• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De ruwe diamant

Als ik het goed begrepen heb moet ik dus nu eerst da plaatje bemachtigen. Dan een homologatie keuring. Dan een keuring voor verkoop en dan kan ik hem inschrijven.
 
Jeetje wat een pech zeg, wat een regeltjes maar hopelijk kan de dealer dit een beetje versnellen voor je.
 
Dat weet ik nu net niet. Had derstraks de dealer aan de lijn en hij had er precies ni al te veel zin. Volgens hem is een gelijkvormigheidsattest in heel Europa verplicht. In nl heb je dit toch niet nodig of vergis ik mij
 
Nederland wil ook de identiteit vaststellen. Ingeslagen nummers volstaan niet meer
Dus ook hier moeten de originele productietags aanwezig zijn

Bij enkele merken waren die vroeger met schroeven vastgezet
Dat leverde tot voor kort verplicht gerechtelijke procedures op om langs het RDW te komen
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Volgens mij is het zo dat een auto die in een ander land van de EC is goedgekeurd, in principe ook goedgekeurd is voor NL. Het vaststellen van de identiteit van de auto is natuurlijk wel belangrijk om ook te kunnen bewijzen dat een auto eerder in een andere Europees land gewoon was goedgekeurd. Het verhaal van Red Cat is nieuw voor mij, maar ik neem aan dat dit te maken heeft met gestolen auto's die een aantal jaren terug soms de identiteit van een total loss exemplaar kregen, en dan ineens legaal waren. (het omkatten van auto's)

Overigens kun je met de huidige techniek ook vaststellen of er aan ingeslagen nummers is gerommeld. Met speciale technieken kan men niet alleen het ingeslagen nummer zien, maar ook als er eerder een ander nummer stond, kan men dit oude nummer vaak zelfs terugzien. Bij het inslaan van een nummer, wordt namelijk ook het metaal direct om het ingeslagen nummer verdicht, en dat verdichte materiaal heeft dus de vorm van het oorspronkelijke nummer (met daarbij eventueel het 'nieuwe' cijfer er doorheen). Ik dacht dat men dit met röntgen deed, maar dat weet ik niet zeker.

@Krikke Wat zou er voor info op zo'n da-plaatje moeten staan?
 
@Cordoba. Da plaatje is plat Kempens voor dat plaatje. Het zou gaan om een plaatje met het chassisnr en europees goedkeuringsnr dat ontbreekt blijkbaar
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@RedCat het gaat waarschijnlijk idd om dit plaatje. Enkel de dealer kan dit bestellen en daarvoor hebben ze dus een coc document nodig
 
Wel vreemd dat het identificatie plaatje er niet meer zit. Volgens de Nederlandse regels mag je die ook nooit verwijderen.
 
Ja idd. Nu is het misschien omdat het van oorsprong een Duitse wagen is. Of ooit geaccidenteerd is geweest wat ik daarstraks te weten ben gekomen @MTyn
 
Zit deze niet op een andere plek ipv motorruimte? Bv in een deur sponning?

Zure en dure bedoeling, helemaal voor een type auto dat gewoon geleverd is in België en niet vanaf de andere kant van de wereld komt.

Succes in ieder geval. Greetz Emiel
 
hier hebben we idd ook gekeken maar in de deursponning zit enkel het plaatje voor de bandendruk. ach ja. we gaan gewoon de lijdensweg door. als hij dan uiteindelijk klaar is zal ik er des te meer geniet van hebben om er mee te rijden. en tijdens het wachten kan ik er zelf ook nog wel wat aan werken ;)
 
  • Leuk
Reactions: TWA
Ik heb net terug een afspraak gemaakt bij de keuring. Blijkbaar kan ik gaan met de nrplaten van onze andere auto. Het pvg plaatje is ook terecht. Kennelijk steekt dit in de koffer bij deze auto's. Voor de rest lijken al de documenten in orde
 
Vandaag de keuring achter de rug en het was geen goed nieuws. Truus heeft blijkbaar schade aan het chassis en de schokbrekers vanachter zit speling op. Dus dat wordt weer een fikse rekening :pensive: ergens was het wel te verwachten bij zo een oude kar maar we geven ook niet op. En eens gemaakt moet je er ook niet meer naar omkijken. Dus werken en centjes opzijzetten voor de komende periode. Dus momenteel geen bestellingen meer bij carclean :sob:
 
@Krikke, schade aan het chassis dan zou ik overwegen om deze als donor te gebruiken en een andere 306 cabrio aan te kopen.
Kan op het einde van de rit goedkoper uitkomen want wie weet wat je nog allemaal zal tegenkomen.
Ik bedoel dat je toch eens de rekening moet maken want dergelijke projecten kunnen snel ’a money pit’ worden.
 
@Matsu daar was ik idd best wel bang voor. Maar ik ben rechtstreeks naar de garagist gegaan om eens te polsen qua kosten en ik moet zeggen dat dat toch nog net meeviel. Ik had meer verwacht. Het is enkel de voortrein die beschadigd is dus er wordt mettertijd een volledig nieuw kader ingezet vanvoor. Alles in totaal zou het neerkomen op een 650 euro. Inclusief nieuwe schokdempers en werkuren
 
Dat valt idd nog mee.
Succes alvast.
Ik zit met plannen om een Audi tt mk1 op te lappen, vandaar de interesse in uw project.
Meer als vader/zoon projectje en als uithangbord voor mijn "wrapping scills" ;)