• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Perfecte Tire Gel?

Patrick zei:
Banden doe je toch al laatste;)

sez who? ;)

Mijn bandjes staan er trouwens altijd verzorgd bij...


De Gel is niet de makkelijkste om aan te brengen (vieze handen), maar de resultaten zijn wel weer mooi.

Ga denk ik toch de Wolfgang eens proberen de volgende keer... Dat intrekken lijkt me wel wat.
 
En ik gebruik een afgedankt schoenensponsje (en een kwast...)

shoeshinespons2stuks.jpg



BTW, is het een idee als iedereen hier een keer z'n resultaten neerzet, met een goede foto van de band en het gebruikte product? :idee

Dan kunnen we mooi vergelijken!
 
Ik gebruik de bold 'n bright van Poorboys.

Ik vergeleek laatst mijn banden die ik had ingesmeerd met de bold'n bright met iemand die net nieuwe banden had gekocht. Ze zagen er qua kleur gewoonweg hetzelfde uit. Gewoon mooi diep zwart. Geen glimmende 2dehands autolook :-b
Ik had voor de grap bij me pa ff 1 band gedaan Dat verschil was na 2 weken nog te zien :party:

Daarnaast viel me de beading van de banden op, mooie druppeltjes die op de banden blijven staan. Ik ben er zeer tevreden over.
 
Gisteren even de Wolfgang Black Diamond Tire Gel gebruikt, man wat een fijn spul! Geeft een mooie subtiele glans (net als op de foto in m'n eerste post).

Een streepje gel op een nieuw sponsje aangebracht, een aanbrengen maar. Resultaat is subtieler dan de Meg's TG, en zuiniger in gebruik. Review volgt binnenkort.... Maar ik wilde vast even laten weten dat ik er blij mee ben! ;)
 
Sven S8 zei:
Gisteren even de Wolfgang Black Diamond Tire Gel gebruikt, man wat een fijn spul! Geeft een mooie subtiele glans (net als op de foto in m'n eerste post).

Een streepje gel op een nieuw sponsje aangebracht, een aanbrengen maar. Resultaat is subtieler dan de Meg's TG, en zuiniger in gebruik. Review volgt binnenkort.... Maar ik wilde vast even laten weten dat ik er blij mee ben! ;)

Ziet er idd goed uit! Was de vorige tire gel op?
 
Vorige (Meg's Tire Gel) was bijna op... Wat ik nog heb komt wel op hoor, maar voor m'n eigen fiets gebruik in nu de Wolfgang. Hij is echt subtiel, net zoals ik hem wil hebben! De Meg's is ook mooi, maar net iets te glanzend naar m'n zin. Die zit ook OP de band, en er zat toch flink wat aan de banden geplakt. Heb eerst met APC de banden schoongemaakt, maar het viel nog niet mee om alles eraf te krijgen. (Ik begrijp dan ook niet waarom sommigen klagen over de duurzaamheid van Meg's Tire Gel) :D


De Wolfgang trekt (m.i. als enige) in de band, waardoor het resultaat mooier (natuurlijker) en duurzamer is/zou zijn. Dat laatste kan ik nog niets over zeggen, maar de gebruikers zijn er lovend over.

Ik hoop ook dat deze niet of minder afgeeft, want van de Meg's kreeg ik behoorlijk zwarte knieën tijdens het poetsen. 8o
 
Ziet er inderdaad mooi nieuw uit die auto banden
met wolfgang black diamond tire gel
Zelf gebruik ik shining monkey en ben daar zelf zeer tevreden over
Makkelijk in gebruik en blijft weken mooi
En dan de prijs verschil tussen de producten
Shining monkey kost 9 euro en is nu in de aanbieding voor 7,50 euro:ja
Wolfgang kost 22 euro
 
Yup, ik moest ook even slikken, maar wilde hem toch proberen. ;)

Naar het zich laat aanzien geen miskoop, het resultaat is mooi, en hij lijkt me erg economisch in gebruik. Ik heb er maar héél weinig van nodig gehad. :ja
 
waarom niet een keer een test op een oude band behandeld met meerdere producten per deel? vervolgens een aantal weken buiten laten en dan opnieuw bekijken ;)
 
Hoi Sven,

Is er al iets over de duurzaamheid te zeggen van het product?

Als de duurzaamheid goed is komt dit product bij mij op de wish list. :rules
 
De banden van m'n Lupo heb ik opgeknapt met PB Trim Restorer. Dat geeft ook een mooie niet-glanzende diep zwarte band. Ook na een week (1.000 snelweg km's) nog erg mooi!
 
Hmm, ik dacht net laat ik dit draadje maar weer eens opdiepen... :grinning: (ben even afwezig geweest guys...)

Nog geen uitgebreide fotoreportages, maar ik kan jullie wel verzekeren dat de thread title goed gekozen is, als zeg ik het zelf... Het vraagteken mag een uitroepteken worden!

Dit spul is ge-wel-dig!

Ik dacht dat de Megs Tire Gel goed was, maar - ofschoon die best okay is - deze is beslist een paar klassen beter.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Werkwijze

Eerst de banden grondig schoongemaakt met Poorboy's APC.

Het viel me tijdens het reinigen van de banden op hoeveel aangekoekte Megs Tire Gel er eigenlijk aan de banden zat geplakt. (zoals gezegd, m'n knieën werden ook steevast pikzwart tijdens het poetsen als ik tegen de banden kwam, maar goed, dat accepteerde ik als 'one of these things...'. Nu verdenk ik toch de MTG).

De schone banden ingesmeerd met Wolfgang Tire Gel, met een afgedankt schoenensponsje, en daarna even nagestreken met een platte kwast (de wand van m'n banden heeft plaatselijk een heel fijn ribbelpatroon). Deze combo werkt perfect! De Wolfgang smeert makkelijker uit en is veel economischer in gebruik.

Het dekseltje/handgreep van het schoenensponsje heeft inmiddels losgelaten, dus vettige handen zijn (bij mij) nog steeds een fact of life bij het aanbrengen, maarre: lekker boeiend allemaal en zo... Ik heb een kraan, en zeep.

Mensen met smetvrees en/of een sponsje met handgreep lukt het waarschijnlijk wel met schone handen. :p

De geur is wat subtieler (prettiger) dan die van de Megs TG. Hoewel ik die niet naar vond, vind ik deze aangenamer.

Effect

De duurzaamheid is perfect, sinds het aanbrengen (~ 15 augustus) zijn de banden mooi gebleven, en tijdens het wassen (al gauw een keer of 6 á 7 sindsdien) valt nog steeds op dat er een vorm van micro-beading te zien is!

Het kwam deze week nog ter sprake hoe mooi de banden waren, toen het spul er al ruim zes weken op zat!

Ze zien er gewoon beter dan nieuw uit, mooi zwart, zonder vettige glans. Het mooiste is dat de gel IN de band trekt, waardoor de banden er 'crisp' uitzien. Er ligt geen 'film' over de band zoals bij andere producten.

Ik heb nu net - ter ere van de Supernatural - de banden weer opnieuw behandeld. Nodig was het nog niet echt, maar ach... Jullie kennen me zo onderhand wel een beetje.


Conclusie

De perfecte Tire Gel - tot er een komt die zichzelf aanbrengt als je het flesje open doet...

Nee, serieus, het is echt héél mooi spul, ik ben blij dat ik ben overgestapt. De kritische detailer zal het verschil zeker kunnen waarderen. Daarom de meerprijs zeker waard! En - als we het dan toch over economie hebben - is hij uiteindelijk waarschijnlijk niet eens (veel) duurder in gebruik.

Aanrader! :)^