• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

detail van een Cessna 172S

@Cordoba : inderdaad met 4 cylinder boxer.
De pitotbuis werd door Tim met de hand opgewreven met een badstoffen pad. Hij gebruikte hiervoor Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish.
De vorm zal hierdoor niet veranderd zijn; het is eerder een chemische polish.
Qua hoeveelheid produkten valt dit eigenlijk nog mee; de fleetwax was wel half leeg na gebruik.
zie foto :
DSC_5828.JPG


Wat de 845 betrof hebben we ongeveer een 4de van de fles gebruikt (da's ongeveer de hoeveelheid wax voor 3 auto's)
Bij het foamen heb ik er wel 3 flesjes van de foamlans doorgejaagd ( gemengd spul weliswaar) da's ongeveer 2,1 liter schuimmengsel ( ongeveer 330ml magnifoam).

Ik vind het produktverbruik eigenlijk nog meevalllen aangezien hier toch 22m vleugellengte inbegrepen zit (11m spanwijdte bovenkant en onderkant)
Waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat dat die klinknagels ervoor zorgen dat je pads enorm slijten...je kan ze daarna bijna de vuilnisbak ingooien. De kompressorpads bleken hiertegen beter bestand te zijn.
Een padwasher is hier ook zeker aan te raden door het feit dat volledig kleien hier praktisch niet haalbaar is. Hierdoor worden je pads natuurlijk erg snel vuil en verzadigd.


Hopelijk heb ik hier ongeveer je vragen mee beantwoord.
 
Hey Wim ..........

Had je dan geen padwasher ter beschikking ??

( op 500 meter van dat vliegtuig stond er 1tje ......in m'n kelder , volgende keer een belletje hé ;) )
 
Hey GSM : natuurlijk wel...ik heb er indertijd met de groupbuy één aangekocht :)

Ik weet dat je op het einde van de startbaan woont :eek:) ...alleen is zomaar even komen kijken geen optie...beveiligingsprocedure van de luchthaven.
Ik had je anders zeker op de hoogte gebracht.

Bedankt voor het aanbod :)^
 
Kickuh deze-en dat ding glimt als de gekkuh
wel ben ik benieuwd hoelang de cessna deze glans behoudt-hoe makkelijk het onderhoudt blijft…
en vooral keep it updated gentlemen :)^
 
Zie nu pas de showoff, vette detail. En goed om te zien dat er ook nog eens abdere producten van Collinite gebruikt worden;)
 
Daarnet een fotootje doorgestuurd gekregen van Tim...de beading van de Cessna na een half jaar vliegen...voor diegenen die nu nog niet geloven in de deugdelijkheid en lange standtijd van de collinite produkten :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Mooi dat er nog een update is gekomen Wim. Ondertussen ook het interieur al onder handen genomen (of gepland)?
 
nee, interieur is nog niet gedaan...morgen opendeurdag vlieghaven en in de vliegschool...ik zal eens informeren :)