• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deironizer: Monello vs. Kenotek

Hoe zit het met de ph waardes van de 'echte' velgenreinigers?

Kenotek is iniedergeval ph neutraal en wax safe, ik weet niet hoe het met non ferro zit.
 
Kenotek is iniedergeval ph neutraal en wax safe, ik weet niet hoe het met non ferro zit.

Non-ferro is Ph neutraal en absoluut veilig voor gewaxte en gecoate velgen.
Ph waarde 6,8

pH-schaal.jpg
 
En de andere velgenreinigers dan? Ik kan me voorstellen dat de "zure" reinigers iets minder safe zullen zijn voor de bescherming.

Hebben jullie meteen je reden om non ferro alleen te gebruiken :p
 
Hoe zit het met de ph waardes van de 'echte' velgenreinigers?

Kenotek is iniedergeval ph neutraal en wax safe, ik weet niet hoe het met non ferro zit.

Ik ken ze van Dodo Juice en daar hebben de producten de volgende pH waardes

Mellow Yellow (Zure Velgenreiniger) : pH waarde 1
Ferrous Dueller (Iron Remover) : pH waarde 6
 
  • Leuk
Reactions: Blade
De bestelling is gedaan. Lekker zo een black friday actie. Keuze is uiteindelijk gevallen op een 5ltr kenotek. We zullen het zien...

Bedankt iig voor het advies!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Ik zie dat velen onder de detailers de NF gebruiken als pure velgenreiniger terwijl haar daar niet voor is bedoeld. Op die manier is je fles zo aan de bodem.....

(Sterk) verontreinigde velgen spuit ik eerst met de HD reiniger af tot het oppervlaktevuil verdwenen is. Afhankelijk van de verontreiniging inspuiten met APC van poorboy's of de Spray & Rinse van Poorboy's. Met een velgenborstel de zaak inwerken en daarna afspuiten. Pas dan gebruik ik NF. Wat afstand nemen van de velg zodat het spul goed verstuift en je bent klaar met een paar kneepjes per velg. Op die manier gebruik je (denk ik) de NF voor wat hij bedoeld is.

Met een paar spraytjes Non-ferro maak ik velgen net zo schoon als een velgenreiniger. Uiteraard eerst de HD eroverheen. De Non-Ferro is een ijzerverwijderaar met als bonus een zeer goede reinigende functie, dat merk je dan ook zeker wel.:p Even heractiveren met de kwast + water, en het is super. :D



Greetz
 
Ik gebruik momenteel vooral Meguiar's Wheel Brightener. Kost nog geen 2,50 euro per liter en het werkt als een tiet. Ik heb ook de ijzerverwijderaar van Nanolex en Monello NF staan, maar ik heb nog niet eens de behoefte gehad om NF te testen, zo tevreden ben ik over de MWB. De pH-waarde van MWB is 5,5 en niet eens heel slecht voor de LSP op de velg. Ik gebruik eigenlijk alleen af en toe Monello Aquafobia of Meguiar's Synthetic X-press Spray wax op de velgen en dat is zeker niet ineens verdwenen als ik MWB gebruikt.
 
@Quantoxx Het is in principe veilig voor lak, want eenzelfde soort lak zit natuurlijk ook op de velgen. Ik heb alleen begrepen dat het niet lekker kan zijn voor rubber en glas. AutoFetishDetail heeft ook een video waarin hij het op de lak gebruikt om kalkvlekken van de lak te verwijderen, maar dat was alleen aan de onderkant van de auto. Om antwoord te geven op je vraag: ik heb het nog nooit op het koetswerk gebruikt.
 
Weer een interessant draadje uit de oude doos.
Geweldige uitleg en super leerzaam YouTube filmpjes. Mijn dank is weer groot. Top!