• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap900 vraag

DAP500
DAP900 V1
2-3.webp

DAP900 V2
Polishing_Power102218.webp

DAP900 V3
101405 polishing power dap 900v3.gif

Machine is 2dehands gekocht.
Als ik zo naar bovenstaande afbeeldingen kijk is het de v3.

Heeft het meerwaarde om de dap900 plus te kopen ?

De plus heeft iets meer power door zijn grotere excentrische beweging. Of het meerwaarde heeft, kun je zelf het beste beoordelen. Ik weet niet hoeveel je er aan zou willen besteden.

De behuizing van die beide machines is gelijk. De motor gok ik ook (beide 900W), maar de plus heeft met zijn grotere uitslag meer correctiekracht.
Als je overstapt, kun je pads, middelen etc gewoon blijven gebruiken, dus je hebt dan puur de aanschaf van een nieuwe machine.
De oude zou je kunnen verkopen of permanent uit kunnen rusten met een kleinere backing plate.

Dan toch sparen voor de plus.
En de v3 met kleinere backing plate dan.
Toch wel makkelijk dat je niet hoeft te verwisselen steeds.

Dat zeker! Je zou ook kunnen overwegen om te kijken naar een gebruikte Rupes, maar dat is net waar je voorkeur ligt! Dan ga je echt voor de grotere uitslag.

Ook een PAW van Carclean kan een oplossing zijn. Met zijn grotere uitslag heeft deze machine nóg wat meer power en als je de 900V3 er naast houdt, heb je ook een heel mooie combi!
Zoals je kunt lezen is het mógelijk dat die machines niet perfect zijn, maar daar is de prijs dan ook meer dan op aangepast!

Je bedoelt de dap met 12mm uitslag xsara ?
Of geeft dat niet zoveel meerwaarde tegenover de dap met 8mm ?

De afgekeurde dap met 21 mm is de prijs wel aantrekkelijk.
Ik twijfel of ik dat wel moet doen vanwege de mankementen, maar voor om het hoge geluidsniveau aangezien ik een gedeelde oprit heb en de huizen dicht op elkaar staan.

Van carclean mag ik er 1 kopen en binnen 14 dagen terug sturen als die niet bevalt.

Ik heb met beiden gewerkt, maar moet eerlijk zeggen dat ik de plus (12mm) niet op kracht heb getest...

Je kunt de 21 altijd proberen. Persoonlijk denk ik dat t geluid wel mee valt van wat ik zo lees...
Of verder kijken/sparen voor een gebruikte Rupes 21?

Ik heb een aantal keer gelezen dat sommige mensen die de 21 hebben die toch net weer te groot vinden.
En toch liever de 15 hebben.

Moet toch eerst sparen.

Anders eerst de dap 21 proberen.

Bij mij zijn alle DAP's er uit. Na 7 jaar overgestapt op de Rupes lijn.. Niet omdat de DAP's slecht zijn, maar omdat die machines op mijn pad kwamen en gewoon net wat krachtiger zijn en vooral veel mooier lopen.

Met een DAP kun je enorm veel bereiken. Ik ben begonnen met een DAP500: top!
Toen kwam er een 900V2: nog veel beter! Heerlijke machine en power genoeg. Daarna kwam er een 900plus bij afgelopen winter.
Ik had die machine nog niet heel lang, toen er een Rupes op mijn pad kwam. En daardoor heeft die 900plus enkel gediend als nabewerkingsstap. Ik moet zeggen dat de vormgeving van de 900V3 en 900V3plus echt bizar veel beter is dan de oudere modellen. Verder kan ik je er niet heel veel zinnigs over zeggen. Qua werken voelde het gewoon als een DAP. Hij zal ongetwijfeld iets meer power hebben gehad.

De Rupes zijn gewoon van een andere klasse. Dat is in de prijs te zien, maar ook met werken te merken.
Ik heb mijn 21 nu te koop staan. Eventueel kan daar ook gewoon een kleine BP op. Waarom dan weg? Ik moet wat inkrimpen en heb voor het krachtige werk mijn FLEX die nooit meer weg gaat..
De enige manier om een echte goede keuze te maken is gewoons eens proberen!

Niet geheel onbelangrijk: Waarom zou je de plus overwegen en welke doelen heb je? Wat wil je met de machine gaan doen?

Rupes is denk ik nog te duur voor mij.

Waarom ik de plus overweeg
Dat die geen mankementen heeft.
2 jaar garantie.
Grotere uitslag.

De prijs is wel 205
En heb dan maar 5mm meer uitslag dan de v3 die ik nu heb.

Welke doelen.
De grotere delen, moterkap, dak, deuren wil ik ermee doen.
Sneller klaar zijn.
Ik begreep dat ze beter finishen

Met een plus kun je gewoon alles nog wel doen. Die is niet enkel voor motorkappen etc.
De grote vraag moet zijn: heb je die 5mm uitslag nodig?

Als het geld in je zak brandt: uiteraard gewoon doen! Heb ik zelf ook wel eens last van...
Je kunt ook eens een Rupes proberen (wellicht zelfs naast een DAPplus en dan gaan overwegen of je niet gewoon over langere periode voor zo'n ding gaat sparen.
Als ik eerlijk ben gaat die 5mm niet het verschil maken dat die geschikter is voor grote vlakke delen. Zelfs een Bigfoot 15 werkt wat dat betreft nog als een gewone DAP op de kleinere plaatsen. Pas met de 21 ga je daar echt een verschil zien...

Als ik het zo lees lekker de mijne houden.
Geen plus erbij kopen geeft heel weinig tot geen meerwaarde vergeleken met de 900v3.

Of ik zo de afkeur dap 21 mm moeten kopen.

Of voor een rupes 21mm sparen.

Zit ik toch weer met de vraag doe ik verstandig aan om de afkeur dap900 te kopen.

Ik ga carclean is informeren over de 21mm dap en het 1 en ander nog vragen.
Dan koop ik die.
Auto van mijn vrouw moet nog gedaan worden, gelijk uitproberen.
Is het niks gaat ie terug.

En dan opzoek naar een rupes.
Eerst maar eens sparen ervoor.

Ik denk dat CC bedoelde dat als de afkeur-DAP teveel herrie maakt of andere mankementen vertoont, dat je hem dán mag terugsturen. Niet als de machine jou niet bevalt omdat de correctie/finish niet is wat je hoopte?

De extra uitslag zal zeer zeker iets betekenen voor je correctie en finish. Uiteraard de 21 mm zal het grootste verschil zijn, maar ik zou persoonlijk niet een DAP Plus kopen met 12mm uitslag als ik al een normale DAP heb met 8. Hierkee kan je namelijk ook alles mee voor elkaar krijgen.

Ik heb een jaar lang de DAP900 V3 gebruikt, bijna geheel zonder de kleine backingplate, en kon mij prima redden. Als tweede machine heb ik nu de Rupes 21 erbij om op harde lakken sneller te corrigeren en finishen. Als ik de DAP niet had, zou ik niet meteen voor een 21 hebben gekozen, maar eerder de Rupes 15.

Greetz