• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail ruimte Den haag

Topolino is gaaf, maar moest 'm wel googlen (had niet verder gekeken in de posts), doet me sterk denken aan oude Morris Minor Traveller.
morris-minor-1000-traveller-xbd-531-j.jpg
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Wat een collectie!

Mag ik vragen wat je met de verlichting van plan bent?
Er zal nu waarschijnlijk 835 of 840 TL verlichting inzitten?

Meestal zie je bij een detailbedrijf koud witte verlichting
 
Wow, dat ziet er al behoorlijk georganiseerd uit.

Vraagje, als ik de kast zie met veel cans met vloeibare stoffen, krijg ik last van beroepsdeformatie: ik vraag me dan af of met de plaats voor de verschillende middelen ook rekening gehouden is, met de veiligheidsregels. Als je bedrijfsmatig chemische stoffen in huis hebt, ben je verplicht om ook de produktveiligheidsbladen voor die middelen aanwezig te hebben, en in die produktveiligheidsbladen staat aan welke eisen de opslag moet voldoen (temperatuur, wel/geen zonlicht toegestaan, met welke categorie stoffen het een gevaar vormt enz.). Dat lijkt een zwaar overtrokken iets, maar als een kast omvalt/in elkaar stort, brand uitbreekt of wat dan ook, dan is het denkbaar dat er cans kapotvallen/gaan lekken. Als er dan meerdere cans gaan lekken en die gelekte stoffen met elkaar gaan reageren, dan kun je echt levensgevaarlijke situaties krijgen. De Moerdijkramp een aantal jaren terug, was ook mede onbeheersbaar door dergelijke oorzaken. Met behulp van productveiligheidsbladen kun je stoffen die met elkaar reageren uit elkaar houden (bijvoorbeeld scheiden door gebruik verschillende kasten, of door middel van verschillende lekbakken).
 
Om helemaal volgens voorschriften te voldoen zul je een lekbak onder iedere legplank moeten hebben (om productscheiding te behouden) die minimaal 1,5 keer de dagvoorraad kunnen opvangen.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Wel leuk deze reacties... ik dacht het namelijk maar dacht ik laat mijn hse pet even in de kast liggen.

De voorschriften die Arie opnoemt zijn wel voor iets zwaardere stoffen!

Maar er kan inderdaad in de (m)sds aangegeven staan dat sommige stoffen gescheiden van elkaar bewaard moet worden.

En bij bedrijfsmatig moet je inderdaad van alle stoffen de (m)sds aankunnen tonen. Klinkt als mieren n#*ken... maar de boetes die er voor opgelegd kunnen worden zijn niet misselijk.

Het kan ook zijn dat er bepaalde brandblussers voorgeschreven staan... en die moet je dan ook echt wel hebben.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Buiten wat de voorschriften voor bedrijven zijn, soms is het door slim te scheiden een stuk veiliger te maken, zonder dat er serieuze kosten tegenover staan. Voorschriften voor een lekbak per plank geldt volgens mij alleen als er in één kast stoffen staan die met elkaar reageren. Staan in één kast stoffen die bij elkaar mogen, is volgens mij een lekbak onderin met de inhoudsmaat voor de totale kastinhoud voldoende. Op een vorige werkplek was er ook een probleem met combinaties. Door in die situatie de voorraad alcoholgel voor handontsmetting op een andere plek in het gebouw op te slaan, heb ik tegen minimale kosten veel meer veiligheid gecreëerd. Kan zijn dat er per sector bedrijfssoort andere regels zijn, bij mijn weten wordt er geen onderscheid gemaakt tussen dagvoorraad en andere voorraad, het gaat gewoon over de op een willekeurig moment aanwezige hoeveelheid.
 
Die regels schelen niet per sector.

Cossh ik globaal en je moet simpel weg zorgen dat je voldoet aan wat er voorgeschreven staat. Het enige wat per sector scheelt is hoe goed bedrijven zich daar aan houden.

Maar in dit geval zal het mij gewoon over de voorschriften gaan... want veel meer veiligheid ga je echt niet creëren!

De chemicaliën die we voor detailen gebruiken zijn echt niet van een aard dat het een serieuze dreiging vormt!
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Er is een verplichte gevaarcodering, die normaliter ook op de verpakking moet staan.
Van daaruit heb je indien van toepassing, al een leidraad waarvan er een MSDS voorhanden moet zijn.
Het merendeel van de detailproducten zijn mengsels en hebben niet direct een opslagvoorschrift.
Bijvoorbeeld bij carclean zelf staat het meeste ook gewoon op de plank in de winkel en het magazijn.
 
Lijkt wel een poetsbedrijf.
Haha ziet er echt super uit,mooie ruimte
En netjes ingericht daar zul je veel profijt van hebben .
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Wel leuk deze reacties... ik dacht het namelijk maar dacht ik laat mijn hse pet even in de kast liggen.

De voorschriften die Arie opnoemt zijn wel voor iets zwaardere stoffen!

Maar er kan inderdaad in de (m)sds aangegeven staan dat sommige stoffen gescheiden van elkaar bewaard moet worden.

En bij bedrijfsmatig moet je inderdaad van alle stoffen de (m)sds aankunnen tonen. Klinkt als mieren n#*ken... maar de boetes die er voor opgelegd kunnen worden zijn niet misselijk.

Het kan ook zijn dat er bepaalde brandblussers voorgeschreven staan... en die moet je dan ook echt wel hebben.
ik hoor bekende gedachten ;)
mede HSE'er hier
 
Moet die lettercombi 'HSE' nu zelfs al bij hobby-gerelateerde zaken voorbij komen :p:p
Gelukkig bijna verlof, eens kijken wat er in al die Carclean.com dozen zit die thuis staan te wachten...
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam