• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailerspray layeren? (QD+ met last touch)

emilio

Detailing chief
27 jun 2009
245
85
Ik gebruik al geruime tijd last touch van Meguiars en vind dit echt een geweldig product.
Supermooie glans en diepte na het wassen.:jippie
Alleen last touch beschermt voor geen meter.

QD+ heeft carnauba in zich en beschermt dus wel.
Kan ik dit dan aanbrengen als eerste laag en daarna last touch voor de extra glans?

+1

ben het met stimpy eens, ik denk ook dat je al zeer tevreden zal zijn met de glans die QD+ je zal geven.

Ik denk dat als je voor glans gaat dat je beter QD+ kan pakken dan Last Touch. Last Touch is wel sneller, wil je nog sneller en meer glans? Dan kan je ook naar Spray & Gloss kijken. Die werkt snel, geeft glans, maar geen extra bescherming (QD+ wel).

Dit topic gaat een beetje de richting uit (detailer of spraywax of allebei) van een vraag die me al een tijdje bezig houd. Bij veel detailsprays staat dat deze de waxlaag boosten, maar ik lees ook vaker op dit forum dat een detailspray (los van die waar dan nog canuba aan toegevoegd is) geen of nauwelijks extra bescherming geven. Hoe kan dit dan toch de waxlaag boosten? Is een spraywax daar dan niet geschikter voor?

Een spraywax geeft een boost aan de bescherming, dus voegt bescherming toe. Een product zoals Spray & Gloss van Poorboy's World geeft een boost aan de glans, maar geeft geen toegevoegde bescherming.

Nici zei:
... Bij veel detailsprays staat dat deze de waxlaag boosten, maar ik lees ook vaker op dit forum dat een detailspray (los van die waar dan nog canuba aan toegevoegd is) geen of nauwelijks extra bescherming geven. Hoe kan dit dan toch de waxlaag boosten?
Ik denk dat het ook wel marketing teksten zijn. Het "boost" misschien je waxlaag mbt alleen de glans? Dat de glans weer terug is.. maar zonder extra bescherming. Wat Tim dus zegt over bijv. Spray&Gloss.

Een spraywax of QD met carnauba voegt dan wel weer bescherming toe.

umm. tsja. en dat is ook wat Tim dus al had geschreven.

Ik ben het er dus mee eens. :-d

Ok duidelijk. Om je waxlaag langer te doen meegaan heeft het geen zin om er een "pure" detailspray overheen te spuiten.

Ik begrijp dit alleen bij de nieuwere sprays van Meguiars niet helemaal. Ze hebben een Ultimate Quick Wax (= spray wax) en een Ultimate Quick Detailer (= detailspray ?). Maar in de omschrijving van de Ultimalte Qucik Detailer in de folder van 2010 staat toch:

"Ultimalte Quick Detailer is een revolutionair mist & wipe product dat werkt als een spray detailer terwijl het de waxbescherming verhoogd"

Als de Ultimate Quick Detailer dan zo geweldig beschermt als hiervoor aangehaald, waarom hebben ze dan ook nog een Ultimate Quick Wax?