• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De vlekken in de lak.

tuurtje

Detailing rookie
18 aug 2024
5
2
Beste lezer.

ik heb vlekken/ plekken. (weet niet wat het is)

En ik weet ook niet waar ik moet gaan beginnen en met welke producten ik moet beginnen.

Heb een beginners machine gekocht.
En blijkbaar een wax in plaats een polijst middel.

Maar wil nu weten of het haalbaar is met polijsten om de plekken uit de auto te krijgen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Met vriendelijke groet Tuurtje
Screenshot_20240818_145137_Photos.jpg
Screenshot_20240818_145129_Photos.jpg
Screenshot_20240818_145112_Photos.jpg
Screenshot_20240818_145108_Photos.jpg
20240818_121744.jpg
20240818_121731.jpg
 
Zo te zien is het al behoorlijk ver.
Deze foto's zijn niet goed te interpreteren.
Met een vergrootglas kan je kijken of je barstjes ziet.
Als dat zo is gaat polijsten het niet meer oplossen.
Dan is de lak definitief beschadigd.
 
Heb geprobeerd beter foto's te maken.

Heb ook geprobeerd bij verschillende clean bedrijven info in te slaan. En die komen op hars uit. En 2 bedrijven hier van zeggen dat hars niet in de lak trekt. ?

Hoor graag weer jullie mening

20240824_194117.jpg
20240824_193727.jpg
20240824_193826.jpg
 
Mijn eerste gedachte is dat het om (ingevreten) vogelpoep gaat.

Ik zou eerst eens proberen met de hand te polijsten om verdere risico's te vermijden.
Je geeft aan het verschil tussen een wax en polijstmiddel nog niet te kennen, dan zou ik voorlopig ook nog niets doen met die machine gezien je er meer kwaad dan goed mee kan aanrichten.
 
Vind het zelf ook een raar idee van vogel poep om dat de auto van voor tot achter vol zit en een paar plekken op zijkant achter kant. Dan zou er een swerm over gevlogen hebben die de auto gebombardeerd.

Voor mijn zicht over de auto heen lijkt het dat ie ergens onder heeft gestaan en dat over de auto heeft gelekt.

Vind het heel moeilijk uit te leggen.

Inderdaad niet veel verstand van de verschillen tussen wat en polijst pasta. Of een domme beginners fout.

Maar ben vooral eerst met de vlekken bezig
 
Ik vind het ook lastig in te schatten om in te schatten wat voor vlekken het precies zijn.
Vogelpoep komt neer op polijsten
Hars kun je verwijderen met hars verwijderaar (valma bv) al denk ik niet dat dit harsplekken zijn.

Ik zou bv starten met een fles Poorboys prof polish+ hand pad dit is een cleaner zonder polijstkorrel waarmee je vrij veilig de lak kunt schoonmaken.
Mocht je in de buurt van Vlaardingen zitten wil ik best een keer met je meekijken naar een oplossing.
 
Ben hier naar een polijst bedrijf geweest. En daar gevraagd de achterklep te polijsten. Dit werkte niet.

Ga deze week die hars verwijder kopen. Dan heb ik alles geprobeerd

Denk ik
 
Ben hier naar een polijst bedrijf geweest. En daar gevraagd de achterklep te polijsten. Dit werkte niet.

Ga deze week die hars verwijder kopen. Dan heb ik alles geprobeerd

Denk ik
Maar wat was het oordeel van dat bedrijf/wat dachten hun wat die vlekken dan zijn?