• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De beste velgen borstel?

PeterPeter

Detailing rookie
12 jun 2009
23
0
ik ben eigenlijk op zoek naar een velgenborstel waarbij je dieper in de velg kan schoon maken zodat ik niet heel de velg er af hoef te halen!

welke is het beste??
 
Inderdaad de daytona lijkt me geschikt om de binnenkanten mee schoon te maken. Al moet ik die nog aanschaffen.

Op dit moment gebruik ik de velgenborstel van Carrand. Voor een uitgebreide review zie: Review Carrand borstel

Ik ben er tevreden over.

Gr,
Vincent
 
Absoluut de Daytona. Ik gebruik de borstel behoorlijk intensief en deze is nog als nieuw. Haren blijven netjes terugkomen in heet water en de borstel doet zijn werk absurd goed.
 
Schapenvelletje liet helaas te vaak los. Bovendien is deze erg kort. De Daytona is lekker lang en kan tot achterin de velg komen. Ideaal ding!
 
ik gebruik momenteel de wheel brush van mothers, die is wel okè, ik heb er 20-spaaks wielen onder m`n waggie zitten en krijg het met die borstel goed mee schoon.
 
Ook ik kies de Daytona! :)^
heb al een paar familieleden en bekenden vreemd zien kijken naar de borstel en dan werd mij gevraagd watik met die 'toiletborstel' moest.
Tot ze het resultaat zagen! ;)
 
ik heb hem nog niet zo lang, maar toch heb ik er behoorlijk wat velgen mee gedaan.
hij spetterd niet zoveel,
is vrij zacht, maar toch hard genoeg om doeltreffend schoon te maken (zonder te krassen)
als je denkt.. oo god, die haren.. dat komt nooit meer goed, kan je hem gewoon onder de warme kraan uitspoelen, ff droog slingeren, en hij is weer als nieuw.

enigste min puntje vind ik, dat de slang buigbaar is.. ik had liever een vast, hardere gehad, maar verder, een top product..
1 van mijn betere aankopen van 09
 
Ik heb nog de voorloper van de Daytona, maar hij is voor mij perfect!

Heb wel het probleem dat hij iets te breed is om tussen de velgen van m'n ouders te gebruiken :(
Hiermee bedoel ik dat de afstand tussen de remklauw en 16" velg net te smal is!

Oplossing: halve meter naar voren rijden en de rest van de velg schoon maken ;)
Of 17 of 18" velgen aanschaffen, maar dat vind m'n pa niet zo'n goed plan haha!
 
Ik gebruik de EZ Detail Mini Brush. Ik vind het wel een fijn borsteltje, maar de steel buigt erg makkelijk, waardoor je niet echt veel druik kunt uitoefenen. Misschien dat dat zijn grotere broer, de hier eerder genoemde Daytona, beter is (?). Ik kom er wel ver genoeg mee in de velg (zit er zelfs regelmatig mee tegen de schokbrekers).
 
Heb ook gekozen voor de ez detail(in bestelling)deze lijkt mij fijner voor mijn dubbelspaak velgen en een setje bbs waarbij de spaken dicht tegen mekaar liggen. We zullen zien.
 
Hier nog een EZ Detail Brush gebruiker.
Deze gebruik ik voornamelijk voor het reinigen van de binnenkant van de velg.
Van mij had de steel wel wat steviger gemogen, deze buigt toch te snel vind ik.
Maargoed, verder ben ik er wel tevreden over.

Overigens, voor de buitenkant gebruik ik de brush niet, daar heb ik weer een mooie zachte kwast voor (heb 2 delige velgen), anders krijg ik de boutjes niet schoon ]-0 .
 
heeft er toevallig iemand een foto van de mini en de gewone versie langs elkaar..?! :ja
wil ff proberen te beoordelen of ik voor mn supertourismo's met de gewone versie wegkom, of dat de "mini" beter zal werken..?
 
Ivo zal ik morgen mijn velgenborstel (EZ Detail Brush) meebrengen?
Kun je ff passen.

Volgens mij is de Mini kleiner en de Daytona groter