• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900: welke toerentallen op welk moment?

Robbel

Detailing rookie
5 sep 2010
30
0
Weet niet of dit al ergens staat, maar wat valt er aan te raden qua toerentallen?
dus welk toerental bij bijvoorbeeld oranje pad met monello mezzo, en welk toerental voor te finishen, met groen en finale, enz enz...
 
Ik heb ook de dap900, en in het boekje hiervan, staat van alles erover. Voor swirls en lichte krassen, aanbrengen, wax etc. Staat precies in welke stand je het moet doen.

En eigenlijk is het steeds even uitproberen, want de pad verschilt ook per auto. De ene heeft een hardere lak dan de andere. Dus bij de één is een oranje pad misschien goed genoeg terwijl je bij een andere misschien de gele pad nodig hebt.

En je werkt altijd van grof naar minder grof.

Althans dit is wat ik tot zover geleerd heb, correct me if i'm wrong.
 
Robbel zei:
Weet niet of dit al ergens staat, maar wat valt er aan te raden qua toerentallen?
dus welk toerental bij bijvoorbeeld oranje pad met monello mezzo, en welk toerental voor te finishen, met groen en finale, enz enz...
op de workshop zeiden ze stand 5+6(oranje) om te beginnen en 3+4 (groen)om te eindigen.
zie ook >>>hier
 
Ik denk ook dat je proefondervindelijk moet kijken met welke toerentallen je best werkt.
Als je de 500 al gebruikt hebt zal je snel zien dat de 900 iets meer power heeft met dezelfde werking op een standje lager.
Ik ben ook nog aan het zoeken naar de juiste snelheden maar al doende leer je wel
 
hmmm, tja ik durfde eigenlijk niet hoger dan standje 3 - 4, dat vond ik al behoorlijk rap gaan :schaam

maar oke, gewoon gas houden dus:-d

en nog ff iets offtopics maar gelijk dan; hoe weet ik nou of ik nog voldoende blanke lak heb zonder lakdiktemeter? ik nam aan dat als je die flauwe onregelmatigheden nog hebt dat het wel goed zit?:weetniet
 
hoe je dat weet? NIET...
zelfs met een lakdiktemeter weet je niet hoeveel blanke lak je precies hebt...
een lakdiktemeter geeft alleen de dikte van de TOTALE laklaag weer, je weet dus niet hoeveel primer/kleur/blank..!
 
het geeft een indicatie hoeveel lak er op de wagen zit, of er evt. stukken gespoten zijn (dikker in de lak) of juist al vaak aangepakt (dun in de lak -> oppassen, vooral met rotary)
 
+1:
Geeft je geen absolute garantie maar een algemene indruk, met als kanttekening dat je per deel wel verschillende plekken moet pakken want kans bestaat dat daar ook nog verschil in is

Toerental / stand + middel >>> KLIK