• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Perfecte Tire Gel?

Ik heb de Wolfgang inmiddels ook in mijn arsenaal zitten, moet deze alleen nog een keer gaan gebruiken. Na bijna 2 jaar was mijn Meguiar's tire gel eindelijk een keer op (althans... bijna op ;) ) dus moest er wat anders komen.
 
Mijn fles Bold is na driekwart jaar nog voor 70% vol. Op zich wilde ik deze eerst leegmaken, maar kon de verleiding niet weerstaan :D
 
Daarom, wat is nou €20 voor een flesje als er na een jaar nog 70% in zit. Ik heb de Meg's ook al bijna 2 jaar en er zit nog voor zeker 50% in... misschien moet ik het er wat dikker opsmeren zodat ik de Wolfgang ook kan aanschaffen :-"
 
Bij deze een vergelijking tussen de Poorboys Bold 'n Bright en de Wolfgang Tyre Gel

Allereerst de Poorboys met 2 laagjes (foto is weliswaar van vorig jaar en in de zon, maar de band glom toen heel erg, bijna alsof de band met siliconen spray was behandeld)

DSCN2233.jpg


Bij deze de Wolfgang met 2 passes:

DSCN2749.jpg


DSCN2750.jpg


De Wolfgang geeft veel meer een satijnglans, terwijl de PB meer richting 'hoogglans' gaat. Nu nog de duurzaamheidstest. ;)
 
Dat kan theoretisch wel, maar schoensmeer vlekt, blijft op de band liggen en trekt vuiligheid aan. Dus het is niet de meest optimale manier.
 
Schoensmeer lijkt me ook nog eens een zeer dure oplossing. Per potje 1 of 2 wielen (nog afgezien van het resultaat), dus dat is tenminste €5 per keer dat je de banden hiermee zou doen. Een fles Bold n Bright kost €12, waarmee je zeker een jaar of langer mee kan doen (1-2x per maand een auto). Alleen al daarom een echt bandendressing :)
 
de prijs van die potjes is geen probleem, ik regel ze via mijn werk dus gratis :D
En als je het goed uit poetst dan trekt het minder vuil aan lijkt mij
 
Lijkt mij he-le-maal niets schoensmeer op mijn banden... het is niet voor rubber bedoeld en lijkt me ook geen mooie finish ermee.
 
Heb het niet geprobeerd, maar is het ook niet mogelijk om trim restorer op de banden te smeren.

Heeft iemand dit al is geprobeerd?
 
Volgens de verpakking moet het kunnen, nog niet geprobeerd.
Trim Restorer is a long lasting unique dressing, with a patented UV absorber for ultimate protection of exterior and interior surfaces. Restorer is unmatched on grained trim, bumpers, vinyl, leather, dashboards, tires and engine compartment plastics. A must for the enthusiast or show car.

*
NOT GREASY or STICKY
*
DRIES TO THE TOUCH
*
LONG LASTING
*
DOESN’T STREAK
 
Niet geprobeerd, maar dit wordt er over gezegd:

Poorboy’s Trim Restorer contains a patented UV absorber that gives protection from harmful trim-destroying solar radiation. It provides long-lasting defense for your tires, bumpers interior and exterior trim without a greasy or tacky finish. All surfaces will be dry to the touch, with a deep, lustrous appearance. Your vehicle’s trim will look like new, not overdressed or shiny.