• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De "hoe upload ik een foto"-tutorial

Freaky1975

Detailing rookie
17 mei 2008
296
0
Aangezien ik niet kan slapen hier alvast een tutorial voor het uploaden van foto's. Indien één van de mods hier bezwaar tegen heeft of er wijzigingen in wil aanbrengen: ga gerust je gang, ik geef alleen even een aanzetje...

Allereerst heb je een account nodig bij een imagehosting site, ik gebruik hiervoor zelf Photobucket (klik voor de site) naar volle tevredenheid.
Ik mag aannemen dat het aanleggen van zo'n account geen problemen oplevert, de handleiding daarvoor is duidelijk genoeg als je Engels goed genoeg is. wat voor de meesten tegenwoordig wel opgaat.

Is je account geslaagd, gefeliciteerd:

foto1.jpg


Voor het uploaden ga je in het menu van in dit geval photobucket naar album & upload (in de dropdown "my albums" ) en selecteer via de automatisch openende bladeroptie de foto('s) die je wilt uploaden. Deze opent als je op "choose files" klikt. De upload start. Er wordt vervolgens een mini getoond met de vraag of je wilt saven, dit doe je, tenzij je ergens iets ziet dat niet klopt.

Is dat geslaagd, dan krijg je dit scherm te zien:

foto2.jpg


Mooi, je eigen online album met de door jou geuploade plaatjes... :party:

Dan nu, de code die je moet plakken in je posts hier staat in 1 van de rijtjes onder de plaatjes in je album, in dit geval de IMG code. Klik 1x links op de daadwerkelijke code, zodat deze gekopiëerd wordt:

foto3.jpg


Als dit niet resulteert in een daadwerkelijke kopie van de code naar je klembord kun je nog eens met de rechtermuisknop selecteren om te kopiëren, dat werkt altijd als die tekst maar blauw is.

Als je nu terug gaat naar je post in het desbetreffende topic hier op het Carclean forum kun je met [SHIFT] + Insert of met [CTRL] + V direct de IMG code in je tekst plakken. Het voorbeeld selecteren of direct je bericht posten en voilà, de klus is geklaard. Overigens gebruikt Photobucket "autoresize" zodat je nooit klachten of opmerkingen krijgt dat je plaatjes te groot zijn, ik gebruik zelf 800 x 600, groot zat. Je kunt dat in elk geval voor elke upload bepalen, misschien kan (en mag) je nog een maatje groter voor detailfoto's, maar voor mij volstaat het prima.
Als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt denk je er niet meer over na! Toen ik zelf met het uploaden van foto's wilde beginnen, kreeg ik Photobucket aangeraden. Ik kan me zo voorstellen dat elke andere imagehosting site op een dergelijke manier werkt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Deze tutorial is uiteraard op precies dezelfde manier tot stand gekomen.
Het doel: zoveel mogelijk prachtige poetsresultaten laten zien...
:D

Veel plezier ermee,

groeten,

Frank

p.s.: om het af te leren (of in dit geval aan te leren :d ) nog twee laatste plaatjes uit de Plaatjes-emmer:

Afbeelding015.jpg

Afbeelding023.jpg
 
Freaky1975 zei:
Kick, een metallica-smiley... ;)

Nou zo mooi ziet ier niet meer uit hoor en bovendien is ie aan vervanging toe... :(
Heeej... hele volksstammen hebben niet eens een fiets.
Laat staan een Golf. Is toch prima auto! En ziet er echt leuk uit hoor.
 
Ik ben zo vrij geweest nog een 'upload' tutorial te schrijven.

Je moet zorgen dat de foto's ergens online staan.
Hiervoor kun je bijvoorbeeld Imageshack gebruiken.

Bij het rode rondje kies je wat je uploaden. Kies image.

Bij het groene rondje kies je de foto die je wilt uploaden. Uiteraard even zoeken in je computer waar de foto staat.

Bij het blauwe rondje kies je het formaat van de foto. Het meest gebruiktte formaat is 800x600 of 1024x768 pixels

Klik dan op het gele rondje om de foto te uploaden.

Als dat eenmaal is gebeurt, komt er een nieuw scherm tevoorschijn.
Aan de linkerkant staat een klein fotootje van de foto die je wilde uploaden.
Klik hierop.

De foto wordt dan groot.
- Ga met de muis op de foto staan.
- Klikmet de rechtermuisknop
- Kies Eigenschappen
- Selecteer het adres wat achter Adres: (URL) staat.
- Doe dit door de linkermuisknop ingedrukt te houden en tegelijk de tekst selecteren totdat deze zwart geselcteerd is.
- Klik rechtermuisknop
- Kies Kopieëren

Klik nu bovenaan het vakje aan

Plak tussen de [ img ] en [ /img ] de link

Als het goed is, zou er het volgende moeten staan:

[img ]hierdelinkvanhetplaatje.nl[ /img]

Controleer of alles goed door op het vakje Voorbeeld te klikken.

Succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien even een (wellicht zinloze) aanvulling:

Voor het uploaden van foto's, misschien even handig om te vermelden, zorg er dan voor dat de foto's gemaakt zijn met een vaste hand, vaak zijn de foto's niet scherp. Zeker voor close-up, maar ook zeker voor algemene impressie foto's is het veel mooier als je de foto's maakt met behulp van een statief. Dit zorgt voor een toename in mooie foto's op het forum, ben ik van overtuigd.

Zo duur zijn die dingen niet...

Zo, nu ga ik weer werken:party:
 
Ik kom nog wel eens posts tegen op dit forum, waar de foto's niet meer zichtbaar zijn, omdat ze blijkbaar verplaatst zijn bij die hosting-site. Volgens mij is dat vaak bij Photobucket.
Is er ook een site waar ze dan langere tijd blijven staan? Of moet je daar wat voor doen om ze "langer houdbaar" te maken?
Aficior
 
Dat ze niet meer werken omdat ze verplaatst zijn, dat komt door de gebruiker zelf, die heeft ze dan verplaatst naar een ander album. Is dus niet de schuld van de betreffende host. ;)
 
Dat is zeker niet altijd het geval, ik heb het ook meerdere keren gehad dat de links niet meer werkte en ik had er niets veranderd, sterker nog, ik verander nooit, laat ze altijd op dezelfde plek staan en nieuwe foto's plaats ik weer in een nieuwe map. Ik baal sterk als de links weer eens niet werken want dan moet je gaan bedenken waar je ooit foto's hebt geplaatst en dan nog bedenken welke daar ook alweer stonden en dan alle links opnieuw maken.
 
imageshack en tinypic moeten inderdaad ook werken, Flickr zul je uit moeten proberen of het werkt.
 
Kan ik een geuploade foto naar Carclean die dan in mijn topic staan ook verwijderen en een directe link naar Photobucket terugplaatsen?
 
Ja dan kan toch. Bewerk je geplaatste post, haal de foto weg en plaats de link naar de betreffende foto. Net zoals dit "vroeger" ook ging.
 
Dank je IbizaSigno gaan we proberen, heb al eens een poging gedaan doch toen is het mij niet gelukt (misschien iets niet juist gedaan).

Nogmaals geprobeert, tekst wijzigen geen probleem, foto toevoegen geen probleem, geuploade foto's niet te zien dus ook niet te verwijderen! :sob:
 
Ik wil gewoon liever geen foto's op publieke sits zetten. Ik wil ze wel upgraden naar de server van het forum. Daarom kies ik ervoor om er slechts enkele te publiceren en zorg ervoor dat ze 'klein' zijn. Maar blijkbaar werkt dat niet! Ik blijk zowat de enige te zijn die mijn foto's ziet, de andere formuleren moeten het doen met tekst alleen. Dat was niet de bedoeling.