• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Perfecte Tire Gel?

Zo, én weer even on topic en gelijk dit topic weer een kick nar boven geven.

Twee weken geleden heb ik de banden voor de eerste keer met de Wolfgang Tyre Gel behandeld (zie foto op pagina 2 van dit topic). Belangrijk voor mij was de duurzaamheid. De Wolfgang is bijna dubbel zo duur in aanschaf als de Bold n' Bright van Poorboys welke ik tot nog toe heb gebruikt. Wel, vooralsnog vind ik hem tegenvallen, zie de foto's hieronder

De auto vanmorgen voorafgaand aan het wassen
DSCN2754.jpg


Auto en band nog onbehandeld
DSCN2753.jpg


50/50 (direct nadat de tyre gel is aangebracht, dus glimt nog heel erg.
DSCN2763.jpg


enkele uren later is de hoogglans veranderd in zijdeglans.
DSCN2772.jpg


Ik snap niet goed waarom de banden van Sven S8 en Dibbuz wel zwart zijn gebleven, naar wat ik kan herinneren waren die van Dibbuz zwarter dan bij mij. Zou het te maken hebben met de stevigheid van de bandwang? Dit zijn uiteraard geen laagprofielbanden met lage bandwang. Ze bieden meer comfort en zijn dus flexibeler. Wie heeft het antwoord?

De kleur is dan wel in grote mate verdwenen, in het zonnetje vanmiddag was de satijnglans nog wel waar te nemen.

Zou ik de de Wolfgang aanbevelen? Voor de perfectionist, ongeacht het geld, zeker, de glans is super! Het maakt de auto echt af!
De duurzaamheid hou ik in de gaten. Getuige de foto's vanmiddag de Wolfgang weer gebruikt, ik ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat
 
Hmm, alweer een tegenvaller voor wat betreft duurzaamheid. Ik zoek ook een opvolger voor als het flesjes B'nB leeg is (zuinig in gebruik dus vooralsnog niet leeg). Zelfde verhaal eigenlijk met trim restorer.
 
Banden op mijn auto laten met B&B maar even glans zien, maar blijven daarna wel zo'n 2 weken zwart.
Had inderdaad meer verwacht van dit product, maar begrijp dat producten die dubbel zo duur zijn ongeveer hetzelfde doen.

De laag van de banden is zeker van invloed op de glans.
Banden die gladder zijn, lijken langer te glanzen.

De hoeveelheid die je erop smeert is ook niet echt van invloed op het resultaat.

Volgende keer zal ik eens de "Good Old" Autoglym Vinyl & Rubber Care erop doen. Kijken of dat nog verschil geeft t.o.v. B&B

De trimrestorer laat hetzelfde zien: product blijft niet lang zitten. Ik heb er nu PB Trim Restorer op zitten, maar hierover eens een laagje Collinite 476 gezet. Ben benieuwd of dit langer goed blijft. Gezien de reputatie van de 476 zou dit wel zo moeten zijn.
 
Screencleaner zei:
Ik heb er nu PB Trim Restorer op zitten, maar hierover eens een laagje Collinite 476 gezet. Ben benieuwd of dit langer goed blijft. Gezien de reputatie van de 476 zou dit wel zo moeten zijn.

Dus je kan gewoon wax over je kunstof doen? mits behandeld met trim restore?
 
Met de Trim Restoer heb ik absoluut geen problemen. Mijn trims zien er als nieuw uit, al is dat is dat in mijn geval ook niet zo moeilijk, daar de auto én nog geen geen jaar oud is én ik gelijk vanaf het begin de trims regelmatig met de TR heb behandeld.

De Bold n'Bright is bij mij overigens ook redelijk snel verdwenen, in elk geval qua kleur. 'Twee weken haal ik daarmee ook zeker niet. Alleen in de glans van de Wolfgang tot nog toe veel mooier, veel natuurlijker. Volgende keer zal ik de banden onverdund ontvetten en de Wolfgang nogmaals aanbrengen
 
ThaBird zei:
Dus je kan gewoon wax over je kunstof doen? mits behandeld met trim restore?

Dit is een probeersel omdat veel mensen hier toch niet zo tevreden zijn over de duurzaamheid van trim restorers.
De trims krijgen er in ieder geval weer wat extra's door. Maar of het een beetje hecht, en hoe het na een week en een paar regenbuitjes uitziet weet ik niet.
 
Hierbij een update over de Wolfgang Tyre dressing. Deze foto's zijn een uurtje geleden genomen. Twee weken geleden heb ik de tyre gel voor het laatst aangebracht en tussendoor alleen de auto gewassen. De duurzaamheid gaat met stappen vooruit. :) Hij lijkt meer en meer in de band te trekken. De looks zijn in het echt overigens nog beter dan op de foto's ;) De blauwe Polo voor mijn auto is nooit behandeld en die heeft ouderwets bruine banden. De voorbanden lijken overigens nog iets zwarter te zijn dan de achterbanden.

DSCN2784.jpg

DSCN2783.jpg
 
Die Wolfgang Tire Gel is precies wel heel goe als ik da zo bezie.
Ik gebruik nu de Meg's Tire Gel. Die vind ik wel redelijk goe in duurzaamheid, maar de eerste dage is die toch wat te shiny naar mijn zin..
 
Dat vond ik van de Poorboys Tyre dressing ook. Iets te shiny, zeker in het begin. Al vind ik dat zeker nog steeds een goed product, welke ik voorlopig vooral zal gebruiken op de auto's van anderen.
 
Voor mij de Wolfgang, mooie zwarte look, geen extreme glans.

gister op de auto van me zwager zijn Bold N Bright gebruikt. Ook fijn spul, trekt er snel in (sneller van de Wolfgang) en geeft ook niet echt een super shiny effect.

de Meg's is voor auto's van andere, not done op de mijne!

Over de houdbaarheid blijf ik jullie een antwoord verschuldigd.
 
ik heb als test de valma tire foam gebruikt.
gewoon in spuiten en laten drogen, men zegt na 24 uur nog een keer behandelen.
heb ik niet gedaan en na 1 week en regen nog steeds mooie zwarte zijdeglans bandjes.

prima produkt ook qua prijs. mijn bandjes heb ik van tevoren wel ontvet met AG enigine cleaner.

wat van ver komt is niet altijd beter:roll
 
cruiser zei:
wat van ver komt is niet altijd beter:roll
Niemand zegt ook dat het niet goed is alleen wat jij geweldig vind is voor mij misschien niet goed genoeg en andersom.
 
huybes zei:
Ik gebruik nu de Meg's Tire Gel. Die vind ik wel redelijk goe in duurzaamheid, maar de eerste dage is die toch wat te shiny naar mijn zin..

Aanbrengen ,5 min laten zitten en daarna goed wrijven met een oude badstoffen doek. Dit vermindert het glans gehalte ,ook krijg je minder 'sling'.
 
B.K. zei:
Aanbrengen ,5 min laten zitten en daarna goed wrijven met een oude badstoffen doek. Dit vermindert het glans gehalte ,ook krijg je minder 'sling'.
Yep.. het zelfde doe ik ook! Het voordeel van dit product is dat het weken blijft zitten en je zelf dmv. boven genoemde techniek de glansfactor kunt bepalen! :cool: