• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailen in de kou

Klopt @Het Zonnetje. Echt binnen kunnen staan zoals hier in Oss is een zeldzaamheid, al zit er nog eentje hier niet ver vandaan. Misschien geven brabo’s meer om hun auto’s? ;)
Ik denk dat de grond in de meeste delen van Brabant een stuk goedkoper is (met uitzondering van regio Ehv.). Daarnaast ken ik meer concepten waar je een soort parkeergarage met dichte buitenwanden hebt als wasbox concept, als ik me niet vergis heeft bijvoorbeeld ook Bob's in diverse plaatsen zo'n concept, heeft de Bob's vlakbij CC ook niet zo'n concept?

Overigens vanmiddag voor ik naar huis ging, in de parkeergarage op het werk even de ramen van de Fabia gedaan, dan is er alleen wat wind van de garageventilatie, en is de temperatuur toch al snel richting 15 graden.

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
In het verre verleden hebben we een aantal maal in een overdekte wasbox een poets meeting gehouden.

Post in topic 'Detailmeeting : Over de IJssel 2014'
https://forum.carclean.com/threads/detailmeeting-over-de-ijssel-2014.13988/post-253551
Ik was er niet bij, herinner het mij nu opeens wel weer. Leuke periodes destijds op en naast het forum. Als ik zo in dat topic terugkijk naar al die namen van die jaren vraag ik me weleens af wat die mensen nu allemaal doen. Er zijn er nog een aantal blijven hangen maar die tijden waren ook echt leuk op het forum. Wat vliegt de tijd voorbij zeg. En weer ontopic :)

Ik denk dat de grond in de meeste delen van Brabant een stuk goedkoper is (met uitzondering van regio Ehv.). Daarnaast ken ik meer concepten waar je een soort parkeergarage met dichte buitenwanden hebt als wasbox concept, als ik me niet vergis heeft bijvoorbeeld ook Bob's in diverse plaatsen zo'n concept, heeft de Bob's vlakbij CC ook niet zo'n concept?

Overigens vanmiddag voor ik naar huis ging, in de parkeergarage op het werk even de ramen van de Fabia gedaan, dan is er alleen wat wind van de garageventilatie, en is de temperatuur toch al snel richting 15 graden.
Wat fijn dat je even tijd had voor de Fabia.
Doe je dan je ramen met glasreiniger en een glasdoek? Of wat anders? Ik doe dat eigenlijk alleen als extra na het wassen, want anders is mijn gedachte dat ik allemaal vuil over de ramen aan het uitsmeren ben.

Maarja, ik heb laatst ook bekend (ookal had niemand dat gelezen) dat ik de achterruit aan de binnenzijde mogelijk nog nooit heb schoongemaakt.

Dus waar maak ik me druk om:laughing:

Mij lijkt een rinseless wash wel een serieuze optie in de kou. Kan evt nog in een garage of iets (als je die hebt natuurlijk).
Al heb ik niet echt de behoefte om met de vrieskou te wassen. Al is het strooizout laten zitten ook niet de beste oplossing voor je auto

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Ik weet in Eindhoven, Den Bosch, Nederweert sowieso wasboxen die binnen zijn. Voor €7,- zolang wassen als je wil en daarna gratis stofzuigen/drogen. Washin7, All-in Carwash...handig voor af en toe en voor mijn hoge werkbus.

Wassen in de winter is zeker niet mijn grootste hobby maar af en toe moet het echt (van mezelf)

1000047994.webp

Ja, dit herken ik. Alleen werden mijn vingers enorm rood. Wat hebben we toch een leuke hobby elke winter!
Dit is pas de tussenfase, het gaat van rood naar wit naar paars. Dat an sich is nog niet zo' n probleem afgezien van de gevoelloosheid wat gewoon lastig is.
Hierna gaan ze langzaam opwarmen wat ontzettend pijnlijk is (alsof je keer op keer met je vingers tussen de deur zit gedurende een half uur). Raynaud zit in de familie helaas.
Maar hey, wel een schone auto!