• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De Sonax Saga: De Dood van een Alcantara Interieur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's mooi Tim.

Hopelijk zien ze de redelijkheid ervan in willen ze meewerken aan een fatsoenlijke oplossing.
 
Even een update:

Tim heeft de directeur van Sonax Nederland een m.i. zinnig - en sympathiek - voorstel gedaan waarin Sonax een redelijk aandeel in de schade vergoed (te weten de bekleding van de stoel die ze zelf hebben verpest bij hun tests, en 50% van de overige schade), en dat Carclean.com het verder zal aanvullen tot 100%.

De reactie van de directeur van Sonax naar Tim toe was dat hij eerst van mij wilde horen wat ik van dit voorstel vind.

Ik heb hem vandaag per mail een brief gezonden waarin ik heb aangegeven me te kunnen vinden in het voorstel van Tim.

Als Sonax hierop ingaat zijn we van dit hele gedoe af, en kan ik binnenkort m'n auto laten herstellen. Nodeloos te zeggen dat ik daar onderhand reikhalzend naar uitkijk.

Het is nu afwachten wat de reactie van Sonax zal zijn. Ik heb verzocht binnen 10 dagen te reageren. Uiteraard horen jullie het meteen als er bericht is!
 
Zeer mooi gebaar van Tim, maar ik vind nog steeds dat Sonax alles voor de volle 100% moet vergoeden....
 
Kan begrijpen dat je je hierin kunt vinden, alhoewel ik me ook kan voorstellen dat het met enige tegenzin zal zijn.

Hoe dan ook, laten we hopen dat je de S8 spoedig weer in perfecte staat hebt!
 
Tja, ik had ook liever gezien dat Sonax meteen woord had gehouden. Maar goed, als we er op deze manier snel uit kunnen komen door wat water bij de wijn te doen zou dat op zich wel prettig zijn. Dan kunnen we er een punt achter zetten en weer over gaan tot de orde van de dag.

Volgens de juristen schijnt het geen vreselijk lastige zaak te zijn, het ligt allemaal redelijk voor de hand. Er zijn foto's, getuigen, etc.

Het enige punt is dat het behoorlijk lang kan gaan duren.

Mede daarom zou een minnelijke schikking m.i. beter zijn voor alle betrokkenen, maar als men me er toe dwingt ga ik door tot ik erbij neerval. En dan ziet het kostenplaatje er uiteraard ook weer anders uit. Nu hebben we het over de bekleding van de vernielde delen, maar als het tot een proces moet komen zal het kleurverschil zeker óók meegewogen worden bij de rechter.

Dat ik het uiteindelijk wel zal winnen daar ben ik niet zo bang voor, afgaande op wat deskundigen en juristen er van zeggen.

Maar goed. Er ligt een voorstel op tafel. Laten we dat maar even afwachten...

Even duimen allemaal... ;)
 
vind het netjes dat tim de helft mee betaald, maar eigenlijk vind ik het de grootste onzin
als toch gewoon bewezen is dat het door hun product komt moeten hun het maar vergoeden

maar puur om iets uit te sluiten he, is het misschien niet een idee om een nieuw potje van dat grei met andere productie datum of nummer te pakken en nog een klein stukje te doen van de bijrijders stoel
moet je natuurlijk wel zo'n stuk pakken dat toch al vervangen moet worden maar nog goed is

want kan ook zomaar zijn dat er iets niet goed is met het orginele audi interieur of dat dat reageert met iets

zijn er niet meer klachten over bekend? dat zal sonax niet toegeven natuurlijk

maargoed het blijft klote
kan me voorstellen dat je in een 2 strijd zit
deze regeling aannemen en er vanaf zijn of toch doorgaan
weet zelf niet wat ik zou doen
 
Zozo, dat is zeker een gul voorstel van Tim.

@Sven: ik kan mij wel voorstellen dat je blij bent als het zo opgelost kan worden. Zou fijn zijn als het volledig hersteld zou kunnen worden. Hoe zit het met de delen waar kleurverschil ontstaat?
 
Ik wil ook graag dat het goed wordt opgelost. Ik hoop eveneens dat Sonax met het voorstel akkoord gaat, dan kunnen we dit hoofdstuk sluiten!
 
Tim zei:
Ik wil ook graag dat het goed wordt opgelost. Ik hoop eveneens dat Sonax met het voorstel akkoord gaat, dan kunnen we dit hoofdstuk sluiten!

tuurlijk dat snap ik ook, maar eigenlijk slaat het gewoon nergens op
jij kunt er toch niks aan doen, het is hun product

het is alleen maar netjes dat je het zo doet maar eigenlijk zou het niet zover hoeven te komen
 
:)^ voor Tim, dat ie voor een groot deel van de kosten wil opdraaien om deze zaak op te lossen/beeindigen.
Voor sonax geen goed woord over, erg jammer dat een bedrijf zich zo laat kennen.
 
Paultjuh zei:
tuurlijk dat snap ik ook, maar eigenlijk slaat het gewoon nergens op
jij kunt er toch niks aan doen, het is hun product

het is alleen maar netjes dat je het zo doet maar eigenlijk zou het niet zover hoeven te komen

Het valt bij ons onder de noemer service. Natuurlijk hoeven we Sven helemaal niets te betalen, maar als Sonax hem in de steek laat dan vonden we dit het minste wat we konden doen. :ja
 
Tim zei:
Het valt bij ons onder de noemer service. Natuurlijk hoeven we Sven helemaal niets te betalen, maar als Sonax hem in de steek laat dan vonden we dit het minste wat we konden doen. :ja

:)^ :)^ :)^ :)^
 
Op zich heel erg netjes van Tim dat hij aanbiedt om mede op te draaien voor de kosten.
Naar mijn mening is Sonax volledig verantwoordelijk voor de schade die ontstaan is en zij dienen dit dan ook volledig te vergoeden en niet Tim.
Thumbs up voor Tim, maar zo zou het eigenlijk niet mogen zijn dat een verkoper een gedeelde verantwoordelijkheid op zich neemt voor een product dat van slechte kwaliteit is en schade toebrengt.
 
Dit bericht heb ik naar Tim gestuurd. Hoop dat hij het gelezen heeft,.. anders is het voor Sven S8.


'Nog even over dat Alcantara... maar weinig mensen weten dat Alcantara geen soortnaam is maar een merknaam voor een product.
Sterker nog. Er is dus slechts één fabriek die het onder die naam produceert.

Ik heb in een grijs verleden bij een interieur winkel gewerkt en daar kwam je nog wel eens een echt goede vertegenwoordiger tegen.

http://www.alcantara.com/en/index.do/en/index.doen/index.doen/corporate/azienda/azienda.shtml

Misschien biedt dat goede perspectieven omdat SONAX zich op de verpakking niet van de zogenaamde 'soortnaam' bedient. Maar van de merknaam.
Ik kan me zo voorstellen dat de Fa. Alcantara echt serieus onblij wordt als er derden zijn die schoonmaak artikelen produceren die dit soort resultaten oplevert.
De Fa. Alcantara is volgens oude Italiaanse tradities zeer, zeer rijk en zo mogelijk nog machtiger.'
 
Ik weet dat het een merknaam is, maar dat zou inderdaad ook nog een goed aanknopingspunt zijn. Naast het feit wat je terecht opmerkt - dat Sonax de merknaam gebruikt (en ook nog eens op een product wat een aanmerkelijk risico met zich meebrengt op dit soort desastreuze resultaten) is er óók nog het punt dat Sonax de schuld probeert af te schuiven in hun brief aan mij. Net als Pon c.q. Audi AG, zal de fa. Alcantara óók niet blij zijn als hun naam door het slijk gehaald wordt door Sonax.

Als ik deze week niets positiefs hoor van Sonax ga in m'n Italiaans maar eens oppoetsen denk ik...

Molto Grazie! :cool:
 
Wederom succes toegewenst Sven, dat er nu maar eens een oplossing mag komen voor Ronin...
 
Ik heb net de 5 pagina's gelezen en ik geloof m'n eigen ogen niet ! ]-0

Dat Sonax zo'n stelletje zakken zijn !! }:)w

Sven, véél sterkte maat, ik begrijp héél goed wat je meemaakt, zeker als jouw auto je lievelingetje is ! :heart_eyes:

En dat Sonax dan nog zo laf is om het zomaar op jouw af te stoten, terwijl ze het zelf getest hebben EN met eigen ogen gezien hebben wat er gebeurd met hun k*tspul!
Tim's voorstel is dan natuurlijk weer héél goed, maar zoals al eerder gezegt moet hij er niet voor opdraaien he

Ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen, of wat er uit de bus komt !

In elk geval, geef niet op, wij staan achter je als één man !!;)

Ik heb nou net polijstpads besteld van Sonax, maar dit is het ALLEREERSTE EN ALLERLAATSTE dat ik van hun merk koop !

Groetjes,
Ronny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.