• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De juiste shampoo voor detail liefhebber

Yoko

Detailing addict
13 aug 2013
111
65
41
Geachte forum users!
Ik heb een vragje ivm shampoo (detail shampoo). Ik ben al 4 jaar bezig met auto detail als favorite hobby.
Ondertussen had ik gebruik gemaakt van de volgende shampoo's
- Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo (was redelijk tevreden)
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo (na de NXT voelde lijkt minder zacht)
- Auto Finesse - Lather Shampoo (persoonlijk valt mij deze shampoo een beetje tegen). Verschillende dozies geprobeerd (weinig, veel, extra veel, en zelfs te veel) maar het water voelt zich redelijk hard naar mijn mening.
Het is namelijk de volgende, ik zou willen een andere shampoo maar geen een halfe lieter of een lieter, ik wil eigenlijk een gallon verpakking 3780 zo als volgende:
1) Meguiar's Professional - Shampoo Plus - 3780ml
2) Mothers Wax - Professional Auto Wash - 3780ml
3) Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 3780ml
4) Wolfgang - Auto Bathe - 3780ml
Mijn eisen zijn dat die shampoo moet goed zacht voelen, mooi schuimen, goed reinigen, wax-sealant niet te veel aantasten, shEEting ...
Wie heeft er ervaring met de bovenste? Gelieve uw mening daarover.
Groeten Yoko :)
 
Yoko;344416 zei:
Geachte forum users!

Mijn eisen zijn dat die shampoo moet goed zacht voelen, mooi schuimen, goed reinigen, wax-sealant niet te veel aantasten, shiting ...

Sorry, maar deze tekst roept bij mij wel een heel andere associatie op:
121890.jpg
 
Uit het door jouw opgegeven lijstje:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

Zonder twijfel.

Goede reiniging, voordelig in gebruik en aanschaf. Veilig voor wax.
Verder zou ik zeggen: die de reviews.
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Suds_Concentrated_Car_Wash_3780ml_PB_SS128_101021
 
1 & 2 heb ik nooit gebruikt.
3 was mijn eerste shampoo en was ik zeker tevreden over. Schuimde lekker, en gleed lekker over de lak.
4 heb ik ook gebruikt maar hier had ik niets mee, kan het niet echt uit leggen maar dat was mijn gevoel. Kan voor een ieder ander weer anders zijn natuurlijk.

Ik gebruik nu:

DJ BTBM en de Sour Power, beide prettige shampoos.

Lusso autobathe, ruikt ook erg lekker

Wolf chemicals white satin, erg fijne shampoo. Sinds kort in bezit dus nog een beetje aan het testen voor de juiste verhouding.

CG glossworkz, een maal gebruikt maar ook niet mijn ding, geen gevoel bij.
 
Enkel ervaring met de PB Super slicks and suds uit jouw rijtje,


een super shampoo! ruikt goed, voelt zacht aan, en schuimt ook heerlijk!

In de juiste conc wax veilig, maar als je de wax wil verwijderen kan het simpel door een overdosis in je emmer te kappen ;)
 
Kijk ook naar de verhouding en niet enkel de prijs. Zo lijkt de een misschien duurder dan die is...
BTBM is bv 1:714
SS&S is bv 1:375
 
Beste bedank voor jullie snele reacties.
Op het einde ik zou toch kiezen wat jullie mij aanraden. Het is niet de prijs die telt voor mij, maar wel een shampoo waarmee ik zou mij enthusiast voelen ))
De DJ BTMB is zeker een top shampoo, maar ik zou willen toch iets anders proberen :) AF Lather was echt niet de gevoel van een premium shampoo, het reinigd goed, het glijden over het lak valt nog mee, maar gevoel zo als bij, Addy, met Wolfgang - Auto Bathe.

Mijn eerste keuze was voor
- PB SS&S
- Meguiar's Professional - Shampoo Plus.
Of het wel, zou ik moeten eerst een sample of een 250ml eerst aanschaffen om te testen, en dan een galloon bestelen :)

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

MVG Yoko :party:
 
Je kunt ook voor een sample kit van PB kiezen, verschillende sample kits bevatten een 120 ml flesje shampoo. Dit is ook de enige shampoo uit je rijtje waar ik ervaring mee heb, dus ik kan moeilijk vergelijken.
 
Fijne en veel al de meest gebruikte hier op het forum-Born to be mild van dodo juice
zelf ben ik gek met SPAV1 van Mitchell and King
maar ook bodywork shampoo-van pinnacle(ruikt super lekker naar cocoos)
 
Wat is de reden dat je een gallon verpakking wilt aanschaffen? Zelf ben ik fan van de Dodo Juice shampoos Born to be Mild, Sour Power maar ook zeker Supernatural. Lather vind ik niet heel bijzonder, zoals addy noemde, White Satin van Wolfs Chemicals is ook een erg prettige shampoo.
 
IbizaSigno;344438 zei:
Wat is de reden dat je een gallon verpakking wilt aanschaffen? .

Ik vermoed de prijs ............kijk anders maar eens hoeveel je uitspaart als je de prijs uitrekent per liter bij 1 liter versus een gallon.....

17 € voor 1 liter tegenover 12 €/liter als je een gallon neemt .( poorboys ss&s )

Geld brengt niks meer op ( op de bank) en dan kan je net zo goed een grotere verpakking kopen waar je x-keer langer mee toekomt .

Ik doe dit ook , enkel produkten die je in mindere mate nodig hebt / gebruikt koop ik in kleine verpakking .
 
Yoko;344416 zei:
]
Mijn eisen zijn dat die shampoo moet goed zacht voelen, mooi schuimen, goed reinigen, wax-sealant niet te veel aantasten, shEEting ...

Dat de ene shampoo meer schuimt dan de andere doet niets af aan de reinigende eigenschappen van een shampoo. Oftewel veel schuim wil niet zeggen dat dat het beter reinigt. En als je de juiste dosering aanhoudt dan zal een goede shampoo een wax/sealant niet echt aantasten.
 
Ook zeer te spreken over de Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash.
Geen ervaringen met andere shampoo's, maar ook geen behoefte aan..
Gebaseerd op reviews direct de gallon aangeschaft en deze gaat al zeer lang mee..
Voldoet perfect aan mijn verwachtingen!
 
Meestal gebruik ik Poorboy's SS&S, hier ben ik heel tevrenden van.
Onlangs heb ik een liter Wolf's Chemicals White Satin gekocht. Deze shampoo heb ik nog maar één keer gebruikt maar lijkt mij niet echt te bekoren. Misschien verandert dit nog in de toekomst.
Er is van de Auto Finesse Lather shampoo een nieuwe en verbeterde formule (o.a. meer schuim). Geen idee of CC deze nieuwe formule al verkoopt (herkenbaar aan de sticker op de verpakking).

Ik heb nog samples van DDJ sour power en BTBM, maar die moet ik nog proberen.
 
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik ga voor PB SS&S gaan. Want PB staat voor mij gelijk aan Prijs=kwaliteit. Ik heb veel producten van PB namelijk Look Dresing, wheel wax, Black Hole, SSR reeks (deze heeft zachtere karakter dan Monello reeks, maar toch prima producten), QD+ enz...
In principe iedere detail shampoo is goed, maar daar zit toch verschil in persoonlijke mening, en dat heb ik graag gelezen van jullie, waarvoor dank ik jullie ))

MVG Yoko
 
Denk zelf dat dit wel weer ene persoonlijke mening is..
Maar goed
Heb zelf een gallon van chemical guys mr-pink staan.
En ja ik wordt daar wel vrolijk van.
 
Voor mij blijft sinds jaar en dag de nr1. shampoo die van Dodo Juice ( Born to be mild ), enige ervaring daarvoor waren de beide Meguiar's shampoo's ( Gold Class en de NXT ).

Trouwens waarom een gallon? met 1000 ml BTBM kan je 100 auto's wassen...


Gr,
Guy