• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De avonturen van... Naudster! Update: Peugeot 206xs

Haha, ik wist dat die opmerking ging komen :p
Dit is mijn eigen auto, en moet hoognodig volledig onder handen genomen worden. Maar hij was ook niet heel erg vies, dus kon prima. Kijk maar naar de velgen, veel remstof zit er ook niet op ;)
Wel een gritguard in de emmer hoor :cool:
 
Het is alweer even geleden dat ik hier iets gepost heb...
Wel een aantal auto's gedetailed, maar weinig uitgebreide foto-verslagen gemaakt.
Dus hier even een inhaalslag van mijn kant! :D

Samen met een collega van mij zijn Toyota Yaris aangepakt.
Nouja, samen. Je weet wel hoe dat gaat, haha. ;)
Het voorfront had toch wel behoorlijk wat steenslag, en rondom wat deukjes en putjes. Vrij weinig aan te doen helaas.
Ook erg veel vale plekken in de lak, deze gelukkig wel allemaal eruit kunnen krijgen.
Na het polijsten, (gedeeltelijk met Inizio op gele kompressor, daarna Mezzo op wit, en Finale op Groen.)
Black hole aangebracht, EX-P en Natty's Red.

1e426d.jpg


egqo08.jpg



Verder, deze Astra GTC was ook een mooi projectje.
Voor mij de eerste rode unilak die ik had gedaan. (Inmiddels wel meer)
De bijrijderszijde was recentelijk gespoten, op de bumpers en achterklep na was de auto roze :roll

15hiyih.jpg


mx0i78.jpg


Koplampen waren ook verweerd:

a3jls4.jpg


2ufvyvr.jpg


Resultaat:
ffd4r7.jpg


33c296r.jpg



Verder ook nog een Seat Leon 1M behandeld, hier enkel na foto's van toen het al licht begon te druppelen:

2qvtc2r.jpg


ibck85.jpg


rk4exk.jpg



En dan, afgelopen vrijdag een nieuwe voorruit in mijn Peugeot 206 GTi laten plaatsen.
Om toch een beetje bezig te blijven een kleine test / voorbeeld gemaakt.
Komt sommigen misschien al bekend voor, hij staat ook op de FB Carclean groep.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

 
Hoi Naudster, druk bezig geweest en mooie foto's van je projecten. Even een vraag zodat ik er iets van op kan steken over die Toyota. Neem aan dat er een groffe bewerking nodig is geweest met de gele pad en Inizio ivm krassen/schaaf schade of dergelijke? Rest van auto met Mezzo op wit gedaan, neem aan omdat het een redelijk zachte lak is. Maar waarom dan niet finishen met finale op zwart of rood? En blijf gerust foto's maken, vind de projecten met beschrijving van aanpak erg nuttig :)^
 
Hoi Blinque,
Bedankt!

De Yaris had inderdaad wat lakschades. Veel krassen en uitgebeten plekken.
Wat ik me nog kan herinneren was de lak niet overdreven hard, maar zeker ook niet zacht.
Ik gebruik de Kompressor pads, lichtgroen is daarbij light polishing, 15/100. De Inizio en Mezzo heb ik met een rotary gedaan, de Finale met de DAP om mooier te kunnen finishen.
De zwarte pad had ik gebruikt om Black Hole mee aan te brengen met de DAP ;)
3 lagen met de hand aanbrengen vind ik een beetje veel van het goede. Daarnaast moesten we vaart maken om weer op tijd aan te kunnen schuiven voor het eten!
Je weet hoe het gaat met de "eigen" auto's...

Misschien morgen foto's van een Saab 9-3 waar ik momenteel mee bezig ben :D
Hier heb ik wat langer de tijd voor.
 
Vraagje, ik heb binnenkort ook een auto opstaan met opgeplakte stickers, dus niet onder de laklaag. Hoe kun je hier het beste omheen werken?
 
McShine;n400103 zei:
Vraagje, ik heb binnenkort ook een auto opstaan met opgeplakte stickers, dus niet onder de laklaag. Hoe kun je hier het beste omheen werken?

Mijn ervaring is dat je gesneden folie, dus niet geprinte stickers, prima mee kunt polijsten. Natuurlijk is voorzichtigheid geboden, maar dat is vanzelfsprekend.
 
Update:

Zoals deze krijg je ze het liefst natuurlijk, een echte liefhebbers auto, deze BMW M5 E34.
Een aantal jaar geleden volledig overgeblazen, geen enkele kras dus, alleen wat swirls en de reflectie mocht een stuk dieper.

Auto gefoamd met Monello Lancia. Gewassen met Monello Lavare.
Rondom gepolijst, Mezzo op groen, Finale op zwart.
Daarna 2 laagjes met Monello Ibrido Edizione Limitata, echt een super wax!
Eigenlijk is de detail volledig met Monello producten uitgevoerd, met uitzondering van het afnemen van polijstmiddel, wat ik met de Gyeon Prep heb gedaan. Wat een topper! Gyeon staat ook hoog in mijn favorieten :D

Verder het interieur met héél veel leder conditioner te lijf gegaan, aangezien echt alles met leder is bekleed, en dit behoorlijk uitgedroogd was.
Verder was de BMW echt in een top staat.

Helaas was de zon op het eind van de dag verdwenen, dus geen close-ups van ontbrekende swirls.

156rfj4.jpg


2vju7gi.jpg


fym52.jpg


2hpqgwm.jpg


5wjrm8.jpg
 
Ik ken ook iemand hier in de buurt met zulke wagen..........moet eerlijk toegeven dat deze er wel een pak "strakker" bijstaat ! :cool:

Het M5-logo staat daar wel achteraan op de kofferklep ipv hier vooraan...........jammer van die sticker wel vind ik hier :(
 
Yes, weer een noemenswaardige update!
In de tussentijd wel wat auto's gedetailed, maar geen bijzondere exemplaren of mooie foto's van gemaakt.

Praatje bij de plaatjes:
Deze Mercedes C350 is van een kennis van mij. Aangezien hij ontzettend zuinig is op zijn auto, wilde hij het in eerste instantie niet eens hebben dat ik hem zou detailen.
Uiteindelijk toch over gehaald voor een volledige detail met Gyeon MOHS coating.
Inmiddels is het al 6 dagen geleden, maar de Benz staat er nog net zo mooi bij als op de foto's. Ik ben erg benieuwd naar zijn reactie als hij hem gaat wassen binnenkort :)

De keramische clearcoat was ontzettend hard, gelukkig stonden er maar enkele ondiepe krasjes in, en wat onvermijdelijke lichte swirls.

Toch jammer dat op sommige plekken toch behoorlijk wat orangepeel aanwezig was, zie de foto van de reflectie in de achterklep.

Wat leuke plaatjes kunnen schieten:

16krzaa.jpg


10p3xjd.jpg


4jujqd.jpg


11vp6hs.jpg