• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Datsun 100a 1975

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vandaag de andere Datsun 100A van mijn oom gepoetst.
Deze wordt het hele jaar door gebruikt naast de 306 Cabrio die ik onlangs ook had gepoetst.
Als ik me niet vergis is die al 5 jaar in gebruik.

In stappen uitgelegd wat ik heb gedaan.

Wassen met DJ BTBM en de velgen behandeld met IronX.
Kleien met PB elastic clay en DJ BTBS.
Wederom gewassen en daarna gedroogd.
Doordat er geen swirls aanwezig waren met de PRO900 met witte Pad (cf2) en de Meg. M105 finishing polish behandeld.
Daarna met DAP900 en rode pad (cf0) de EX-P aangebracht.
Na een uur de DJ Purple Haze Pro handmatig aangebracht.
Tijdens het intrekken van de DJ de banden met Wolfgang Tyre Gel behandeld.
Tevens de ramen met Meg.Pro Glass cleaner schoongemaakt en de Pro Vision behandeling op de ramen uitgevoerd.

Nadat de buitenkant was gedaan het interieur schoongemaakt met de APC van Meg.
Kunststof behandeld met de PB Trim Restorer.
Stoelen en bank behandeld met de PB Leather Stuff.
En ook de binnenkant van de ramen schoongemaakt met de Meg.Pro Glass cleaner.

Het viel wel tegen om de reflectie goed op de foto te krijgen want de kleur maakte dit er niet gemakkelijker op.
Hierbij dan de foto's.

Bedankt alvast voor het lezen.

IMG_0253.webp

IMG_0254.webp

IMG_0255.webp

IMG_0260.webp

IMG_0278.webp

IMG_0280.webp

IMG_0282.webp

IMG_0284.webp

IMG_0286.webp

IMG_0288.webp

IMG_0290.webp

IMG_0275.webp

IMG_0261.webp

IMG_0265.webp

IMG_0263.webp

IMG_0267.webp

IMG_0269.webp

mooi resultaat , alleen hoort in zo'n auto niet zo'n radio :! , maar daar kan jij oo niks aan doen , hier hoort gewoon zo'n'70 jaren radiio in , al is het maar voor de looks modernere apparatuur eventueel netjes uit het zicht wegbouwen

Bedankt voor de leuke reacties allemaal.

De reden dat deze radio erin zit is dat er regelmatig in gereden wordt en ze dan wel een beetje normale klank aan de oren willen hebben.
De andere Datsun 100a die ik een tijdje terug heb gepoetst, die in dit verslag is te lezen, zit wel een bijpassende radio ingebouwd.
Die restauratie had ook wat meer gekost en die komt alleen buiten met mooi weer.

Bedankt Chicco en Corvette.
@Corvette, de Corvette op jouw avatar is ook echt mijn droom.
Met veel geluk heb ik in 2002 eentje gevonden die ik mocht gebruiken als trouwauto.

Ik snap iets niet: geen swirls oid en dan met een rotary en een witte pad te lijf gaan?
M105 is een compound ( zwaar middel ), heb je die gepakt of de M205 ( wat weer wel een finishing is ).
Ik denk een typfoutje en het de M205 moet zijn, maar dan nog snap ik niet waarom je dan dus begint en eindigt met en witte polijstpad ( en dan ook nog eens op een rotary )
Waarom dan geen lichtgroene op de DAP met de M205 oid, dat niet afdoende geweest?
Geen negatieve kritiek oid, maar wellicht is het een weloverwogen keuze geweest, ken immerds ook de lak niet, en zodoende toch wel een beetje nieuwsgierig

Probeer eens de PB-Natural Look voor de binnenzijde, ik ben er aan verkocht. Werkt super, mooie finish en ( owkee persoonlijk ) ruikt zalig

Het chroomwerk met PB Professional Polish is een goede aanvulling gezien dit vast geen neplaagje zal zijn

Bij zulke oudere auto's een kijken of je de IronX ook op de lak kan doen, denk dat er in de loop der jaren best wel wat extra bende op zit en zal het daardoor nog eens extra verwennen

Ik hoop dat je oom het carrosserie etc ook goed in de gaten houd want ik vind het echt een fantastsiche wagen om te zien. Kleur past er super bij
( die kleine fototjes maken het geheel wel af .... those were the days )

Nogmaals: is als meedenker bedoelt, hoe dan ook ziet ie er fantastisch uit :love

mk-us zei:
Probeer eens de PB-Natural Look voor de binnenzijde, ik ben er aan verkocht. Werkt super, mooie finish en ( owkee persoonlijk ) ruikt zalig

Is inderdaad persoonlijk mk-us. ik vind het namelijk niet zalig ruiken... te zoet naar mijn smaak. ;)

Dat spul werk machtig mooi.
De kleur behoudt blijf ook aardig mooi als je Natural Look gebruikt hebt.
Om de zoveel tijd even afnemen en klaar is kees.
Ziet er dan weer fantasie eruit!

Ongelofelijk zeg dat deze wagen er nog zo goed uit ziet. Vroeger in de jaren 70 zag je in elke straat meerdere van deze wagentjes staan. tegenwoordig zie je ze nauwelijks nog.

Deze ziet er naar mijn mening zelfs beter uit dan de vele 100a tjes die je vroeger zag.

Complimenten