• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailen op vakantie, BMW Z3 (Update 8-8) & de 740

Ik zal mijzelf nog even netjes gaan voorstellen, maar aangezien de Z3 van mijn vrouwtje is, de 740 van mij, en Rogier bij mij op (werk-)vakantie is wil ik alvast een reactie geven.

Het is echt niet normaal wat Rogier met de Z3 heeft gedaan !! Geweldig !!
Natuurlijk ben ik ook aangestoken door het poets-virus, maar ik ben van nature niet echt een poetser. Meer een sleutelaar, technisch moet het perfect zijn, en met welke BMW dan ook.... dat neemt al genoeg tijd in beslag.

Rogier, beste vriend van me ( ons ) ... je bent van harte welkom volgend jaar hoor !!

Ja ja, ik weet al wat jullie gaan zeggen... dat is niet zo vreemd na al dat werk. Rogier doet dat overigens volledig vrijwillig, nou ja... bijna :lol ik heb hem meerdere keren gezegd dat het ook vakantie is.... maar ja, stop de fanaat maar eens.

Het resultaat is oogverblindend, waarvoor wij hier in Frankrijk grote bewondering hebben 8-) !!

Nico's 740 vandaag afgemaakt, hier een beknopt detailverslag. 

Vieze velgen opknappen
718ec1df.webp

Voor/ na
05474594.webp

Nico vlug nog even olie verversen uit grootverpakking
75b94867.webp
Sommige dingen zijn helaas niet te herstellen met een polijstmachine :(
(2 verschillende kleuren)
55658188.webp

1e polijstronde paarse woolpad met inizio
2e ronde monello finale op wit
Aan de gang met die fijne festool machine
a6b2afc3.webp

Gefinished met Wolfgang paintwork polish enhancer op lichtgroen (met de DAP)
Daarna de auto in de Wolfgang deep gloss paint sealant die hier aan het curen is
c3312b6f.webp

Auto daarna in de volle zon gezet om de sealant goed te laten hechten terwijl ik aan het hopen was op 12 uur lang geen regen (bijna gelukt het is 11,75 uur geworden :)) )
51acf600.webp

Vanmorgen weer aan de gang gegaan met  de puntjes op de i. 
Nico trims en raamlijsten laten schoonmaken met APC en een powerspons, daarna in de blackwow gezet. 
Ramen schoongemaakt met meg's glasscleaner en de voorruit met provision glassscrub, daarna behandeld met Provision rainclear. 
Als kers op de taart nog een laag Wolfgang Fuzion wax en hij is klaar. 
457516f1.webp

9e763888.webp

01190acb.webp

92916936.webp

Daarna naast z'n hollandse broer geparkeerd en naar dat plaatje heb ik 3 uur zitten kijken terwijl ik langzaam dronken werd in de franse zon :)
12ec099b.webp

Dat is een bekende kwaal ja, eigenlijk moet je elke 3 jaar nieuwe halen à €350.
*Edit ik bedoel €175, dat was al x2
Heb ik bij de mijne wel gedaan en daarna in de bold&bright gezet in de hoop dat ze langer heel blijven.

@rogier....

paintwork polish enhancer op licht groen...? Dacht dat het meer een product was ala lime prime etc? Zeg niet dat het niet kan,.maar zit er ook een korrel in die met een licht groene pad tot z'n recht komt?

Prachtig Rogier, zit hier te genieten! Die 50/50 is echt mooi :eyes

Wat mankeerd er aan de motor van de Siebener? Lekke radiateur of erger?

Erg mooi plaatje die glimmende beemers zo :-)^

Werden zeker steeds mooier tijdens het dronken worden? rofl

Er zit voorzover ik weet geen korrel in ppe maar ik dacht eigenlijk een heeel licht polijstend effect te behalen door die pad te gebruiken. Of dat de juiste manier is weet ik niet maar het effect is iig prima want er is geen hologrammetje te bekennen.
Was ervoor eigenlijk ook al niet het geval maar ik ga er vanuit dat ik niet hologramvrij kan finishen dus ze zullen er vast wel gezeten hebben.

@paulus
Met de 7 was niks mis hoor, gewoon even een oliewisseltje tussendoor.

Euh...... Dat is geen 50/50 helaas, de ene deur is zwart gespoten terwijl de rest van de auto zwart-metallic is, ja echt waar....

Auto daarna in de volle zon gezet om de sealant goed te laten hechten terwijl ik aan het hopen was op 12 uur lang geen regen (bijna gelukt het is 11,75 uur geworden ) )
UNQUOTE

Nou, die kun je weggooien! Totaal nutteloos geweest.

Zal ik dat wrak even komen ophalen?

Rogier heeft de Z3 van mijn vrouw Miki, en de 740i van mij zo mooi opgepoetst dat ik niet anders kon als een geschikte locatie zoeken voor een foto-shoot.

Die was snel gevonden, de abdij waar mijn vrouw 7 jaar gewoond heeft, de abdij "De La Reau" in het departement "De La Vienne".... natuurlijk in Frankrijk. En uhh... nee, niet als non :lol

Rogier heeft om 7 uur s'morgens de auto's alle drie nog even gewassen... Die van hem glom natuurlijk al, die van ons heeft Rogier zo mooi gemaakt dat we er eigenlijk niet meer in durven te rijden....

Ik heb de foto's in een web-pagina gevat, hier is de link.

Foto-shoot Frankrijk Klikker-de-klik :ja