• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailen in de zon...?

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Ik heb een probleempje, de oprit waar ik altijd op aan het detailen ben staat eigenlijk het grootste deel van de dag in de volle zon.
Nu weet ik dat de producten van poorboys te gebruiken zijn in de zon en schaduw.
Maar mijn potje natty's begint inmiddels al aardig op te raken en ik ben eigenlijk aan het kijken naar een mooie iets duurdere wax(waarschijnlijk de diamond white + light fantastic)
Ook moet er over een maand een DAP900 in huis zijn met monello polijst producten.

maar heeft dit allemaal nog wel zin als ik alleen maar in de zon kan werken? ik kan ook niet ergens terecht om binnen te detailen helaas...

wat een dilemma:(

ik hoor graag jullie mening :)

staat hij niet half in de zon ofzo? Bij mij staat de auto ook de halve dag in de zon on de carport, dan begin ik gewoon aan de achterkant, en werkt dan naar voren, als de zon dan weg is, ben ik aan de voorkant en gaat her prima..

Regelmatig hebben ze bij diverse bouwmarkten in/uitklapbare partytenten te koop.
Heb er zelf ook eentje liggen en meet 3x3 meter incl. zijwanden.
Kostte me iets van 50 euro compleet incl. regenhoes.
Gebruik 'm regelmatig als ik last van teveel zon heb.

Greetz Rob aka Vadebo

Niet te moeilijk doen. Mijn auto (zwart) staat ook de hele dag in de volle zon. Gewoon bijtijds wassen en die stukken nemen die niet of nauwelijks in het zonlicht staan. Stukken waar wel zonlicht op schijnt: geen probleem, ook met Monello niet. Gewoon het behandelde stuk niet te groot maken en jezelf als een soort scherm gebruiken. Bovendien draait de zon gedurende de dag zoals bekend, dus kun je later op de dag die panelen wel doen die je eerder niet kon doen vanwege de zon en vice versa.

Ik was er eerst ook huiverig voor en ben daarom ook met Poorboys begonnen. Daar de SSR lijn niet hielp op mijn auto, toch overgegaan op Monello en bovenstaande toegepast. Gaat uitstekend! :-)^

Zie hier van boven mijn auto (de voorste van de twee). 's Ochtends met zonsopkomst schijnt de zon op de linker voorkant, om gedurende de dag te draaien naar rechtsachter. En gedurende de dag schijnt de zon - mits hij schijnt natuurlijk - vol op de auto, zonder schaduw van m'n huis.

DSCN3496.webp

vanaf zonsopkomst tot ondergang alleen maar zon, net zoals DKBM tot op heden geen problemen gevonden met de Monello lijn

Ok bedankt voor de reacties mensen, ik begon me gewoon een beetje zorgen te maken naar aanleiding van dat andere topic.

het scheelt wel een stuk dat ik een zilveren auto heb geloof ik

nou toch maar door sparen voor een dap en die 2 leuke dodo waxjes :jippie

@Jacco89: kan niet in je portemonai kijken, maar wellicht als kleine tip: 1 dodo wax is al een zéér goed begin, kan je van dat andere geld wat extra goede doeken oid kopen.
Zo word je startpakket tiptop in orde en kan je sparen voor pot nummer 2 ( het is maar een idee )

die doeken bestel ik gewoon mee maar ik heb al een stapel fantastic fur's en DMT's
zit te denken om 1 supernatural buffing cloth mee te bestellen en die 600grams doek van cobra

ik wil gewoon op mijn zilveren auto heel graag de diamond white en light fantastic combo proberen
voorafgegaan door polijsten en voeden met white diamond moet dat een erg leuk resultaat opleveren dacht ik zo:ja