaffen? Natuurlijk altijd werken met de nodige zorg...

DAP (Dual Action Polisher) is foolproof, bij normaal gebruik en wat oefening, beetje lezen, youtube, etc. kun je daar veilig mee werken.

Een PRO is een rotary, niet voor beginners en is zeker NIET fool proof.