• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

de kanarie kleurige Swift

Hollander84

Detailing rookie
9 okt 2013
56
0
Heey fanaten,

Om meteen maar te vermelden tips trucs en commentaar altijd gewenst...

na men eerste relatief grote project begonnen.
Mijn schoonvader heeft een halfjaar geleden een andere auto gekocht en deze is na een half jaar zo'n beetje ( laktechnische ) uit elkaar gevallen.
En ik met men grote mond.... Jahoor daar wil ik me wel eens op uitleven . Ojee wat heb ik gezegd.

Om te beginnen het 1 en ander aangeschaft om het überhaupt te kunnen gaan doen..
Na hier en daar wat informatie opgezocht te hebben, ben ik uitgekomen op o.a. :

- DAP900v2
- monello polish rafini mezzo
- monello polish rafini finale
- hoop pads , oranje wit zwart rood 4 en 5,5 inch
- chemical guys - glossworkz glaze
- chemical guys - butter wet wax
- chemical guys - wheel and trim cleaner
- chemical guys - clayblock luber
- smartwax clay
- chemical guys- shampoo gallon mr. Pink

Diverse middelen zijn al aanwezig...

Stap 1
Maar begonnen met het schoonmaken van de auto.
Gezien de tijd dat ik er mee bezig kan gaan, besloten om deel voor deel te gaan behandelen..
Dit mede omdat ik het nog niet binnen kan doen want de garage moet eerst leeg.

Zodoende begonnen met de delen die het slechtst eraan toe zijn, Motorkap en dak .

Deze goed afgespoten met HD reiniger en de foamlance gevuld en het sop ff lekker zijn werk laten doen...
Na dat de oppervlakkige vuil weg was, begonnen met de motorkap te kleien.
Dit was voor het eerst voor mij. Zodoende voorzichtig te werk gegaan en een hoop info opgedaan van te voren.
Maar het resultaat loonde al snel !! Een hoop vervuiling werd netjes opgenomen. Enkel was het lastig bepalen hoeveel luber erbij moest ivm de wrijving. Maar aldoende Leert men...

Na het kleien het betreffende deel nogmaals schoongemaakt en de dap900 uit zijn verpakking gehaald ..

Waar zijn we aan begonnen ...

Netjes zoals overal verteld werd een testspot gemaakt om te kijken wat er nodig was om het gewenste resultaat te bereiken.
Hierna aan de slag gegaan en de motorkap stuk voor stuk gepolijst met de raffini mezzo.
De waas netjes weggepoetst en wouw meteen al resultaat.
Hierop nogmaals het traject afgelopen met de raffini finale en daarna de glaze handmatig ingepoetst..
( ja had nog niet genoeg pads voor op de dap )
Deze laag afgewerkt met de butter wet wax.

Op deze wijze diverse delen al behandeld.. Vervolg komt maar schoonvader had de auto weer nodig. Zucht...

Hierbij even wat foto's :
before :
zijspatbordbefore_zpsb5f5e3f0.jpg

after :
zijspatbordafter_zpsa85b5844.jpg
 
Haha en ben er nog lang niet... Alleen al 2,5 uur bezig geweest met de motorkap ( ik zal wel Pietjeprecies zijn )
ook geen idee hoelang jullie Bijv.met een auto bezig zijn... Of een deel.
Maar goed wel eervol werk zo.

Loop alleen echt te emmeren met handgrepen en onder de spiegels door en logo's dat zijn zeer irritante dingen op een auto ????
 
Hollander84;344503 zei:
Haha en ben er nog lang niet... Alleen al 2,5 uur bezig geweest met de motorkap ( ik zal wel Pietjeprecies zijn )
ook geen idee hoelang jullie Bijv.met een auto bezig zijn... Of een deel.
Maar goed wel eervol werk zo.

Loop alleen echt te emmeren met handgrepen en onder de spiegels door en logo's dat zijn zeer irritante dingen op een auto ????

Tjah, laatste keer was ik ruim 3 dagen bezig ;) en dan dagen van minimaal 10 uur.

Logo's verwijderen, zo niet met kwast wassen en met een (let op) "Juiste" polisch oppoetsen, dit kost tijd idd.
Handgrepen eerst zoveel mogelijk met dap, maar niet gaan breken (Lees je pad vernietigen) afwerking toch wel met handpad. (Bij hele lastige grepen volledig met handpad, Ja er bestaan ook speciale tools voor)

Igg goed onderweg en direct eer van je werk, dat houd de moed er wel in... :)
 
Goed bezig en ondanks dat ik een rookie ben viel me wel één ding op: je schrijft dat je na de finale direct met de glaze aan de slag bent gegaan.
Ik kan me vergissen maar hoort daar niet nog een reinigingsstap tussen om alle polijstresten te verwijderen?
 
Pakkie;344511 zei:
Goed bezig en ondanks dat ik een rookie ben viel me wel één ding op: je schrijft dat je na de finale direct met de glaze aan de slag bent gegaan.
Ik kan me vergissen maar hoort daar niet nog een reinigingsstap tussen om alle polijstresten te verwijderen?

Haha...ja misschien te gemakkelijk getypt, maar ja na het
Polijsten heb ik betreffende oppervlak voor het
Inpoetsen van de glaze goed schoongemaakt .

Scherpe gezien en voor de reactie Thanks !!
 
paulus;344516 zei:
ik ben benieuwd naar je bevindingen van de butter wet wax, is dit uit de vintage serie?

Heey hallo, durf je niet direct te zeggen uit welke serie deze komt. Sorry
Maar heb me goed laten informeren en verteld
Wat ik wilde doen, en wat ik het beste ervoor kon gebruiken.
en daarbij kwam de combi van de glaze en butter wet wax naar voren.
Betreft de bevindingen ja wat wil je precies Weten??
Als ik ga kijken naar het Inpoetsen en verwerken erna ,dan werkt het heel makkelijk...
Heb het met de hand gedaan en als ik het resultaat van de lak voel,,denk ik ja i'm happy..
Ben jammer genoeg geen pro en geen ervaring met
Een groot assortiment wax producten. Maar als je er in kampen ook bent zou ik zeggen probeer het uit en geef je mening :)

Greetzzz
 
Voor een wagen van 6 maand oud heeft de wagen wel erg veel steenslagputjes 8o.

Op de foto zie ik een duidelijk verschil in glans tussen het deel van de motorkap dat reeds gepolijst is en het deel dat je nog moet polijsten. Heb je met een bouwlamp / LED zaklampje gekeken in hoeverre de swirls en diepere krassen verdwenen zijn? Goed begin met de DAP!
 
MeanMachine;344528 zei:
Voor een wagen van 6 maand oud heeft de wagen wel erg veel steenslagputjes 8o.

Op de foto zie ik een duidelijk verschil in glans tussen het deel van de motorkap dat reeds gepolijst is en het deel dat je nog moet polijsten. Heb je met een bouwlamp / LED zaklampje gekeken in hoeverre de swirls en diepere krassen verdwenen zijn? Goed begin met de DAP!

heey,

haha nee zoverre ben ik nou net weer niet gegaan ;)
heb het wel gezegd dat dat iets is om ook nog mee bezig te gaan ,maar eerst op deze wijze maar weer is een basis creeren om verder mee te gaan.
diepere krassen zitten er nog wel degelijk in. maar gezien men ervaring met de dap900v2 wil ik dit gewoon opbouwen.
wel heb ik al een swirl x ed staan voor diepere krassen, dus ja wel iets wat in mijn achterhoofd zit om mee bezig te gaan,
Maaaaarrrr je moet ergens beginnen....

ook gekeken voor mogelijke cursussen om te gaan volgen... wil graag op de juiste wijze bezig zijn.
zodoende dat ik indd ook men project al begon met de tekst : commentaar altijd welcome :)

greetzz
 
Pakkie;344529 zei:
Meanmachine, de Suzi is al meer dan 5 jaar oud dus vandaar die steenslag.

ja klopt helemaal men schoonvader heeft hem enkel pas een half jaar in bezit .....

jammer genoeg heeft hij de steenslag zelf op deze wijze bijgewerkt.... ( jaaa tranen schieten uit men broek )

maar goed wat krijg je dan te horen ......

Deed het met de beste bedoeling :D
 
Ik heb geen idee of er ondertussen al een nieuw model of facelift is van de Swift dus ik dacht echt dat de wagen nog maar een half jaar oud was.
De steenslagputjes kan je in principe verder opvullen met lak en nadien lokaal vlakschuren en vervolgens polijsten. Hier ben ik zelf nog niet aan toe :grinning: .

Ik kijk uit naar deel 2.
 
MeanMachine;344535 zei:
Ik heb geen idee of er ondertussen al een nieuw model of facelift is van de Swift dus ik dacht echt dat de wagen nog maar een half jaar oud was.
De steenslagputjes kan je in principe verder opvullen met lak en nadien lokaal vlakschuren en vervolgens polijsten. Hier ben ik zelf nog niet aan toe :grinning: .

Ik kijk uit naar deel 2.


Ben bang dat ik daar zelf ook nog niet aan toe ben ????
Maar het meest jammere is dat er ook een afwijkende gele kleur op zit..
Dus nee geen idee wat ermee te doen...
Momenteel maar ff om de pitjes heen kijken dan lijkt het wel weer wat haha..
En kwa types van een Suzuki Swift nee dat weet ik ook niet.

Greetzz
 
Dit is al de facelift van de MK6 Swift, dus de wagen zal van 2008 zijn... In 2010 is de nieuwe generatie gepresenteerd.

Toch vind ik dit absurd, zo'n verkleuring en dolheid in een lak van 5 jaar oud. Heb je hier geen lakgarantie voor?

Mijn Swift Sport (inmiddels van mijn moeder) had echt nog maar 0.0 verkleuring, maar ja, dat was dan ook geen unikleur maar metallic zwart.
 
Heey hallo, das een goeie vraag durf het echt niet te zeggen. Maar weet dat hij deze auto niet
Bij een Suzuki dealer vandaan heeft,maar bij een occasiondealer.
En het is een bedrijfswagen geweest en dat is dus goed terug te zien in de stickerresten en het stuk " perfecte" onderhoud....
Meest jammere is dat hij bij de verkoper goed gepoetst is en na een paar maanden kwam hij er zo uit te zien...
Tsja wat moet je dan zonder garantie....

Greetzz
 
Hollander84;344672 zei:
En het is een bedrijfswagen geweest en dat is dus goed terug te zien in de stickerresten
Dat meende ik al te zien op de derde foto. Maar zo te zien krijg je de lak wel weer egaal van kleur. Het resultaat ziet er prima uit:)^
 
SLK;344673 zei:
Dat meende ik al te zien op de derde foto. Maar zo te zien krijg je de lak wel weer egaal van kleur. Het resultaat ziet er prima uit:)^

Thanks!! Kost wat bloed zweet en tranen, maar ja begint zeker weer wat te worden.
Nu alleen jammer dat ie de auto nodig had dus volgende x er weer mee bezig.
Vervolg komt er zeker aan alleen tijdstip is onbekend want het
Moet tussen men ploegendiensten door ...

Greetzz
 
Gaat er mooi uitzien. Geel komt weer mooi terug in helderheid en glans. Keep up the good work!