• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De wasmachine!

Was op 60° en gaan in de droger op synthetische/sportkleding stand. Dat is een stand zonder warmte, maar wel lucht waardoor ze drogen. Zijn dan nog een beetje klam na 30 min, dan hang ik ze nog even uit. Nog steeds zachte vezels hier.

Greetz Emiel
 
In mijn ervaring zorgt de droger er juist voor dat de doeken langer bruikbaar/in goede conditie blijven. De vezels blijven zachter en klitten minder samen. Ik heb er niet zoveel aan als de levensduur van de doeken langer is als ze niet in goede conditie zijn gedurende die hele levensduur.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Hier ook goede ervaringen met microvezel en droger. Sinds een maand een nieuwe droger aangeschaft (warmtepomp) en de doeken zijn nu nog zachter en bijna zonder warmte gedroogd.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@RoCo Ik was uitgegaan van een droger die droogt met hete/warme lucht, en dat beschadigd de microvezel. Voor de pads is hitte ook niet aan te bevelen zowel voor de lijmlaag van de velcro als voor het foamdeel van de pads. Zie ook het bericht van RedCat.

Een voorbeeld van de levensduur van mijn doeken: mijn eerste droogdoek (Monello Senza Agua) heb ik zo'n 10 jaar gebruikt en altijd in goede conditie, de laatste maanden voelden de vezels wat harder en de doek is daarom een reserve droogdoek geworden en vervangen door een Dry Me Crazy doek.
 
  • Leuk
Reactions: Mark1986 en RoCo
Ik was ze met Poorboys typhoon op 40 graden.
Drogen doe ik de droogkast (warmtepomp) op een programma voor wol. Met het idee als het mag voor wol zullen dan de microvezelfs er ook wel tegenkunnen. :)

Daarna zijn de doeken even zacht als nieuwe uit de verpakking.
Als ik ze zonder de droogkast gewoon op een rek laat drogen zijn ze veel minder zacht.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik gebruik de droger altijd op een warme stand en haal de doeken na 15 a 20 minuten eruit. Zo ontstaat er geen schade aan de vezels, maar zijn de doeken wel lekker zacht. Vervolgens hang ik het nog een halve dag op het droogrek.

De wasmachine draait op 40 graden. Een vervuild doek of handpad wrijf ik nog wat in met wasmiddel. Gebruik neutraal sensitief wasmiddel van de Jumbo.