• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard

CXpeu

Detailing addict
6 jun 2008
131
65
Landsingerland
Ik heb gelezen de APC goed is om het te reinigen.

Maar over het onderhoud ben ik er nog niet uit. Ik zoek in ieder geval iets wat het dashboard niet glimmend maakt.

Twijfel tussen:
* Meguiars NXT Generation Tech Protect
* Poorboys World Natural Look Dressing

Of heb jullie andere suggesties?
 
Beide producten zijn daar perfect voor, al gaat mijn voorkeur uit naar de Tech Protectant. Deze maakt het dashboard niet glimmend. Na het aanbrengen wel, maar na 15 minuten en weer afnemen met een doek ziet het dashboard er weer perfect uit en niet glimmend.
 
ik zweer bij de natural look. ik ben hem wat dikker op met de wat oudere meg's rechthoekige even coat applicator, even laten zitten, en uitpoetsen met een schone microfiber doek. Perfect!

ik vind de tech protectant absoluut niet fijn. vettig, en glimmend. zelfs na afnemen en na een paar uur vind ik hem nog teveel glimmen. ik ga meer voor de matte look. zo zie je maar weer, smaken verschillen
 
Het zal op ieder dashboard anders werken, maar op mijn dashboard werkt Tech Protectant perfect en niet glimmend en vettig:)^ Zal denk ik ook te maken hebben met de structuur van de dashboard bekleding, bij mij is dat redelijk glad.
 
bij mij is het ook niet echt ruw ofzo, gewoon een golf 3 dashboard. ook in beide mercedessen, S 2008 en SLK 1998, werkt natural look mooier dan tech protectant. Zo zie je maar weer, smaken verschillen :confused:
 
stimpy68 zei:
Beide producten zijn daar perfect voor, al gaat mijn voorkeur uit naar de Tech Protectant. Deze maakt het dashboard niet glimmend. Na het aanbrengen wel, maar na 15 minuten en weer afnemen met een doek ziet het dashboard er weer perfect uit en niet glimmend.

:weetniet

De Natural Look doet exact hetzelfde he :)

En ik moet het met Dave eens zijn, ik vind de uitstraling van Natural Look veel natuurlijker en egaler dan Tech Protect.
 
Ik heb beide producten

De tech protectant heb ik op aanraden van het forum gekocht. Ik vond het uiteindelijk helemaal niks omdat het bij mij verschrikkelijk vet bleef en ook nog eens glom als een dolle..

Na een clinic bij Carclean beveelde cees (goku3) mij Natural look aan. Het trekt netjes in, is niet vettig en glimt met mate zoals het hoort. Ik gebruik de NXT tech protectant nooit meer en de Natural look wel. Het is heel zuinig in gebruik, ik ben er echt dik tevreden over.
 
Ik heb dan blijkbaar een apart dashboard omdat ik geen last heb van vettigheid e.d. bij Tech Protectant. ;)
Misschien ligt het aan hoe het gebruikt wordt, zo gebruik ik het:

- Spuit het op een MF doek en behandel daar het dashboard mee.
- Wacht een minuut of 15
- Afnemen met een schone MF doek.

Ik spuit het dus nooit rechtstreeks op het dashboard.
 
ik gebruik tech protectant trouwens tegenwoordig gewoon om mijn ongespoten bumperdelen en spiegelkappen zwart te houden. Opdeppen en laten drogen. blijft bij mij zo het langst zitten.
 
Ben toen straks eens bezig geweest met de Natural look!

Ik heb een vrij irritant dashboard, als je er een foto van maakt in close up, lijkt het net of me dashboard kippenvel heeft :D

Zit een korrelige struktuur op, en loopt doorgaans via de deurpanelen naar achteren toe, Ben het met een pad gaan opbrengen en
heb het even laten zitten, en daarna uitgepoetst. Wow! Wat kreeg ik een mooi matgekleurde dashboard er voor terug :)
Geen enkel glimmetje te bekennen, echt fijn spul hoor!