• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard beschadiging tips gevraagd.

HvL

Detailing rookie
6 jun 2025
5
2
Ik kocht een Opel Grandland met een beschadiging op het dashboard. Het zijn drie glimmende strepen. Die iets dieper in het dashboard liggen. Het lijkt alsof het erin gesmolten is. Het relief stoort minder dan het geglim. Ik kan het laten repareren voor 275 euro, maar wellicht is er een slimme truc waardoor ik het geglim eruit kan poetsen. Tips? Graag!
20250522_171017.webp

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Het reliëf lijkt op de foto niet echt beschadigd hen je al een sterkere interieurreiniger geprobeerd?
En wat voor interieurdressings zou je bv in bezit hebben?

Voorstellen in het gereserveerde topic wordt gewaardeerd. Locatie is handig, kan iemand aanbieden om samen te kijken.

Een fysieke beschadiging is niet altijd vuil, dan heb je ook geen reiniger nodig.
Alle schoonmaakmiddelen hebben het risico dat je de weekmakers aantast. Dus test op een moeilijk zichtbaar stukje.
Bij zo'n test kijk je tijdens en na het opbrengen naar het resultaat en laat je het daarna ook goed opdrogen.

Persoonlijk zou ik stoom overwegen, met tussen het dash en de stoom een badstof doek.

Dank, ik zal me even voorstellen op de goede plek. Het is wel aangetast materiaal, je voelt de ribbels. Ze glimmen vooral en dat maakt ze zo zichtbaar. De auto is professioneel gepoetst door de garage.

Voor 275€ kun je niet een heel dashboard vervangen. Wat gaan zij dan doen voor dat geld? Het lijkt me dat daar je oplossing zit. Als je weet wat ze gaan doen, kun je overwegen het zelf te doen.

Dank, ik zal me even voorstellen op de goede plek. Het is wel aangetast materiaal, je voelt de ribbels. Ze glimmen vooral en dat maakt ze zo zichtbaar. De auto is professioneel gepoetst door de garage.
Maar even om dingen uit te sluiten hb je al een wat sterkere interieurreiniger/APC geprobeerd?

Als ik het laat maken, dan doet Dr Vinyl dat voor dat geld. Ik weet niet wat hij dan doet. Ik heb nog niks anders geprobeerd. Het lijkt erop alsof het iets heets geweest is, dat in het kunststof 'gesmolten' is. Wat voor interieurreiniger kan ik gebruiken? Ok ben er helemaal niet in thuis.

Bijgaand nog wat meer close up. Het lijkt vuil te zijn, maar je voelt wel een diepteverschil.

20250608_141048.webp

Bijlagen

• 20250608_141103.webp
    20250608_141103.webp
    429,7 KB · Weergaven: 5
De dofheid is minder geworden en dat gaat vaak samen met het sluiten van de poriën.
Alles wat je er op smeert kan ongelijk opgenomen worden en dan ben je (nog) verder van huis.

Willekeurige tips zijn niet waardevol, je zal moeten zoeken naar daadwerkelijke ervaring met de reactie van dit materiaal.