• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailen op vakantie BMW 740i

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Vandaag m'n vakantieklusje eindelijk afgekregen.
Ik heb er zo'n 26uur werk in gestoken.
Omdat ik geen voor foto's heb gemaakt vind ik het eigenlijk niet showoff waardig maar ik zal 'm toch maar even posten.

De 740 die ik voorgaande jaren gedetailed heb hier is helaas overleden en dient nu als onderdelenmagazijn.
b4ccdc7c.jpg

Binnen 2 weken had ie alweer een andere uit DE gehaald en die stond nu op mij te wachten.

De auto was in DE al een keer door een poetser onder handen genomen en dat heeft weinig zin gehad want nu zaten er niet alleen swirls op maar ook hologrammen.
Ik heb op de gehele auto minstens 3 hits met inizio op paarse wol moeten gebruiken om enigzins correctie te behalen.
Daarbij de DA gebruikt omdat ik niet wist hoeveel lak de poetser al verwijderd had en dus een beetje voorzichtig wilde zijn.
Daarna afgewerkt met mezzo op wit met de rotary en gefinished met finale op groen.
Als kers op de taart de auto voorzien van een laagje AF powerseal.
Morgen ga ik er nog een laagje Desire opsmeren denk ik.

Na foto's
0a3c8d37.jpg

88f4cb24.jpg

05dc07e1.jpg

c831bc7c.jpg


Er zitten nog wel een paar krassen in die echt te diep waren om te corrigeren en de motorkap zat vol met steenslag. (wordt tzt overgespoten)
Ondanks dat is het eindresultaat erg mooi geworden vind ik.
 
Mooi geworden Rogier (al weet ik niet hoe hij er voordien uitzag, maar die drie hits met wol en Inizio verraden daar al wat van)
26 uur is niet misselijk. Vorig weekend heb ik samen met BPJ 22 uur op een Mercedes gemaakt maar dat zijn toch monsterklussen hoor.
Prettige vakantie verder Rogier.
 
Ach als je elke morgen een stukje doet valt 26 uur best mee, ik ben tenslotte op vakantie en s'middags is het hier veel te heet en staat de auto vol in de zon.
 
Ja als je het over een vakantie kunt spreiden is het best te doen. Ik vond die 12 uur alleen al op zaterdag voor mijzelf toch wat te zwaar.:auw
 
Bedankt voor de complimenten jongens, is idd heerlijk om s' morgens even wat te doen te hebben.
Kan ik verder de hele rest van de dag niks doen behalve in het zwembad hangen en bier drinken.
 
Zo! Die is er op de foto's te zien echt op vooruit gegaan!! Zelfs de dikke kras op de rechter achterdeur is weg :grinning:
 
Mooie bak hoor rogier!

Wat vind je van het 1 model jongere 7 serie? Ben zeker geen bmw fan maar die 7 serie staat wel op me lijstje om eens in te rijden!:heart_eyes:
 
Jij bedoeld de E65?
Dat vind ik het meest lelijke gedrocht wat bmw ooit gemaakt heeft, de huidige 7 vind ik ook niks.
De nieuwste gran coupé komt weer aardig in de richting van mooi design en de eerstvolgende 7 gaat daar op lijken.
Nog even een jaar of 10 wachten dus :)
 
Ik had helaas mijn vakantie al volgeplanned. Anders was ik denk ik nog wel even blijven hangen.

En de e65? Yuk! Die was lelijk en blijft lelijk!
 
Volgens mij voelt het wel heel luxe aan om in zoon kaliber auto te rijden? Zullen ook wel volgepropt met opties zijn rogier?

Blijf het mooi vinden. Misschien komt er ooit een eigen auto voor mij als de regeling voor leaserijders niet doorgaat na de verkiezingen!
 
Als we elkaar ooit eens treffen op bijv een meeting moet je maar eens wat meer laten zien, vind het wel een keer leuk zo'een 7 serie in het echt binnen en buitenkant te zien.
 
de bmw van rogier is nog een ''echte '' auto , tegenwoordig lijkt alles op elkaar en das ook de reden dat ik zelf ook een oudere auto rijd : jezelf onderscheiden in de grote meute !
en idd :navigatie en tv was wel wat aparts in '96 .