• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Perfecte Tire Gel?

B.K. zei:
Aanbrengen ,5 min laten zitten en daarna goed wrijven met een oude badstoffen doek. Dit vermindert het glans gehalte ,ook krijg je minder 'sling'.

Dat doe ik ook hoor;)
Van sling heb ik geen last, maar zal volgende keer mss toch beetje beter wrijven om toch minder glans te bekomen:grinning:
 
Om hier even verder te gaan over de tyre gel.

Wat zouden jullie doen bij het zien van dit:

IMG_1585.jpg


Gaan voor deze



of deze


:weetniet

(gewoon een kleine peiling, zoek er verder niets achter hoor, ik weet door alle reviews van gebruikers, hoe beide hun eigen werkingen hebben) :grinning:
 
Normaal zou ik zeggen de Wolfgang maar na het zien hoe de bandjes erbij stonden van Anabasis na 3 weken vond ik dat ook wel erg indrukwekkend.
Hoe belangrijk is een 1merk collectie voor je?
 
Nu ja niet zo hele belangrijk hoor. Puur dat ik PB heb is gewoon omwille zon/schaduw, aangezien de oprit altijd 1 van 2-en is :confused: Dus gebruiktgemak voor op de carroserie.

Bandjes daarentegen ja, de wolfgang is gewoon super (was ook me eerste keuze), en ja na die post van Anabis bracht het me dus weer al in twijfel :schaam

Dus ben ik er nog niet over uit :heart_eyes:
 
Ik heb ze beide en zeg absoluut de Wolfgang. Duurzaamheid is echt een stuk beter, de glans m.i. ook. Ik heb ze vrijdag weer een laagje gegeven, alhoewel dat voor de kleur nog niet echt nodig was na een week of 4-5. k zag nog steeds verschil met andere auto's en zeker ook nog een beetje matte glans. De zwarte Corsa op de eerdere pagina's is mijn auto. Ik merk heel goed dat de Wolfgang echt in de band trekt (BnB trouwens ook) en daardoor duurzamer is.

En bij het zien van je foto dacht: dat lijkt mijn collectie wel :D : ook hoofdzakelijk Poorboys
 
Uhm ja, Ik blijf nog altijd een student, en heb me voorgenomen om rigoreus te minderen met bepaalde dingen/opzichten.

Zodoende houd ik nog wat extra geld over, welke ik lekker veilig weg zet. En ook niet meer aan kom :party:
 
Jeroen zei:
en heb me voorgenomen om :party:

Kleine tip van een "oudere" ..............

Stop met het maken van voornemens en start met DOEN !!!!
( Ben Tiggelaar heeft daar leuke boeken over geschreven )

Meer dan 90 % van voornemens blijven voornemens......
 
Uit lui-igheid omdat ik geen zin had om m'n Bold N Bright Tire Dressing te pakken heb ik 3 weken gelden Trim Restorer (2 laagjes) op m'n banden aangebracht. Ondertussen de velgen al een keer schoongemaakt en de banden ook ingespoten met APC 1:10 omdat ik dacht dat er wel weer een nieuw laagje op zou kunnen. Maar tot m'n varbazing zijn m'n banden nog steeds zwart.

Ik hou het voorlopig nog bij Trim Restorer
 
H@RM zei:
Uit lui-igheid omdat ik geen zin had om m'n Bold N Bright Tire Dressing te pakken heb ik 3 weken gelden Trim Restorer (2 laagjes) op m'n banden aangebracht. Ondertussen de velgen al een keer schoongemaakt en de banden ook ingespoten met APC 1:10 omdat ik dacht dat er wel weer een nieuw laagje op zou kunnen. Maar tot m'n varbazing zijn m'n banden nog steeds zwart.

Ik hou het voorlopig nog bij Trim Restorer

Ah! +1 :)^

Zie ook mijn bericht in een ander topic:

White Collar zei:
Er zijn al genoeg topics over Trim Restorer, dus een nieuw topic aanmaken vind ik niet nodig.;) Wilde even melden dat ik onlangs in plaats van Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel eens de TR op m'n bandjes heb aangebracht, na ze eerst goed te hebben schoongemaakt met APC 1:10. Ik moet zeggen dat ik het resultaat echt schitterend vind.

In tegenstelling tot de TPG trekt dit goedje mooi in de band en heeft mede daardoor volgens mij ook een grotere duurzaamheid. Ook de looks vind ik iets mooier, omdat de band er wel glimmend, maar niet 'zeiknat' uitziet, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Die is dan ook op waterbasis, geeft wel een mooie zijdeglans. Ook te sprayen en kan dus sneller zijn dan een gel voor wie niet de tijd wil nemen.
 
Ik heb juist wel hele goede ervaringen met Pb's. Wat me opviel is dat na een paar keer gebruiken deze echt lang blijft zitten. Ik heb hem tot 3 keer toe om de week gebruikt en nu lijkt het alsof het er niet meer af wil. Banden blijven niet overdreven donker maar het geeft echt een uitstraling ofdat ze nieuw zijn (zoals natural look op het dashbord). Ik breng het dik aan en laat het gewoon intrekken. Na een maand zit het er bij mij nogsteeds op.
 
Poorboy's trekt voor een groot deel in de band en bouwt daar een soort basis op. Bij mij blijven mijn banden ook lang zwart met Poorboy's Bold 'n Bright. Het zijdeglansje dat Poorboy's ook extra geeft, dat is meestal wel korter aanwezig, maar de zwartheid blijft en dat vind ik persoonlijk veel belangrijker en een natuurlijkere uitstraling geven.

Bovendien kost het spul maar € 12,- en de grote fles (dubbele inhoud) is nog steeds maar € 18,- . Hoewel bij ons de Smartgel relatief goedkoop is (€ 19,-) en we helaas voor die prijs veel moeite moeten doen, is het elders niet zo gemakkelijk voor een redelijke prijs te krijgen (€ 29,50 voor 473ml).

Black Diamond Tiregel van Wolfgang is bij velen favoriet, maar helaas ook niet zo voordelig (€ 22,-).
 
Ik heb een tijdje geleden mijn banden behandeld met APC en daarna Trim Restorer. De banden waren 'bruinig' en dat was geen gezicht.
Verder heb ik geen apart bandenproduct, de Trim Restorer voldeed voor mijn gevoel wel.
Toch ben ik inmiddels wel wat benieuwd naar het Mothers Reflections bandengoedje. Ga ik daar veel verschil bij merken t.o.v. de Trim Restorer?
Ik hou eigenlijk meer van een zo natuurlijk mogelijk rubber van mijn banden. Blinkend/te zwart vind ik wat 'Sjonnie'.
 
Tim zei:
Het zwart niet, tenminste bij mij blijft het lang zwart. Mothers Reflections doet het ook erg goed.

De banden blijven met Poorboys wel duidelijk langer donker, de zijdeglans verdwijnt. De Wolfgang blijft nog wat langer zitten. Maar de Poorboys is zeer competetief geprijsd, zeker ten opzichte van de Wolfgang.

Ik ben geen bandenexpert, maar misschien maakt de stijfheid (lage versus hoge bandwang)l en de rubbersamenstelling ook nog verschil.
 
Het idee dat het resultaat vrij sterk door de rubbersamenstelling van de band wordt beïnvloed heb ik ook.
Zowel de 'looks' van de dressing kan van band tot band verschillen alsook de levensduur.