• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Perfecte Tire Gel?

ik ben niet helemaal tevreden met bold n bright.

het gaat naar mijn gevoel heel snel eraf. ik smeer het er 1 keer op over de band met een applicator pad.

ik ontvet het wel elke keer. zou het daardoor komen dat ik geen langdurig resultaat heb?
 
Ik slinger dit topic weer eens omhoog hoor!

De Meguiar's Endurance Tyre Gel is bijna op en ben op zoek naar een goede vervanger!
Inmiddels zijn er weer een aantal producten bijgekomen, dus ik ben benieuwd naar ervaringen/vergelijkingen :party:

- Wolfgang Black Diamond Tire Gel
- Mothers FX Tyre Shine
- Poorboy's Bold 'n Bright

Tussen deze 3 twijfel ik eerlijk gezegd. Iemand goede tips vwb mijn keuze? :schaam
Eventueel een andere optie is ook mogelijk natuurlijk!
 
Heb de prijzen er ook gemakshalve maar even bij gezocht
Weet niet of dat een een factor is die meespeelt:

- Wolfgang Black Diamond Tire Gel - 473ml - €21,00
- Mothers FX Tyre Shine - 712ml - €12.50
- Poorboy's Bold 'n Bright - 473ml - €12.00

Wolfgang schijnt wel een megatopper te zijn, maar je betaald er wel voor
 
Jeroen,.probeer het eens aan te brengen mbv een appl. pad. Even laten drogen en dan nog een laagje of 2. Blijft het best wel lang zitten;)
 
Ik zelf heb beide: Poorboy's Bold 'n Bright en Meguiar's Endurance Tyre Gel. De Meguiars geeft een mooiere wetlook en blijft ook langer wet op mijn banden. Ikzelf ben niet zo tevreden over de Bold n Bright. De glans is erg snel verdwenen maar het blijft wel tijd zwart. Zelf houd ik namelijk van de "sjonnie" look, met natte banden. Ik zelf zou dus weer de Meguiars aanschaffen en niet een ander merk proberen. Wel zou ik eens die Wolfgang of Mothers proberen, maar Poorboys is niet echt een verbetering (mijn mening, zie boven).
 
Snitser zei:
Jeroen,.probeer het eens aan te brengen mbv een appl. pad. Even laten drogen en dan nog een laagje of 2. Blijft het best wel lang zitten;)

Applicatorpad gebruik ik al tijden (dingen slijten als een idioot op me banden, maar oke) Maar doing, 2 laagjes zegt die. Tja. Deed er altijd maar 1tje, ene des te sneller is die leeg :D
 
@ RoyP:

De Poorboys Bold 'n Bright is op waterbasis, vandaar dat deze sneller weg is. Vooral bij nat weer.

De "sjonnie" look..... je moet er van houden.

Ik hou meer van een nette zijdeglans look.

De Wolfgang is hier perfect voor.

Zwart zoals zwart hoort te zijn:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Als ik het zo lees ga ik me toch eens aan de Wolfgang wagen!
Ik vind een matte look ook erg netjes, maar heb geen problemen met de glans van de Meg's gel :ja

Persoonlijk houd ik niet zo van de vette eigenschap van de Meg's, hoe is dat met de Wolfgang?
Vanwege de plakkerigheid blijft fijn zand aan de band plakken, wat ik niet erg handig vind!
 
Dennis Blomaard zei:
Als ik het zo lees ga ik me toch eens aan de Wolfgang wagen!
Ik vind een matte look ook erg netjes, maar heb geen problemen met de glans van de Meg's gel :ja

Persoonlijk houd ik niet zo van de vette eigenschap van de Meg's, hoe is dat met de Wolfgang?
Vanwege de plakkerigheid blijft fijn zand aan de band plakken, wat ik niet erg handig vind!
Volgens mij smeer je dan veel te veel op de band, ik gebruik al jaren de Megs Tire gel en werkelijk nooit last gehad van plakkend zand. Ik breng het spul aan met een kwast en smeer het goed uit, vervolgens even buffen met een oude tshirt :)
 
De glans van de Wolfgang bandengell is in eerste instantie net zo glimmend als de Meguiar's endurance tire gell. Na het aanbrengen de banden even goed nawrijven en dan is de glans weg. Heb wel het idee dat de Wolfgang versie iets langer blijft zitten maar het zal niet veel schelen. Bij slecht weer(veel regen etc) zijn ze beide heel snel verdwenen.
DSC_2941_576.jpg

(Foto even geleend van Wilco:-b )
 
Ik poets de Meg's inderdaad niet na, laat hem gewoon zo opdrogen!
Maar de Wolfgang zit in het winkelmandje, hopelijk is deze snel voorradig :)^
 
Goede keuze! Ik vind hem beter dan de Bold 'n Bright. Die laatste gebruik ik tegenwoordig eerder voor de auto's van anderen. De Wolfgang hou ik voor me zelf. Hij is wel duurder, maar je hebt er zo onwijs weinig van nodig. Ik heb mijn fles al meer dan een jaar en hij is nog lang niet leeg, ondanks dat ik regelmatig een nieuw laagje aanbreng
 
Ik heb de Tire gel van Meguiar's en hij blijft niet lang zitten (max 2 weken) maar hij word wel goed matzwart (niet zo'n glanslaag) ben ik opzich wel blij mee omdat mijn banden gewoon droog(mat) worden geleverd...