• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De ruwe diamant

Gewoon doen @Matsu voor mij is dit een jongensdroom die uitkomt. Van een loeder een lekker ding maken waar iedereen zijn hoofd voor draait. En eerlijk gezegd doet ze dat nu al :D terwijl ik stond te wachten op de papieren kwamen er al verschillende mensen praten over hoe een knap model het wel ni is :eek: wat gaat da wel ni geven als ze af is
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Vandaag de voorste wielen eraf gehaald om binnenkort onder de auto aan de slag te gaan. Kon ik ze net zo goed ff fatsoenlijk poetsen :D 20210808_165107.jpg hierbij is de linkse velg 2 x behandeld met non ferro en 2 rondjes gyeon tar remover dus met gewoon poetsen ga ik ze niet meer in topstaat krijgen :pensive: nu rest enkel de vraag. Dit setje opschuren en spuiten of deze set houden voor de winterbanden en sparen voor nieuwe velgen?
 
  • Verbluft
Reactions: Kees-sw en RoyR
@Krikke heb je toevallig wat thinner of eventueel wasbenzine staan? Ik zou dit eens proberen op de velgen, met thinner wel voorzichtig zijn. Uit voorzorg wat extra vodden en water bij de hand houden.

Is de wagen intussen al gespoten? Ik las net even de beginpost en je gaat er vanuit dat er enkel vernis moet gespoten worden? Heb je al contact gehad met een carrosseriebedrijf ofzo? Ik vrees namelijk dat je met vernis alleen niet gaat toekomen, er zal op minstens enkele plaatsen ook lak moeten gespoten worden. Je vernislaag is weg waardoor de lak is komen bloot te liggen, deze zal ongetwijfeld her en der verkleurt e.d zijn... Dit kan een aardig prijskaartje krijgen.
 
Oh er gaat niet enkel vernis worden gespoten hoor. Als ze technis helemaal op orde is en de motorkap gericht etcetera ga ik ze volledig schuren en in het geel laten spuiten. Nu zal dit waarschijnlijk iets zijn dat pas over enkele jaren gaat gebeuren. Eerst zien dat de rest optimaal werkt. Ik heb alle tijd om haar te fixen
 
Oxidatie aan de velg zelf merk je ook bij het balanceren
Persoonlijk zou ik de velg zelf na het schuren en spuiten liefst zonder band balanceren
En dan pas met band er op ...
 
we zijn weer een paar maanden verder en na dat de garage eindelijk tijd heeft om de auto te repareren krijg je een paar uur later te horen dat ie toch rijp is voor de schroothoop :sob: chassisbalk is blijkbaar verder gescheurd dan we konden zien. dus truus is een vroegtijdige dood gestorven.

dus stilaan maar kijken naar een opvolger.
 
Truus gaat waarschijnlijk voor oud ijzer verkocht worden en ik ga stilaan opzoek naar een goedkope vervanger. Welk maakt me niets uit. Alleen dit keer wel 1 dat reeds gekeurd is voor verkoop. @Cordoba
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Oei dikke pech zeg beetje zonde van al het harde/goede werk, maar soms loopt het niet zoals gepland helaas.
Hopelijk kan je snel een deftige vervanger scoren.
 
Heel jammer van je mooie plannen. Had graag het (eind)resultaat willen zien. Ben heel erg benieuwd naar je volgende project.