• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De ruwe diamant

Krikke

Detailing guru
16 aug 2018
462
150
37
Vandaag gaan kijken naar een schat met werk aan. Namelijk een echte pug 306 cabrio
Met een heuse leeftijd van 22 jaar jong ziet ze eruit alsof ze de 40 is gepasseerd. Op sommige plaatsen komt de blanke lak los en hier en daar een uitgebreid steenslagplekje. De bedoeling is om het meisje rustig op te knappen en vooral te genieten van deze stilaan zeldzame verschijning
20210618_181427.jpg
20210618_181352.jpg
20210618_181349.jpg
20210618_181339.jpg

Normaal gezien wordt ze volgende week geleverd in België en dan naar de keuring. En ondertussen wil ik aan jullie vragen om een geschikte naam te zoeken
 
PotVerDoRie (zie kenteken).
Alhoewel je misschien een toepasselijker belgisch kenteken kan krijgen??
Daar zit (heel) veel werk aan; loslatende blanke lak poets je niet meer naar "fabrieksnieuw"; alleen overspuiten is de oplossing.........
Wel mijn oprechte respect dat je deze Leeuw weer een nieuw leven wil geven!
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: RoyR en Quantoxx
@Kees-sw als de juffrouw het de komende paar jaar motorisch en technisch goed doet krijgt ze sowieso een volledige make over
nu heb ik een spuitbus blanke lak die ik erbij krijg maar ik ga toch nog een offerte aanvragen om te horen wat het kost om een nieuwe laag blanke lak te laten spuiten als dat al mogelijk is
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en schaef
Laat je niet gek maken, ze ziet er al prima uit (kap en velgen al helemaal)
Lekker mee gaan rijden en eerst de techniek naar 100%, zou mijn aanpak zijn
 
  • Leuk
Reactions: Krikke
Ze ziet er inderdaad al goed uit imo op de blanke lak na. Maar een fikse wasbeurt gaat zeker al een hele hoop schelen ;) en alleen al het feit dat ik in de enige pug 306 cabrio in heel brecht ga rondrijden naar mijn weten doet ook al veel :D
 
Gister bij toeval een rode gezien, mooi model dit! Verhoudingen kloppen, strakke lijn, laag; uitstekende cabrio! Ik geniet hier lekker mee!
 
Lekker van de zomer genieten dan komen vast de beperkingen boven drijven. En van de winter aan de gang.
 
En truus is in België aangekomen. Al direct een test gedaan met apc en een zachte kwast en het kwam er toch redelijk goed af.
20210623_185714.jpg
20210623_185723.jpg
20210623_190155.jpg
20210623_190203.jpg

Ik denk dat het wel duidelijk is wat voor en na is. Morgen na het werk zal ze voor echt gewassen worden
 
Vandaag de kranige dame fatsoenlijk gewassen. Dit diende eveneens als test om te zien of haar dakje nog wel waterdicht was. Hier is ze toch grotendeels in geslaagd. Enkel langs de raam kwam er hier en daar een spatje water naar binnen.
20210624_162024.jpg
20210624_162034.jpg

Ik heb haar eerst volledig ingespoten met BH surfex 1 op 10. En hierover ingefoamed met monello artico magico.
Dit een 10 tal minuutjes laten intrekken en afspoelen.
Daarna de velgen ingespoten met BH wheelcleaner waarbij de reactie niet uitbleef maar ik het toch erger had verwacht
20210624_162053.jpg
20210624_162807.jpg

Na de velgen kwam het dak aan de beurt. Deze had ik eerst goed natgemaakt en daarna eveneens ingespoten met surfex.
Hierna beginnen schrobben met een borstel waarvan ik de naam kwijt ben maar ik weet wel dat deze normaal voor de wielkasten wordt gebruikt.

Hierna de koets nogmaals ingefoamed en begonnen met wassen. Voor 1 x met de aloude 1 emmer methode aangezien een krasje meer op deze auto momenteel niet veel uitmaakt.
20210624_185814.jpg
20210624_185824.jpg
en omdat ik het echt niet kon laten een stukje van de koffer gekleid en gepolijst en dit kleine stukje laat wel zien wat een beauty het kan worden
20210624_180821.jpg
voor
20210624_180827.jpg
na een enkele hit met de rupes groene pad en blauwe compound
 
Ondertussen nog een update. De flank aan de bestuurderszijde is ondertussen ook gespoten. En de radio heb ik ook vervangen naar een kenwood die we hier nog hadden liggen
20210624_162000.jpg
20210629_174113.jpg
de flank is verre van perfect. Maar het is dan ook mijn eerste keer dat ik dit deed en met een spuitbus krijg je het sowieso niet perfect. Volgende week gaat ze naar de garage om haar de nodige zorgen toe te dienen en de maandag erop wordt ze gekeurd. Hopelijk komt ze erdoor dan kan ik over 2 weken de eerste kilometers vreten met truus
 
Vandaag slecht nieuws gekregen. Omdat de pug geïmporteerd is uit Nederland en België een paar rare wetten in elkaar heeft gestoken kon de auto niet naar de keuring. Er ontbreekt blijkbaar een plaatje op de voorkant van de auto wat in nl geen probleem geeft maar in België dus wel. Om hier aan te geraken moet de auto dus naar de officiële peugeot garage die bepaalde foto´s moet pakken. Dan kunnen ze da pvg plaatje aanvragen om dan terug naar keuring te gaan. Een hele rompslomp voor iets waar niemand naar kijkt zeker als je weet dat er al verschillende mensen 3 keer deze procedure moesten volgen omdat ze zo streng zijn