• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De zon is mijn beste hulpmiddel, maar vaak is hij er niet

Tarabass

Detailing chief
13 jul 2016
278
88
45
Elburg
Ik polijst mijn auto voor de deur, en ben dus erg afhankelijk van het weer. Nu is de zon een ideaal hulpmiddel om te kijken hoe de lak ervoor staat na een hit met de polijstmachine. Maar hoe ga je hiermee om als de zon er niet is? Hoe kun je op een makkelijke manier bekijken hoe de staat van je lak is?

Ook handig om mee in te breken dus :P

Voor een beginneling als ik vind ik €35,- wel wat prijzig. Wat zijn de eisen van zo'n zaklamp? LED? Zoomable?

Ook handig om mee in te breken dus :p

Voor een beginneling als ik vind ik €35,- wel wat prijzig. Wat zijn de eisen van zo'n zaklamp? LED? Zoomable?

Hoog gehalte lumen (felheid) en verstrooing van de lens. Je kunt altijd beginnen met een goede zaklamp maar die kosten ook snel 30-50 euro

Daar hebben we iets heel effectievers voor @Jeroen

Geluid aan zetten ;)

Overigens was dit slechts een test waarbij de rookmachine 2 seconden spoot. Bij een echt alarm spuit ie 2x 30 seconden en blijft het alarm loeien.

Stel je dan een voor dat je s'nachts binnen bent in het pikkedonker, rookmachine en alarm gaat continu af. Je bent compleet gedesoriënteerd.

Maar goed, we dwalen af...:cool:

Ik heb hier een looplamp liggen, zo'n lange buis met aan de zijkant ledjes, maar dat werkte voor geen meter. Ik heb ook nog een LED bouwlamp liggen, maar die heb ik geeneens geprobeerd omdat ik hetzelfde resultaat verwachtte.

Ik ga eerst even rondkijken voor een goedkoper zaklampje. Ik ben nu een paar weken bezig en heb al voor honderden euro's spullen gekocht. Ik denk dat mijn wederhelft een rolberoerte krijgt als ik nu weer met een zaklamp van €35,- thuiskom. Ook als dat een normale prijs voor een zaklamp is :P

Daar hebben we iets heel effectievers voor @Jeroen

Geluid aan zetten ;)

Overigens was dit slechts een test waarbij de rookmachine 2 seconden spoot. Bij een echt alarm spuit ie 2x 30 seconden en blijft het alarm loeien.

Stel je dan een voor dat je s'nachts binnen bent in het pikkedonker, rookmachine en alarm gaat continu af. Je bent compleet gedesoriënteerd.

Maar goed, we dwalen af...:cool:

Bij de eerst volgende disco regelt Patrick het geluid en rook. ;)

• Leuk
Reacties: RoyR
@Jeroen
Hier niet. En naast dat ik teveel hobby's heb, heb ik ook vaak bevliegingen. En na 12,5 jaar kent ze me een beetje. Of het detailen is een blijvertje, of het is over een half jaar klaar en alles gaat voor een prikkie weg :P

@Istnogferarie
Blijf nou eens ontopic :worried::p

Voor werken bij iets mindere lichtomstandigheden gebruik ik zoiets:
ledino-led-fla1004rgb-led-bouwlamp-lamp-met-accu-10w-4.4ah.webp

(zonder dat kleurendoosje)

Helpt zowel tijdens het werken, als om te inspecteren. Heeft een oplaadbare accu, dus los te gebruiken, en is af-en-toe bij Lidl/Aldi te vinden voor minder dan 30 euro.

+1 voor de Faro! Zelfs overdag, op een lichte kleur auto, kan je nog swirls spotten.

Ik gebruik hem tijdens het uitlaten van de hond, klusjes in-en-om het huis, etc. Met de accu erbij is het ideaal.

Greetz

• Leuk
Reacties: RoyR
@Cordoba
Ik heb zoiets staan, maar zoals ik eerder al zei heb ik die nog niet geprobeerd. Misschien moet ik hem maar eens klaarzetten en proberen! Bedankt voor je tip :)

@Quantoxx
Ja, ik zat te kijken tussen de lampjes en ben dan ook gelijk geneigd om die met accu te kopen. En weer een tientje duurder hehe (maar wel beter verdedigbaar bij de vrouw lol).

Ik gebruik em juist met gewone AAA batterijen en wel om de volgende reden:

Gewone batterijen zijn 1,5 volt
Aangezien er 3 batterijen in de Faro gaan;
3x 1,5 volt = 4,5 volt.

Oplaadbare batterijen zijn 1,2 volt.
Aangezien er 3 batterijen in de Faro gaan;
3x 1,2 volt = 3,6 volt

Eigenlijk kom je dus 0,9 volt tekort, oftewel de oplaadbare batterijen zullen minder lang meegaan of sneller leeg gaan dan de gewone.

Aan de andere kant, voordeel is dat je de accupack kan opladen en het je dus gewone batterijen (en dus het milieu) bespaart.